op 05-12-2020 01:56 PM
Ik heb een bluetooth koptelefoon gekoppeld aan de Samsung TV, type: UE55RU7300WXXN
Iedere keer dat de koptelefoon aangezet werd krijgen we heel fijn een pop-up bericht op de TV (rechts bovenin scherm) of we het geluid via de koptelefoon wilden afspelen. Met 1 druk op 'Bevestigen' op de afstandsbediening werd de koppeling tot stand gebracht.
Dit pop-up menu is verdwenen (door ergens op te drukken op de samsung afstandsbediening waarschijnlijk).
De enige manier om nu via de koptelefoon te luisteren is via 'Settings=> Geluid=> Geluidsuitvoer => Bluetooth => geregistreerde koptelefoon verbinden. Deze manier in het settings menu navigeren is voor mijn bejaarde ouders te omslachtig, zeker omdat het heel eenvoudig was.
Ik heb ook geprobeerd de koptelefoon als voorkeur uitvoer te selecteren, maar dit verdwijnt zodra de TV/koptelefoon is uitgeschakeld.
Mijn vraag is dan ook: hoe krijg ik het on-screen TV menu terug om de bluetooth koptelefoon direct te koppelen bij inschakelen? Het moet denk ik te activeren zijn via de Samsung afstandsbediening. (Voor alle zekerheid, de koptelefoon is reeds gekoppeld, dat is niet het probleem).
05-12-2020 02:18 PM - bewerkt 05-12-2020 02:21 PM
Goedemiddag @YPijlman ,
Over welke koptelefoon gaat het?
op 05-12-2020 05:41 PM
Sony WH-CH700N
Voor de goede orde, het werkte prima, inmiddels is het on-screen menu weg.
Dit was in ieder geval een keer of 15 zichtbaar na het inschakelen vd koptelefoon.
05-12-2020 05:51 PM - bewerkt 05-12-2020 05:52 PM
Hoi @YPijlman ,
Bedankt voor de info! Zou je dan hier willen kijken of bij Toegangsmelding 'Altijd aan' is geselecteerd?:
Ga naar Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Apparaatverbindingen beheren.
op 05-12-2020 06:11 PM
Dat zal ik binnenkort eens nakijken. Het is de koptelefoon en Tv bij mijn 80+ ouders.
Dank voor de suggestie.
De TV resetten heb ik ook over nagedacht. Wellicht een idee?
op 05-12-2020 06:14 PM
Hoi @YPijlman ,
Met resetten zou ik nog even wachten. Je moet dan het e.e.a. opnieuw instellen.
Wacht eerst even af of deze setting goed staat. Anders nog even melden.
Fijne avond!
op 05-12-2020 06:20 PM
Dank voor de vlotte communicatie. Ook fijne avond!
op 09-12-2020 12:18 PM
Goedenmiddag. De instelling stond op ‘Uit’ maar ‘Altijd Aan’ geeft geen verbetering. Nog altijd geen popup scherm bij inschakelen vd koptelefoon
op 09-12-2020 12:25 PM
Hoi @YPijlman ,
Dat is jammer! Zou je dan toch de tv willen resetten? Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten.
Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen. Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten..
op 09-12-2020 12:29 PM
Wat bedoel je precies met het e.e.a. Resetten? Kleurinstellingen etc? Geen invloed op de digitale TV box instellingen lijkt me?