op 17-06-2018 11:09 PM
via mijn tv UE32C6730 kon ik altijd prima via een vaste LAN-kabel mijn NAS benaderen. Van de ene op de andere dag lukt dit nu niet meer. De kabel is onveranderd en functioneert prima; dit is gecheckt door een laptop aan te sluiten: uitstekend netwerk via die vaste kabel. Wat kan er gewijzigd zijn in de tv, waardoor dit niet meer functioneert?
op 17-06-2018 11:49 PM
Hoi @jwhvng,
Lekker laat tijdstip om dit te melden, haha 😂!
Nee hoor, allebei nog wakker, hopelijk!
Volgens de volledige Model Code UE32C6730USXXN is de de tv uit 2010.
Zie sticker op nde achterzijde van de tv.
Een oud bakkie dus, maar als t maar werkt.
Kun je kijken bij Instellingen->Algemeen->Netwerk->Netwerkstatus->Ip-inst.?
Kloppen daar je netwerk gegevens nog?
Kun je wel de andere SmartHub functies gebruiken? Netflix, etc.
Anders misschien even de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Of je router. Welk merk? Thanks!
Graag hoor ik van je..
op 18-06-2018 10:11 PM
Hallo dkoster,
Dankjewel voor 't reageren en het geven van tips.
Wat het tijdstip betreft: 't internet is toch 24/7 open?
En ja, deze tv hebben we al wat jaartjes en daarom ook al een jaartje verhuist naar de slaapkamer, waar 'ie analoog aangesloten is (coax). Prima televisie en genoeg zenders voor ons.
Ook een netwerkkabel aangesloten en zodoende een beetje internet (slechts een paar apps), maar daar gaat 't ons niet om. Wel om van onze lokale nas oude opgenomen series en films te bekijken.
Tot vorige week werkte dat prima, maar - voor zover ik kan nagaan - zonder wijzigingen in het netwerk maakt de tv geen contact meer. IP zoeken staat onveranderd op 'auto', maar ook met handmatig ingestelde waarden doet 'ie niet (dan vindt 'ie geen gateway). De netwerkkabel is goed: een laptop doet 't zonder problemen - met wifi uit - aan deze kabel. En ja, ook diverse malen opnieuw ingestoken.
Fritzbox herstart: geen verschil.
De Samsung beneden is ook met een netwerkkabel aangesloten en dat werkt nog goed.
Wat kan er loos zijn in de tv, zodat de netwerkaansluiting niet functioneert?
Groetjes.
18-06-2018 11:13 PM - bewerkt 19-06-2018 01:04 AM
Hoi @jwhvng,
ik zie dat je al het nodige gedaan hebt om het probleem op te lossen.
Nog even over het tijdstip. Ik ben maar een simpele member van deze Community dus geen helpdesk die 24/7 open is.
Alleen om users/members te helpen.
Even over de tv van beneden. Wat is hier de volledige Model Code van?
Zie sticker op de achterzijde van de tv en moet eindigen op XXN.
Ik heb zelf een Western Digital NAS in mn netwerk hangen.
Is soms ook niet te benaderen. Resetten helpt soms.
Anders je routsr even resetten of de tv..
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Houd me even op de hoogte..
op 19-06-2018 08:49 PM
Hallo dkoster,
Top, dat je ideeën geeft, maarreh.. in dit geval helaas nog zonder resultaat.
Ik ben er van overtuigd dat het probleem in de tv zit. De netwerkaansluiting (lan-kabel) functioneert uitstekend aan een laptop (geen wifi).
De router is gereset, de Samsung beneden (ook lan-kabel) functioneert prima met bestanden van de nas (foto's, series).
De UE32C6730 heb ik nu al meerdere keren gereset naar fabrieksinstellingen (ook met info+menu+mute+power).
Wat nu nog? Firmware (opnieuw)? Waar vind ik die om deze via usb op de tv te installeren?
Groetjes.
op 19-06-2018 09:21 PM
Hoi @jwhvng,
De laatste versie van de firmware is Versie T-VALDEUC-3018.1 uit 13-08-2013
Misschien kun je even checken wat de huidige software is bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Ik denk zelf, zoals je zegt, dat het aan de tv ligt en zeker geen firmware issue.
Het zal meer aan de internet/wifi module liggen, dus een reparatie noodzakelijk..
op 19-06-2018 09:56 PM
Hallo dkoster,
Volgens de tv is de huidige firmware 2010/11/03_003003. En daarmee heeft 'ie 't wel gedaan.
Ik weet inderdaad niet of het zal helpen om de firmware te overschrijven. Ik heb die 3018.1 gedownload. Het is een exe-bestand en ik ga dat later nog maar eens proberen.
De UE32C6730 heeft geen wifi ingebouwd (of weet jij meer?), maar een reparatie gaat 'm niet meer worden voor deze tv. Dan maar geen netwerk... Misschien nog eens iets met een usb-stick o.i.d.
Groetjes.
19-06-2018 11:20 PM - bewerkt 19-06-2018 11:26 PM
Hoi @jwhvng,
Bedankt voor je antwoord!
Misschien toch iets mis met de internet module.
Of een reparatie nodig is, kan ik niet beoordelen.
Gezien de leeftijd van de tv toch tijd voor een nieuwe als er echt iets kapot is 😉😉?
In ieder geval suc6 met het updaten van de firmware.
Misschien werkt het. Weet je de procedure?