op 25-06-2019 01:43 PM
Een tijdje terug gaf mijn TV (na het indrukken van wat toetsen) plotseling een heel vreemd beeld. weer. Er wordt een soort van freqentie sprectrum getoond van een ATM port. Pakweg een seconde later verschijnt het spectrum van de volgende ATM port etc. Destijds moest ik mijn TV uit en opnieuw aanzetten om weer normaal TV te kunnen kijken.
Vanochtend had ik dit opnieuw, maar nu wist ik nog welke toetsen ik had ingedrukt. Ik kan nu op mijn TV (UE40H6240A) op dit frequentie spectrum scherm komen door snel achter elkaar de volgende toetsen in te drukken:
1. CHLIST (kanaallijst)
2. Cursor naar rechts
3. Cijfertoets "1"
Even lijkt het of kanaal 1 wordt getoond, maar bovenbeschreven scherm verschijnt.
Omdat ik nogal technisch ben aangelegd heb ik geprobeerd of ik het scannen stil kon zetten of op een andere manier meer informatie kon verkrijgen via dit scherm, maar dat lukte me niet. Iemand die hier meer van kan zeggen?
Overigens lukt het nu wel om weer gewoon terug te gaan naar standaard TV mode door bijvoorbeeld nogmaals op de 1 toets te drukken.
Ik weet overigens niet zeker of dit een feature is van mijn TV of dat dit scherm eigenlijk een zender is van Ziggo die ik op deze manier oproep.
op 25-06-2019 03:27 PM
Goedemiddag @mmhmjanssen ,
Een raar gebeuren. Is de volledige Model Code van de tv UE40H6240AWXXN? Tv uit 2014.
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Is de huidige softwareversie van de tv de 2890.2?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Hoe kijk je tv via Ziggo? CI+ Module, Mediabox XL, etc.?
Met welke AB doe je dit? Zou je misschien eerst de tv kunnen resetten?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Dit even voor mijn beeldvorming. Lijkt me toch meer een Ziggo issue.
Graag hoor ik van je...
op 26-06-2019 02:47 PM
Ik heb inderdaad de Nederlandse versie (WXXN).
Mijn software versie is 2890 (zonder .2). Automatisch updaten staat aan dus ik zou de laatste versie moeten hebben. Toch voor de zekerheid "Nu bijwerken" gekozen. Controleren op updates.... Er zijn op dit moment geen nieuwe updates. Versie is en blijft 2890.
Ik kijk via CI+ module van Ziggo. Bedien TV via meegeleverde standaard AB (geen smartcontrol).
Ik ga de TV niet resetten want ik vind het diagnostic scherm geen probleem. Sterker nog, ik hoopte dat iemand mij meer info zou kunnen geven. Heb sowieso korte tijd geleden een factory reset gedaan i.v.m. een ander issue wat wel een probleem was (leverde niets op btw).
op 26-06-2019 03:09 PM
Goedemiddag @mmhmjanssen ,
Je heb met die toestcombinate iets opgeroepen wat voor monteurs bedoeld is.
Ik meen dat het een signaal is dat de Ziggo technische dienst zicht geeft op het functioneren van het kabel-netwerk, de kwaliteit van het signaal van de diverse kanalen op de kabel.
Wil je precies weten wat het is, dan lijkt het me het handigste om dat simpelweg na te vragen bij Ziggo. Gezien het feit dat dat kanaal open op de kabel staat, en daar niks geheim aan is, neem ik aan dat Ziggo je zo kan vertellen wat het nou precies is..
27-06-2019 12:44 PM - bewerkt 28-06-2019 12:40 AM
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het geen speciale toestcombinatie is. Je komt hier ook door bij de Opties in Kanaallijst te kiezen voor "Ant" i.p.v. "Kabel". Je schakelt blijkbaar over op een soort van default antennekanaal met als naam ATV en nummer 1 (er is er in mijn geval maar 1).
Ook ben ik erachter gekomen dat de CURSOR toets niet eens nodig is. Als je op kanaal 1 staat en je drukt op CHLIST en dan op 1, dan krijg je na enkele seconden het analoge (diagnostic) kanaal.