29-08-2022 05:14 PM - bewerkt 29-08-2022 05:16 PM
Sinds enige tijd verliest mijn TV (UE55MU7040) als enige apparaat in het netwerk met regelmaat (nu bijna dagelijks) de wifi verbinding.
De TV ziet alle wifi netwerken nog wel, maar kan geen verbinding maken met het ingestelde netwerk. Op andere apparaten zijn er geen wifi problemen op dat moment. Het lukt pas weer om te verbinden als ik op de TV de netwerkinstellingen reset en opnieuw verbinding maak met hetzelfde draadloos netwerk.
Daarbij is het ook zo dat de app Netflix daar slecht mee om kan gaan. Doordat netflix geen verbinding krijgt blijft deze hangen op een zwart beeld. Als de wifi verbinding op de TV is hersteld en ik de app opnieuw installeer in de settings blijft Netflix nog steeds een zwart beeld geven. De TV in en uitschakelen haalt niets uit, pas wanneer ik de tv even van de stroom afhaal (stekker eruit en erin) kan ik netflix weer gebruiken.
Hoe kan dit ineens ontstaan? Omdat alleen de TV dit probleem vertoont zou ik zeggen dat het niet aan mijn interne netwerk ligt.
Modelcode: #UE55MU7040
Software versie: T-KTMDEUC-1310.1, BT-S
De wifi instellingen (IP en DNS) staan altijd ingesteld op automatisch ophalen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-09-2022 08:48 PM
Hoi @gvr_ ,
Dat het door een firmware-update komt, is uitgesloten. Support heeft het al over een hardware issue.
In geval van een reparatie moet je bij de leverancier zijn i.v.m. wettelijke garantie. Zie:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/
op 03-09-2022 10:31 AM
op 03-09-2022 02:03 PM
Helaas, de volgende dag was het weer raak. Dus nu aangewezen op een bedrade verbinding of ik moet een monteur laten langskomen.
op 03-09-2022 02:09 PM
Hoi @gvr_ ,
Als je het op deze manier kunt accepteren, dan spaart het misschien een hoop kosten uit.
op 09-01-2023 07:10 PM
Hoi dick
ik heb hetzelfde probleem, maar wat hier als oplossing wordt geboden is toch geen oplossing?
wat was er nu mis met de tv van @gvr_ ?en hoe is dit opgelost
ik heb een QE65q800talxxn
op 09-01-2023 07:25 PM
Goedenavond @Koen13 ,
Waarschijnlijk heeft gvr_ besloten om bekabeld te blijven kijken.
Ik heb niks meer van hem vernomen. Eerst even wat vragen?
Wanneer is het ontstaan? Wat is de afstand tussen de tv en de router/modem?
Heb je dit zowel met 2,4 GHz als met 5 GHz? Heb je al een ander wifi kanaal geprobeerd?
1, 6 en 11 zijn de meest gebruikte. Zou je bedraad willen testen?
Dit is om uit te sluiten of het aan de wifi/LAN module van de tv ligt.
op 10-01-2023 05:30 PM
Ik heb hier nog geen oplossing voor (vandaar dat ik de laatste update ook niet als oplossing accepteerde). Bij Samsung moet ik gaan betalen voor een reparatie maar dat ga ik niet doen vanwege de leeftijd van de tv.
Het issue speelt nog steeds, maar wel minder frequent, ik heb in de setup 1 ding veranderd; het dichtsbijzijnde accesspoint (meterkast) hangt voortaan net buiten de meterkast ipv erin. Als het probleem nu nog voorkomt haal ik de stroom van de tv of ik reset de netwerkinstellingen van de tv en verbind opnieuw met het wifi netwerk, dit is minimaal 1x per week. De tv is nog steeds het enige apparaat in huis met deze problemen.
Het accesspoint hangt in de gang, een meter of 4 vanaf de locatie waar de tv staat in de woonkamer.
op 14-01-2023 10:15 PM
Hoi Dick
allemaal goede opmerkingen. Mijn WiFi punt staat circa 8-9 meter ver weg, maar de verbinding bij mijn tv of ergens anders in de ruimte (of mijn huis) zit op 300-600mbps dus erg goed en stabiel.
ik kan op de tv ook geen kanalen kiezen of kiezen voor 2,4 of 5 of 6 ghz.
mij router werkt op al deze frequenties en wissel indien nodig van kanaal als deze te druk zijn.
de tv is ook nog zo goed als nieuw 4 maanden oud.
ik ga niet bedraad testen, ik heb een product gekocht en die moet het gewoon doen, stond volgens mij niet in de omschrijving dat hij het misschien zou doen met WiFi of alleen soms.
het treed structureel elke dag (meerdere keren) op na een korte periode kijken.
op 14-01-2023 10:20 PM
Hoi gvr_
bedankt voor je reactie. Resetten werkt bij mij ook, maar dat gaan we natuurlijk niet doen. Mijn tv zit nog in de garantie, dus daar zullen we maar eens om gaan vragen, als er geen simpele oplossing komt. Misschien toch maar een LG gaan kopen?
op 14-01-2023 10:31 PM
Fijn dat je nog garantie hebt, ik helaas niet meer. Het blijkt wel dat de wifi module in deze tv niet stabiel is. Elk modern apparaat tegenwoordig moet om kunnen gaan met een dual band wifi netwerk.