Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

TV UE55MU7040 verliest wifi verbinding telkens

(Onderwerp aangemaakt op: 29-08-2022 05:14 PM)
2115 Weergaven
gvr_
Apprentice
Opties

Sinds enige tijd verliest mijn TV (UE55MU7040) als enige apparaat in het netwerk met regelmaat (nu bijna dagelijks) de wifi verbinding.

De TV ziet alle wifi netwerken nog wel, maar kan geen verbinding maken met het ingestelde netwerk. Op andere apparaten zijn er geen wifi problemen op dat moment. Het lukt pas weer om te verbinden als ik op de TV de netwerkinstellingen reset en opnieuw verbinding maak met hetzelfde draadloos netwerk.

Daarbij is het ook zo dat de app Netflix daar slecht mee om kan gaan. Doordat netflix geen verbinding krijgt blijft deze hangen op een zwart beeld. Als de wifi verbinding op de TV is hersteld en ik de app opnieuw installeer in de settings blijft Netflix nog steeds een zwart beeld geven. De TV in en uitschakelen haalt niets uit, pas wanneer ik de tv even van de stroom afhaal (stekker eruit en erin) kan ik netflix weer gebruiken.

Hoe kan dit ineens ontstaan? Omdat alleen de TV dit probleem vertoont zou ik zeggen dat het niet aan mijn interne netwerk ligt.

Modelcode: #UE55MU7040
Software versie: T-KTMDEUC-1310.1, BT-S

De wifi instellingen (IP en DNS) staan altijd ingesteld op automatisch ophalen.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @gvr_ ,

Als je het op deze manier kunt accepteren, dan spaart het misschien een hoop kosten uit.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @gvr_ ,

Gebeurt dit op beide banden? Wifi 2,4 en 5 GHz? Gebeurt dit ook bij een bedrade verbinding?
Als je 2,4 GHz gebruikt, zou je dan een andere kanaal willen proberen? 1, 6 en 11 zijn de beste.
Zou je de tv willen resetten? Ga naar InstellingenOndersteuning ZelfdiagnoseResetten.
Eventueel ook de router/modem resetten.

signatureee
Groet, Dick

gvr_
Apprentice
Opties

Mijn netwerk heeft onder dezelfde SSID zowel de 2,4 als 5 band, dit is niet anders in te stellen (Experia KPN).
In de regel zal dit het 5 GHz netwerk zijn, ik zie dat de tv daar op dit moment ook mee verbonden is. 

Ik zal beginnen met de tv te resetten en daarna zien of het probleem zich weer voordoet. 

0 Likes
gvr_
Apprentice
Opties

Gisteren heel de tv gereset inclusief de netwerkinstellingen. Daarna met wifi verbonden en dit ging heel de avond goed. Vanmorgen had de tv opnieuw geen wifi verbinding. Dit via de tv proberen te herstellen lukt niet, er wordt foutcode 16 gegeven in de netwerkinstellingen.

Ook het herstarten van mijn netwerkapparatuur heeft niet geholpen. Andere apparaten in het netwerk hebben nog gewoon verbinding.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @gvr_ ,

Dat is jammer! Zou je, indien mogelijk, bedraad willen testen?
Dit is om uit te sluiten of het aan de wifi/LAN module van de tv ligt.
Je zou er nog remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
gvr_
Apprentice
Opties

Zojuist de lan kabel aangesloten en de tv aangepast naar bedrade verbinding,met succes. Als ik daarna de kabel weer ontkoppeld en weer overschakel op wifi en mijn netwerk selecteer (waarmee de connectie eerst dus niet lukte) kan ik weer probleemloos verbinding maken.

Dit wijst wat mij betreft nog meer naar een storing in de wifi module? 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @gvr_ ,

In ieder geval weer een stapje verder.
Laat het voor de zekerheid even remote beoordelen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @gvr_ ,

Heb je al een afspraak met Hulp op Afstand kunnen maken?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
gvr_
Apprentice
Opties

Staat voor vanavond gepland. 

Bij telefonisch contact met Samsung lukte het in eerste instantie niet op hulp op afstand in te schakelen terwijl de tv wel internetverbinding had. Pas nadat ik de stekker van de tv er even uit heb gehaald werkte dat weer.

Ik zal de resultaten van hulp op afstand hier laten weten.

gvr_
Apprentice
Opties

Hulp op afstand lukte weer pas nadat stroom van de tv af was geweest, blijft vreemd.

Maargoed, de support medewerker heeft een reset uitgevoerd (anders dan door gebruiker mogelijk is) en nu is het afwachten of het opnieuw optreedt, in dat geval is het een hardware probleem en gaat het dus geld kosten om te laten repareren 😞

Ik zie nu trouwens dat de firmware eind juni is uitgekomen. Daar zit onze vakantie nog tussen, misschien niet geheel toeval dat het er met die firmware versie in geslopen is? 

0 Likes