Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Tv reageert heel traag of helemaal niet.

(Onderwerp aangemaakt op: 24-05-2020 12:05 AM)
16086 Weergaven
Kingelvis
Apprentice
Opties

Beste community,

ik heb een samsung UE32H6200aw en die rageert heel traag en soms helemaal niet.

Als ik de tv aanzet dan kan ik zappen en het geluid harder zetten enz. maar na een aantal minuten reageert de tv heel traag of helemaal niet.

Het enige wat dan wel werkt na een aantal seconden is de uit knop op de afstandbediening.

Als ik de tv aanzet dan doet hij ook soms zoeken naar bluetooth en wil dan pairen terwijl dat uitstaat. De volgende dingen al gedaan:  software geupdate naar de nieuwste versie, tv gereset, smart hub gereset, automatische scan uitgeschakeld, wifi uitgeschakeld, utp kabel uit de tv gehaald, automatische update uitgezet, dataservice uitgeschakeld, slimme beveiliging uit.
Volgens mij heb ik alles wel zo'n beetje gehad maar ik weet het niet meer.

is er iemand die mij kan helpen? Ik word een beetje wanhopig van deze tv.

0 Likes
Spring naar oplossing
18 Antwoorden
cooflo
Student
Opties

Beste Dick,

Onze TV / Samsung Q55Q85r (mrt 2020) heft precies hetzelfde: de originele grijze Samsung afstandsbediening (BN59-01300F) reageert nogal vertraagd op mijn 'commandos': de (re)actie duurt soms 5 sec. nadat ik op de CH (zender) knop heb gedrukt voor hogere of lagere zender.

Ik lees dat dit voorval vaker voorkomt...

Ook Interessant te lezen over de mogelijke acties: 

1) de (rode) Power button minimaal 20 seconden ingedrukken terwijl de batterijen eruit zijn. Klonk mij heel gek,  maar gedaan - helaas zonder resultaat. Kan ik ook iets zien gebeuren als ik de knop 30 sec inhoud?  of hoe weet ik of t geslaagd is? 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @cooflo ,

Allereerst graag wat meer informatie. Is de volledige Model Code van de tv QE55Q85RALXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1374.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Hoe kijk je tv? Met een decoder, CI+ module, via ethernet, etc.? Gebeurt het alleen bij het wisselen van zenders of ook binnen het menu van de tv?

Je ziet niets gebeuren na 30 seconden en je weet pas of het geslaagd is als er weer een snellere actie komt 😉..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
cooflo
Student
Opties

GM Dick, 

Dank voor je reactie en duidelijk ook om wat meer input te geven. 

TV Model Code is idd QE55Q85RALXXN? en De huidige softwareversie is ook T-MSMDEUC - 1374.0 .

Ik kijk via Ziggo Met een decoder (de media box Next).

Ik woon in nieuwbouw huis en t gebeurt geregeld dat internet varieert... dus heb een (Ziggo) wifi booster (zo een via stopcontact) waarmee ik contact maak en staat op zeg max 2 mtr van tv/mediabox. Maar dit is zeker geen garantie voor goede internet verbinding met tv. Heb ook wel eens een kabel aan die wifibooster gekoppeld en dan naar mijn tv. helaas ook daar niet altijd constante verbinding.  

Issue met remote is vooral bij wisselen van zenders - ook als we naar programma overicht willen gaan (CH knop) en daar wisselen naar zenders.  of ook binnen het menu van de tv is twijfel ik

en ja: Je ziet niets gebeuren en na ong. 15-20 seconden zie je plots de zender wisslen (maar als je t niet in gaten hebt, blijf je drukken en dan ben je overzicht waar je op gedrukt hebt helemaal kwijt) .
Hopelijk zo voldoende achtergrond info - ik zie je reactie grag te gemoet! 

Grote dank alvast. 
groeten

0 Likes
cooflo
Student
Opties

Hi Dick, ben ik weer even.
heb zojuist de remote niogmaals gereset, maar dan mét de batterijen erin ( en 30seconden power button ingedrukt).... en ja dat lijkt geholpen te hebben. 
Nu vermoed ik dat het dus met batterijen moet gebeuren of...? voor mij niet geheel duidelijk. 

Wat mij ook niet geheel duidelijk is:  

op de zwarte Ziggo remote heb ik bovenaan rechts een rode power knop en linksboven

een witte 'tv' power knop. Ik weet eigenlijk nooit goed hoe deze te bedienen en zie deze (tvknop) soms wel eens traag knipperen...

Jij enig idee hoe/waarom? 

ps: in principe ik kan die zwarte Ziggo remote toch gewoon aan de kant leggen?  als de zilveren samsung t (goed) doet? 

Verneem het heel graag, dank wederom!

groeten

IMG_20210210_152537.jpg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @cooflo ,

De reset hoort eigenlijk zonder batterijen te moeten, maar als dit werkt is het ook prima. Hierbij nog een handleiding van de Ziggo AB. Daar wordt ook de witte tv knop beschreven:

https://cdn-master.aem.prod.aws.ziggo.io/content/dam/ziggo/klantenservice/pdf/handleidingen/radio-tv...

Als de zilveren nu werkt, dan kun je de AB van Ziggo aan de kant leggen.

Fijn weekend!

Groet, Dick
cooflo
Student
Opties

Hi Dick!

check! thnx a mill en ga de AB manual lezen.

maar als ik het goed interpreteer, slecht internet heeft niets met de vertragende remote te maken?? of...?

groeten

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @cooflo ,

Slecht internet heeft zeker niets te maken met een remote.

Je hebt niet eerder slecht internet aangehaald. Is hier sprake van? En wat versta je eronder?

Groet, Dick
franklind
First Poster
Opties
Heel herkenbaar deze storingen ik heb het ook. Trage tv, niet luisteren naar de remote, moet lang denken dan pas beeld. Heb een Samsung UE55F8000 met een ci moduul. Ben zwaar geïrriteerd. Kom er niet uit.
0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties