Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

TV programma’s opnemen op Apple Time Capsule

(Onderwerp aangemaakt op: 16-12-2020 09:49 PM)
217 Weergaven
JosOpel
Pioneer
Opties

Goedendag, ik heb een Samsung TV type UE43RU7470 in een bekabeld netwerk waarin ook een Apple Time Capsule 2TB is opgenomen. Ik heb hierover 2 vragen.

#1 Kan ik via de kabel direct op de Time Capsule opnemen?

#2 Als dit niet kan en er dus op een USB schijf opgenomen moet worden, hoe moet deze geformatteerd worden en krijgt de schijf voeding vanuit de tv? Omdat ik moment nog via een decoder kijk kan ik het nu niet zelf uitproberen. Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn. Gr. Jos 

Er gaat meer boven mijn pet, dan dat er onder zit!
0 Likes
6 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @JosOpel , Jos,

Is de volledige Model Code van de tv UE43RU7470SXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Rechtstreeks opnemen op een NAS/Airport router gaat niet. Alleen op een externe USB HDD.

Is ook alleen wifi en wordt vaak gebruikt voor het maken van reservekopiëen van ander Apple devices.

In principe heb je geen externe HDD nodig, want de tv beschikt over een extend PVR (Personal Video Recorder).

Als je een externe USB HDD wilt gebruiken, kan dit en wordt natuurlijk gevoed door de USB poort.

De tv kan NTFS en ExFAT aan. Je kunt alleen de programma's opnemen die via de interne tuner worden ontvangen..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
JosOpel
Pioneer
Opties

Eveneens goedenavond Dick, dat is goed nieuws, want ik wist niet de PVR intern was. Hoe groot is deze? En is er dan ook een tweede tuner aan boord, of is het alleen opnemen en eventueel naar dezelfde zender kijken?

Bedankt en wellicht tot een volgende keer. 

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @JosOpel , Jos,

De grootte van de extend PVR weet ik helaas niet. De tv heeft 1 tuner aan boord.

Dus opnemen en kijken naar dezelfde zender. De tv heeft ook een EPG (Electronische Programma Gids) en Time Shift.

Time Shift heb je nodig om op een externe USB HDD op te nemen. Voor de grootte van de PVR even met Support bellen:

Telefoon

lokaal tarief
088-9090100

Openingstijden:
24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week

Groet, Dick
0 Likes
JosOpel
Pioneer
Opties

Hallo Dick, perfect en mijn dank is groot!

JosOpel
Pioneer
Opties

@DickKoster ik heb de gebruiksaanwijzing er nog eens bij gepakt en bij de voorwaarden voor opnemen staat onderstaande voorwaarde. Hier wordt wel het gebruik van een USB schijf genoemd. 

Alvorens de functie Opname en Timeshift te gebruiken
Lees deze instructies voordat u Opname en Timeshift gebruikt.
" Deze functie wordt mogelijk niet ondersteund, afhankelijk van het model of de regio. Voordat u de functies voor opnemen en plannen gebruikt
" Opnemen wordt mogelijk niet ondersteund, afhankelijk van het model of de regio.
● Als u een Opname plannen wilt instellen, moet u eerst de klok van de tv instellen. Stel Klok in.
– Instellingen Algemeen Systeembeheer Tijd Klok
● U kunt een maximaal 30 items Weergave plannen en Opname plannen invoeren.
● Opnamen zijn met DRM beveiligd en kunnen daarom niet worden afgespeeld op een computer of een andere televisie. Bovendien kunnen deze bestanden niet op uw televisie worden afgespeeld als het videocircuit ervan is vervangen.
● Een USB-schijfstation met een snelheid van 5.400 tpm of meer wordt aanbevolen. USB-schijfstations van het RAID-type worden echter niet ondersteund.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi , Jos,

Deze informatie is mij bekend. Opnemen kan inderdaad op een externe USB HDD. Ook op de extended PVR .
Op een Airport/NAS gaat dit niet, omdat dat het een netwerkdevice is en niet rechtstreeks met de tv is verbonden via USB..

Groet, Dick
0 Likes