op 08-11-2020 09:51 PM
Hallo,
Ik heb een tv in duitsland gekocht van Samsung :
GU43TU7179UXZG
ik krijg verbinding met internet, maar de voorwaarden accepteren lukt niet want er komt op ( Server in Onderhoud (7-1) ik probeer al 2 dagen dit te doen, ik heb ook al de laatste update gedaan via USB stick en dat is geluk, ik geraak ook op mijn NAS ( Server ) dus ben ook goed verbonden met het internet,
Kunt U mij helpen ?
Thanks,
Bert
op 09-11-2020 07:57 AM
Goedemorgen @brttrainz ,
Een Duits model (XZG) is niet geschikt voor de Nederlandse markt.
Om deze 'geschikt' te maken, moet de landcode in het Service Menu gewijzigd worden in Nederland.
Niet te verwarren met de gekozen taal voor het Menu van de tv. Hiermee verander je echter niet de Model Code in XXN.
Het Service Menu is bedoeld voor monteurs. Je hebt bepaalde codes nodig om in dit Menu te komen.
Er zijn natuurlijk manieren om hierin te komen, echter met gevolgen.
Als je dit eventueel remote door Samsung laat doen, houd je last van de laatste 2 beperkingen:
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper, want Samsung Nederland zal niet snel genegen zijn een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd onder fabrieksgarantie te herstellen..
09-11-2020 06:37 PM - bewerkt 09-11-2020 06:38 PM
Hallo,
Ik ben woonachtig te België dat is misschien nog beter 🙂
Mvg,
Bert
Ps het is vooral voor Netflix in belgie te kunnen bekijken
09-11-2020 07:14 PM - bewerkt 09-11-2020 08:00 PM
Hoi @brttrainz , Bert,
Ik begrijp niet wat je beter vindt. Misschien ben ik even onduidelijk geweest.
Het gaat om Samsung Benelux. De letters XXN betekenen dat het om een Benelux model gaat.
Het enige voordeel wat je hebt, is de wettelijke garantie:
Ik had eerder vermeld dat Benelux apps niet beschikbaar zijn. Netflix gaat niet werken op deze tv.
Dat heeft te maken met uitzendrechten. Tenzij je een VPN verbinding gebruikt.
Het had verstandiger geweest om een Benelux model aan te schaffen..
op 09-11-2020 09:59 PM
Je zou het kunnen vragen met hulp op afstand of ze je tv kunnen instellen dan kun je alsnog belgische apps op je tv krijgen, Ik heb een kennis met een xxh model die dit ook had, en werkt nu perfect met alle Belgische apps.
Zoals dkoster zegt de ci module kan een probleem zijn, maar als je werkt met een decoder zoals bv digibox zal je tv normaal werken zoals een benelux model.
mvg
op 09-11-2020 10:11 PM
Hoi @darkmantom , Tom,
Bedankt voor je bijdrage! Dat kan idd remote aangepast worden, maar weet je toevallig ook of Netflix dan werkt?
Volgens mijn gegevens namelijk niet. App aanbieders kunnen op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.
Dus de vraag is of Netflix gaat werken. Ook i.v.m. uitzendrechten als de Model Code XZG blijft.
Ik weet niet wat je bedoelt met Belgische apps. Zijn dat de streamingsdiensten, zoals Kijk, Videoland, etc.?
op 09-11-2020 10:47 PM
Ik bedoelde hiermee de apps die in België beschikbaar zijn. Voor zover ik weet werkt Netflix zeker en Disney plus en Apple + ook.
Ik kan eens vragen of hij eens tijd heeft om screenshots door te sturen zodat je het zelf kan zien?
Mvg
19-11-2020 08:34 AM - bewerkt 19-11-2020 08:35 AM
Als ik dus in het buitenland op vakantie ga en daar op een lokale Samsung TV (met buitenlandse code) Netflix wil kijken, gaat dit volgens 'jouw gegevens' niet werken?
Wil je dan 'deze gegevens' delen?
op 19-11-2020 01:58 PM
op 19-11-2020 02:11 PM
Dan heb ik de vraag verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht namelijk dat de app er wel opstond, maar mogelijks niet zou werken. Zijn er dan toestellen in het huidige gamma, waarop geen Netflix kan 'opgezet' worden?