Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Tv hotel mode - menu niet beschikbaar HG22EA470UWXXC

(Onderwerp aangemaakt op: 10-02-2018 12:17 AM)
8977 Weergaven
HG22EA470UWXXC
First Poster
Opties

Hallo,

ik heb een probleem ik heb 2x samsung HG22EA470UWXXC Tv gekocht

op de eene kan ik in een geheime menu om te resetten door te drukken op de toetsen (mute 182 enter) maar op de 2e tv (wat het zelfde model is) werkt dit niet?

ik heb ergens iets gelezen over een hotel mode maar dit kan ik niet uitzetten ik kan niet in het menu ook heb ik ( mute 119 enter ) geprobeerd dit werkt ook niet.

kan het zijn dat er een custom firmware erop is geinstalleerd of is dit niet mogelijk voor tv's?

ik ben al weken aan het googlen ik zou graag willen weten wat ik kan doen om mijn tv te resetten dankuwel

0 Likes
1 Antwoord
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @HG22EA470UWXXC,

Dit zijn geen Nederlandse tv’s, maar Spaanse hotel tv’s. De Model Code die eindigt op XXN is Nederlands/Benelux.

Hoogstwaarschlijk zijn dit tv’s uit de ‘grijze import’. Worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen om de prijs te drukken.

Hierop wordt de localset  gemodificeerd om de tv’s geschikt te maken voor de Nederlandse markt.

Je kunt dus de hotelmode niet wijzigen. Bovendien kan de garantie bij Samsung Benelux vervallen.

Je hebt nog wel garantie bij de leverancier, maar als die failliet gaat, moet je de reparatiekosten binnen de garantietermijn  zelf betalen. Deze gang van zaken is ook nog eens legaal, omdat in Europa sprake is van een vrije markteconomie met open grenzen. Ik denk ook niet dat hierdoor de verkoper aansprakelijk gesteld kan worden.

Als dit idd zo is, dan ben je hiermee dus goed het schip ingegaan. Ik vraag me dan ook af waar je deze tv’s hebt aangeschaft.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit in het forum ter sprake komt..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes