Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE40F6740 zwarte strepen na Firmware update

(Onderwerp aangemaakt op: 01-03-2020 03:43 PM)
226 Weergaven
jensingels
First Poster
Opties

Mijn grootouders hebben in 2014 de Samsung Smarttv UE40F6740 gekocht. Enkele dagen geleden (Vrijdag 28 Maart 2020) belde ze mij op dat er plots zwarte strepen te zien waren op het scherm. Ze verklaarde dat tv plots zichzelf herstart en daarna zwarte strepen te zien waren op het scherm. Na een bezoek en controle van de tv merkte ik op dat enkele seconden nadat de klachten zijn voorgekomen een Firmware update is uitgevoerd. De vorige firmware update dateerde sinds 2016 en het is duidelijk dat de update de oorzaak is van de klachten. 

Mijn eerste reactie was een downgrade uit te voeren. Ik heb echter ondervonden dat deze niet mogelijk was vanuit het interface. Ik heb een reset uitgevoerd en een zelfdiagnoze maar zoals gedacht werdt het probleem hier niet mee opgelost. 

IMG_20200301_145457.jpgIMG_20200301_145450.jpgIMG_20200301_145447.jpg

0 Likes
1 Antwoord
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @jensingels ,

Ziet er niet lekker uit! Is de volledige Model Code van de tv UE40F6740SSXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Volgens deze code is het introductiejaar van de tv 2013.

Voor de zekerheid: Is de huidige softwareversie van de tv de 2126.0 (van 28-12-2016)?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou je voor mij nogmaals een beeldtest kunnen doen?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten. Graag volgens onderstaande eisen:

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en, indien mogelijk, de grayscales.

Dit is absoluut geen firmware issue, maar waarschijnlijk een defect aan het LED-LCD scherm.

Kun je misschien de tv alvast een poos spanningsloos zetten?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.