Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Standby lampje knippert als TV uitstaat sinds aansluiten Sonos Beam

(Onderwerp aangemaakt op: 10-04-2024 08:58 PM)
418 Weergaven
StanTilburg
Apprentice
Opties

Sinds deze maand heb ik een soundbar (Sonos Beam) aan mijn tv toegevoegd, gekoppeld via eARC HDMI. Vanaf nu knippert het rode standby lampje van de tv wanneer de tv uitstaat. Dit knipperen gaat volgens een vaste frequentie 12 keer per minuut, waarbij het lampje langer uitblijft dan dat het aan is.

Toen ik de soundbar nog niet had of als ik deze weer loskoppel dan is er niets aan de hand en blijft de rode led gewoon continu branden wanneer de tv uitstaat, zoals het hoort dus.

Mijn vraag is dus hoe het kan dat wanneer de soundbar via eARC gekoppeld is dit lampje knippert wanneer de tv uitstaat? En hoe los ik het op? 

• Model: UE43AU7040KXXN
  • Softwareversie: T-KSU2EDEUC-2210.1
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties
8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @StanTilburg ,

Is er toevallig ook een Google Chromecast aangesloten?

signatureee
Groet, Dick

StanTilburg
Apprentice
Opties

@Dick Bedankt voor je reactie. Nee geen Chromecast. Alleen de tv en de Sonos Beam Gen2 via HDMI eARC. Verder zijn er geen andere HDMI poorten in gebruik op de tv. Dus ook geen Ziggokastjes e.d., want ik kijk alles on-demand. 

De tv heb ik via wifi verbonden met het netwerk. En de software is up to date.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @StanTilburg ,

Geen dank! Je zou kunnen proberen om Anynet+ uit te zetten:

Instellingen→AlgemeenBeheer externe apparatenAnynet+ (HDMI-CEC).

signatureee
Groet, Dick

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @StanTilburg,

Bedankt voor jouw bericht. Heeft de tip van Dick geholpen?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
StanTilburg
Apprentice
Opties

@Dick ( @Ajay-A )

Helaas als ik Anynet+ uitzet, dan werkt de hele soundbar niet meer en schakelt de tv over op eigen geluid. 

Het is jammer dat er in de tv software geen optie is om de rode led in zijn geheel uit te schakelen. Die hoeft van mij namelijk helemaal niet te branden als de tv uitstaat. 

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @StanTilburg ,

Lijkt een bekend probleem te zijn. Misschien toch de vraag nog een keer bij Sonos neerleggen:

https://nl.community.sonos.com/home-theater-229108/sinds-beam-aangesloten-is-blijft-rode-lampje-sams...

signatureee
Groet, Dick

StanTilburg
Apprentice
Opties

Hoi @Dick 

Ja dat las ik ook. Maar het probleem zit mij inziens bij Samsung, Samsung heeft gekozen überhaupt een led-lampje te installeren. Wat ik vreemd vind, want bij vroegere modellen was dit niet. Mijn ouders hebben ook een Samsung, zonder dat irritante lampje.

En bij andere merken kun je dat in de tv-instellingen disable-en. Ik heb wel spijt dat ik niet voor de Philips The One heb gekozen in ieder geval. Die was 50 euro duurder, maar die had geen led-indicatie-lampje.

Maar lesjes geleerd voor de eerst volgende TV die ik koop, zorgen dat je vooraf checkt of er een led-lampje op zit. Zo ja, dan niet kopen!

Daar niet van, toch bedankt voor jullie hulp! Jullie kunnen hier verder ook niets aan doen dit hoort bij de developers natuurlijk.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @StanTilburg ,

Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling!
Je zou nog kunnen proberen om er remote naar te laten kijken:

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick