op 28-12-2019 11:02 AM
Mijn televisie geeft regelmatig een vreemd beeld, zie onderstaande foto’s. Beeld ziet er op plekken uit als het negatief van een foto, of er zijn groene / rode lijnen in beeld. Als het probleem zich voordoet, is het bij alle soorten inputs zoals tv-ontvanger, spelconsole of YoTube. Nadat de TV is uitgezet, en een aantal minuten wordt gewacht, is het beeld weer normaal.
Wie heeft dit ook gehad, of kan mij helpen?
op 20-04-2020 09:06 AM
Goedemorgen @velfa ,
Zoals beloofd zou ik hier vandaag op terugkomen. Hierbij alvast wat 'leuke' informatie:
bol.com->partner: Deli Lifestyle
bol.com->partner: El-Vidas.nl
bol.com->partner: TV-Plaza
bol.com->partner: TV-Online
bol.com->partner: El-Living
TV-Plaza, TV-Online en El-Vidas hebben hetzelfde retouradres:
Skagerrak 20, 9723 JR Groningen. Dit is gewoon dezelfde toko.
De directeur van bol.com is onlangs bij Radar op visite geweest.
Hij werd daar stevig aan de tand gevoeld over zijn partners en beloofde beterschap.
Waarschijnlijk hebben ze bij 'De winkel van ons allemaal' niets geleerd.
Zoals ik al zei, is dit een buitenlands gemodificeerd model. Dit is 'grijze import'.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.
Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden. Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen.
Deze tv's kunnen problemen opleveren. Onder andere de garantie.
Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland.
Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel.
Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is.
In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen.
Mijn advies zou zijn om deze tv zo gauw mogelijk terug te sturen. Er is namelijk een verkeerd product geleverd.
Graag de contacten via de mail laten lopen. Niet telefonisch! Zwart op wit.
Hierbij wat informatie om je te helpen:
Eventueel contact opnemen met je rechtbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.
Houd me graag even op de hoogte over de voortgang..
op 20-04-2020 10:44 AM
Hallo Dick,
bedankt voor alle informatie.
Koop je nietsvermoedend ter goeder trouw een tv bij Bol.com.........
Ik heb al contact gehad met Samsung, Bol.com en tv-online
Er wordt contact met mij opgenomen.
Ik zal je over de voortgang informeren.
Gr. *****