op 03-10-2024 05:24 PM
Beste community,
ik wil graag mijn tv / interactieve tv ontvanger / actieve boxen via 1 afstandsbediening bedienen.
De TV is een Frame TV met de laatste software.
Ontvanger van Delta (Amina Kamai 7x)
Boxen zijn Argon audio forte 5.
boxen zijn met optische kabel aangesloten aan de one box, ontvanger (amina) met HDMI.
Nu is het wel redelijk gelukt om de amina te kunnen bedienen met de samsung afstandsbediening maar lukt nu niet meer om de boxen op de afstandsbediening aan te sluiten. Wel al het menu doorgelopen en advies om Denon te kiezen ivm zelfde frequentie lukt helaas niet om de boxen te koppelen. Dit werkte gisteren nog wel maar na tv gereset te hebben heb ik vandaag de amina aangesloten gekregen maar daarna de boxen niet meer.
Iemand hier nog een idee?
Groeten Daniel
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-10-2024 03:07 PM
Oké, ik was iets te voorbarig en dat gaat toch niet. Geluid gaat niet goed mee via bluetooth.
Dat wordt dan toch maar 2 afstandsbedieningen accepteren.
op 03-10-2024 05:32 PM
Goedemiddag @Daniel636 , Daniel,
Volgens dit topic zou het aan de afstandsbediening kunnen liggen:
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/argon-forte-a5-geluid/td-p/1494448
Je kunt er ook even remote naar laten kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Eerst SMART TV’s selecteren en daarna pas naar beneden scrollen.
op 03-10-2024 05:55 PM
Goedemiddag Dick,
ik ga morgen wel even proberen met remote. Ik laat het weten of dat de oplossing was.
op 04-10-2024 03:04 PM
Goedemiddag Dick,
vandaag contact gehad met remote. Degene die ik aan de lijn had heeft meegekeken en we zijn de stappen samen doorgelopen en kwamen ook niet verder.
uiteindelijk nog geprobeerd om via Bluetooth te koppelen maar dat lukte niet.
Maar dat gaf mij wel een idee nadat we opgehangen hadden en bleek dat ik de boxen niet op pairing had staan. 😬
Na de box op pairing te zetten kreeg ik deze wel verbonden met de tv en dan gaat het geluid wel mee met de afstandbediening.
Dat is in ieder geval al weer wat gewonnen.
bedankt voor het advies en bedankt voor remote hulp.
groeten Daniel
Oké, ik was iets te voorbarig en dat gaat toch niet. Geluid gaat niet goed mee via bluetooth.
Dat wordt dan toch maar 2 afstandsbedieningen accepteren.