op 30-03-2023 11:20 AM
Dag iedereen,
ik zit met een heel vervelend probleem. Ik heb een 65" Neo QLED 4K 65QN85B (2022) (QE65QN85BATXXN) Samsung tv en ik kijk enkel maar streaming. Ik heb zeer snel internet thuis, zowel op mijn laptop als gsm als vaste pc maar niet op mijn tv. Deze tv haalt MET kabel slechts 80 mbps download snelheden waardoor ik tijdens het LIVE kijken telkens screen freezes krijg (en mijn tv vastloopt) en hier loop ik dus echt heel ambetant loop van. Ook op wifi haal ik maar 100 mbps wat ook al weer raar is dat ik meer downloadsnelheden haal op mijn wifi dan op kabel terwijl mijn kabels cat6 zijn die tot 1000mbps halen. (Deze kabels zijn getest dus de kabels zijn niet het probleem).
Ik heb alles al gedaan wat ik kon vinden en het probleem ligt niet bij het internet maar wel bij de tv. Ik heb op mijn tv al een netwerk reset gedaan maar dat helpt eigenlijk niet veel. Is er iemand die mij kan helpen want de klantendienst hoorde het donderen in Keulen als ik over de downloadsnelheden begon...
Alvast bedankt.
Niek
30-03-2023 11:40 AM - bewerkt 30-03-2023 12:08 PM
Goedemorgen @NiekHebberecht , Niek,
De internetmodule in de tv is niet te vergelijken met een netwerkkaart in een pc/laptop.
Ik heb zelf een 1 Gbit/s abonnement en ik haal ook niet meer dan de door jou genoemde snelheden.
Zie plaatje. Meer zul je niet halen. Voor 4K streaming heb je ook niet veel nodig:
https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/wat-is-de-minimale-internetsnelheid-voor-het-strea...
Wat bedoel je met streaming? De apps op de tv?
op 30-03-2023 11:46 AM
Dag Dick,
bedankt voor de snelle respons. Ik wist niet dat er dus een verschil op zat tussen de netwerkkaarten (maar verklaart al een hoop).
Ik heb verschillende problemen
1. bij streaming sites zoals netflix en amazon prime dat na een bepaalde tijd mijn geluid en beeld niet meer synced zijn. Ik moet dan telkens op pauze drukken en even laten 'bufferen' alvorens het weer mooi gelijk loopt.
2. Ik luister vaak live radio op de tv via een app zoals vrt max en vtm go (België) en bij deze live radiozenders loopt het beeld gewoon vast, het geluid stopt en de tv moet aan en uit gezet worden omdat deze niks meer doet.
3. bij live kijken van vb het nieuws of een programma via de webbrowers loopt de tv ook vast na een tijd of loop het geluid niet meer gelijk.
Ik kan niet geloven dat deze tv niet kan voldoen aan deze 'eisen' om live tv te kunnen kijken.
30-03-2023 12:03 PM - bewerkt 30-03-2023 02:09 PM
Hoi @NiekHebberecht ,
Bij het kijken via de interne Tizen browser kan ik me er iets bij voorstellen.
Die browser is niet te vergelijken met een browser op een pc.
Is erg beperkt en bij mij ook niet voort te branden.
Voor het probleem met de apps zou je de tv kunnen resetten.
Bij Instellingen→Alle instellingen→Algemeen en privacy→Resetten.
31-03-2023 02:19 AM - bewerkt 31-03-2023 02:24 AM
Hallo Niek, je kan de snelheid enorm verhogen door je ethernet kabel via USB te verbinden. Daar heb je een adapter voor nodig.
( zie ook https://youtu.be/PIef8iRZhLE )
Groet, Mac_s
op 31-03-2023 09:34 AM
als via een netwerk kabel de klacht ook aanwezig is kan het ook zijn dat er een mainboard in de tv defect is
op 31-03-2023 04:39 PM
Bedankt allemaal al voor de antwoorden. Ik ga het ook eens proberen met die HDMI adapter want ook met wifi geraak ik niet boven de 100 mbs.
op 31-03-2023 04:43 PM