Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Traag internet samsung qe50q65t

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2021 03:00 PM)
362 Weergaven
Budgetschutter
First Poster
Opties
Ik heb een half jaar oude samsung qe50q65t en gezien de slechte wifisnelheid, 5g router 10cm onder tv, max 20 Mbs, heb ik de tv maar aangesloten met een nieuwe goed geïsoleerde cat 6 kabel rechtstreeks op mijn experia box.
Ik haal nu 37 Mbs op de speedtest, netflix geeft 80 aan. 
Dezelfde kabel in mij laptop en ik tik 480Mbs aan. 
De software van de tv is up to date.

Kan dit ding gewoon niet harder?
Iemand een idee hoe ik dit naar de snelheid krijg waar ik voor betaal?
0 Likes
5 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Budgetschutter ,

Een heleboel vragen. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Welke router zit er achter de Experia Box?
Hoe is de snelheid van Netflix gemeten? Hoe is de snelheid op de laptop gemeten?
Wat is het probleem met deze lage snelheden?

signatureee
Groet, Dick

Budgetschutter
First Poster
Opties
Dag Dick,
Qe50q65tAUXXH
Software versie 2014
Zoals ik beschreef geen router, nieuwe kabel op uitgang experiabox en op de ingang in tv.
Ik heb de speedtest van KPN gebruikt voor zowel laptop als tv.
Netflix speedtest die bij netwerkcontrole staat.

Het probleem met deze lage snelheden is dat ik problemen heb met streamen.
Niet alleen bij prime maar ook met livestream concerten.

Ik heb glasvezel kpn500
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Budgetschutter ,

Bedankt voor de info! Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH
. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
https://audiobeeld.nl/tv/tv-verschil-europees-model-en-benelux-model/
Waar is deze tv aangeschaft?

Je schreef zelf: "5g router 10cm onder tv" en "rechtstreeks op mijn experia box."
Je kunt namelijk een eigen router aansluiten achter een Experia Box.
Zou je met de interne browser van de tv een speedtest willen doen?
Graag bij https://www.caiway.nl/speedtest Heb je het probleem ook als via een hotspot op je telefoon een verbinding maakt?

signatureee
Groet, Dick

Budgetschutter
First Poster
Opties
Ach kijk daar is de Hongaarse variant weer, toen mijn afstandbediening defect was zei de jongedame van samsung support dat dat kan omdat het een Hongaarse tv is, op mijn vraag of het dan wel werkt als ik met de tv naar Hongarije ga zei ze ja.....

Maar goed ik heb zoals ik schreef vanwege slechte wifi de stap naar bekabeld gemaakt.
Ik heb getest met de caiway link zoals je hebt geadviseerd.
Ping 10, jitter 4, down 42 en up 86.
Aanschaf bij bol waar alleen werd vermeld dat het verschil tussen Benelux en Europees is dat het ziggo goedgekeurd is.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Budgetschutter ,

Bol.com is in dit geval waarschijnlijk TV-Online. 'Leuke' partner.
Niet Ziggo gecertificeerd is niet het enige probleem wat kan, met de nadruk op kan, voorkomen:

• De garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er soms andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
  • De apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.

Dit wordt echter nooit op hun site vermeld. Wat je zou kunnen doen, want waarschijnlijk is er een probleem met de Wifi/Lan module.

• Er remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen
  • Als er een defect geconstateerd wordt, moet je dit melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung

Houd ons even op de hoogte van de voortgang..

signatureee
Groet, Dick