Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE40K5600AW soms niet scherp met CI-module

(Onderwerp aangemaakt op: 05-01-2018 10:38 AM)
1537 Weergaven
Arjen1
Apprentice
Opties

 

Ik heb een UE40K5600AW met CI-module van Ziggo.

Soms springt het beeld van haarscherp naar onscherp.

Ik moet dan opnieuw de zenders laten zoeken om weer scherpte te hebben.

Dit gaat dan een dag of twee goed en kan zo weer onscherp zijn.

Inmiddels een nieuwe ci-module van Ziggo gekregen maar probleem blijft.

Is dit een bekend probleem? Of is er sprake van een defect?

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Arjen1
Apprentice
Opties

 

Opgelost !!  Hier de update....

 

Niets aan de hand met TV ook niet met Ziggo.

Sommige (Samsung) TV`s hebben gewoon een automatische switch tussen HD en Analoge zender onder dezelfde knop van de afstandsbediening.

Dus als je HD kijkt op Ned.1  en je drukt per ongeluk weer op 1 op je afstandsbediening swtch je over naar analoog tv en is het niet meer scherp. Druk je dan nogmaals op 1 dan kijk je weer HD.

Erg simpel maar als je het niet weet zoek je je een ongeluk waar het in zit.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Arjen, en welkom op de Samsung Community! Voor zover ik weet is dit geen bekend probleem, het is dan ook even zoeken waar de kink in de spreekwoordelijke kabel zit. Er zijn een paar dingen die ik graag zou willen weten:

 

- Wat heb je hier bij "Software Versie" staan? Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung;

- Hoe is de signaalsterkte? Dit zie je hier: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Signaalinformatie.

 

Ik hoor het graag!

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Arjen1
Apprentice
Opties

Dag Joeri,

 

Bij  software versie staat: T-HKMFDEUC-1201.6

Signaalsterkte geeft "100" aan.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Bedankt voor de info! Op beide antwoorden heb ik een reactie namelijk. Wat de software versie betreft, daar heb ik een nieuwere van in de aanbieding. Als de TV hem niet automatisch via het update menu pakt, heb ik hier versie 1208.2 staan: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40K5600AWXXN Je kunt hem downloaden vanaf de website, uitpakken naar een lege USB stick om hem zo handmatig te updaten. Of je eerst wilt kijken of dit verbetering biedt.

 

Zoniet, zit het 'm toch in het signaal. Je zou denken dat 100% perfect is, maar de ideale waarde zit eerder rond de 90%. Aangezien we geen hogere waarde dan 100% hanteren, kan het gebeuren dat het signaal juist te sterk doorkomt en hierdoor storing veroorzaakt. Maar omdat het niet hoger gaat dan 100 is dat niet terug te vinden. Om dit onderzocht te krijgen raad ik je toch aan je provider hier over aan te porren. 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Arjen1
Apprentice
Opties

Bedankt voor de snelle hulp!!

 

Ik ga beide uitproberen, en zal het resultaat weer posten.

Wordt vervolgd.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

 

Ik hoor het graag!

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Oplossing
Arjen1
Apprentice
Opties

 

Opgelost !!  Hier de update....

 

Niets aan de hand met TV ook niet met Ziggo.

Sommige (Samsung) TV`s hebben gewoon een automatische switch tussen HD en Analoge zender onder dezelfde knop van de afstandsbediening.

Dus als je HD kijkt op Ned.1  en je drukt per ongeluk weer op 1 op je afstandsbediening swtch je over naar analoog tv en is het niet meer scherp. Druk je dan nogmaals op 1 dan kijk je weer HD.

Erg simpel maar als je het niet weet zoek je je een ongeluk waar het in zit.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Och, was dat het?! :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye: Ik voel me stiekem wel een beetje dom dat ik daar niet aan gedacht had. Super logisch inderdaad! In ieder geval goed dat je het gevonden hebt en ik zal ervoor zorgen dat mocht ik ooit weer een vergelijkbare vraag krijgen ik hier ook zeker rekening mee hou :winking-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes