op 10-04-2024 08:58 PM
Sinds deze maand heb ik een soundbar (Sonos Beam) aan mijn tv toegevoegd, gekoppeld via eARC HDMI. Vanaf nu knippert het rode standby lampje van de tv wanneer de tv uitstaat. Dit knipperen gaat volgens een vaste frequentie 12 keer per minuut, waarbij het lampje langer uitblijft dan dat het aan is.
Toen ik de soundbar nog niet had of als ik deze weer loskoppel dan is er niets aan de hand en blijft de rode led gewoon continu branden wanneer de tv uitstaat, zoals het hoort dus.
Mijn vraag is dus hoe het kan dat wanneer de soundbar via eARC gekoppeld is dit lampje knippert wanneer de tv uitstaat? En hoe los ik het op?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-04-2024 10:41 AM
Hoi @StanTilburg ,
Lijkt een bekend probleem te zijn. Misschien toch de vraag nog een keer bij Sonos neerleggen:
op 11-04-2024 10:24 AM
op 11-04-2024 06:18 PM
@Dick Bedankt voor je reactie. Nee geen Chromecast. Alleen de tv en de Sonos Beam Gen2 via HDMI eARC. Verder zijn er geen andere HDMI poorten in gebruik op de tv. Dus ook geen Ziggokastjes e.d., want ik kijk alles on-demand.
De tv heb ik via wifi verbonden met het netwerk. En de software is up to date.
op 11-04-2024 06:40 PM
Hoi @StanTilburg ,
Geen dank! Je zou kunnen proberen om Anynet+ uit te zetten:
Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
op 12-04-2024 11:54 AM
op 15-04-2024 12:18 AM
op 15-04-2024 10:41 AM
Hoi @StanTilburg ,
Lijkt een bekend probleem te zijn. Misschien toch de vraag nog een keer bij Sonos neerleggen:
op 16-04-2024 05:50 PM
Hoi @Dick
Ja dat las ik ook. Maar het probleem zit mij inziens bij Samsung, Samsung heeft gekozen überhaupt een led-lampje te installeren. Wat ik vreemd vind, want bij vroegere modellen was dit niet. Mijn ouders hebben ook een Samsung, zonder dat irritante lampje.
En bij andere merken kun je dat in de tv-instellingen disable-en. Ik heb wel spijt dat ik niet voor de Philips The One heb gekozen in ieder geval. Die was 50 euro duurder, maar die had geen led-indicatie-lampje.
Maar lesjes geleerd voor de eerst volgende TV die ik koop, zorgen dat je vooraf checkt of er een led-lampje op zit. Zo ja, dan niet kopen!
Daar niet van, toch bedankt voor jullie hulp! Jullie kunnen hier verder ook niets aan doen dit hoort bij de developers natuurlijk.
op 16-04-2024 05:54 PM
Hey @StanTilburg ,
Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling!
Je zou nog kunnen proberen om er remote naar te laten kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.
Fijne avond!