15-10-2019 05:30 PM - bewerkt 15-10-2019 05:45 PM
Afgelopen week Thr Frame (model QE49LS03RASXXN) gekocht. Mooi ding!
echter lukt het niet om de tv-ontvanger van T-mobile (Amino, model:610x) correct te verbinden via One connect.
De tv geeft aan 'onbekend'. Ook met handmatig zoeken lukt het niet de ontvanger te vinden. Ik heb inmiddels een nieuwe HDMI kabel gekocht en tv-ontvanger gereset, en andere ingang geprobeerd zonder effect.
Het beeld wordt wel doorgegeven maar ik kan niet zappen met de afstandsbediening van Samsung. Hiervoor moet ik dan rechtstreeks op de T-mobile ontvanger richten met mijn oude afstandsbediening.
Belangrijke reden voor deze televisie met One connect is dat dit niet meer nodig zou zijn. Nu moet ik alsnog het kastje van T-mobile op het dressoir leggen met bekabeling en bovendien gebruik maken van 2 afstandsbedieningen terwijl ik hiervoor 1 afstandsbediening gebruikte! 😞
Ik hoop dat hier wel een oplossing voor is. Nu niet tevreden om bovenstaande redenen. Iemand nog een goede oplossing?
Is er anders een overzicht van providers waarbij het wel vlekkeloos werkt? Zou in het vervolg wel praktisch zijn om te weten voor de aankoop.
Opgelost! Ga naar oplossing.
16-10-2019 12:21 PM - bewerkt 16-10-2019 12:22 PM
Goedemorgen @Huib2 , Huib,
Geen leuke start met zo'n mooie The Frame! Is de huidige softwareversie van de tv de 1318.0?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
2 onduidelijkheden.
1. De tv geeft 'onbekend' aan.
2. "Het beeld wordt wel doorgeven, maar kan niet zappen" 🤷♂️.
Wat is nu precies het probleem 🤷♂️?
Probeer anders bij Provider de Entone te kiezen. Die is de maker van het kastje. Hopelijk is de frustratie opgelost 😉.
Graag hoor ik van je..
16-10-2019 11:01 PM - bewerkt 16-10-2019 11:02 PM
Hey @Huib2 , Huibert,
Campagne open 🍾🥂! Bedankt voor je terugkoppeling. Mooi dat het werkt!
De softwareversie is out of date. De tv geeft het nog wel eens fout door. Er is een 1318.0 beschikbaar.
Dus updaten via USB. Deze is hier te vinden onder Downloads en pak de All OS:
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE49LS03RASXXN/
Volg onderstaande procedure:
Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-MSMDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >
Dus bij Instellingen->Algemeen->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB.
Suc6!
16-10-2019 12:21 PM - bewerkt 16-10-2019 12:22 PM
Goedemorgen @Huib2 , Huib,
Geen leuke start met zo'n mooie The Frame! Is de huidige softwareversie van de tv de 1318.0?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
2 onduidelijkheden.
1. De tv geeft 'onbekend' aan.
2. "Het beeld wordt wel doorgeven, maar kan niet zappen" 🤷♂️.
Wat is nu precies het probleem 🤷♂️?
Probeer anders bij Provider de Entone te kiezen. Die is de maker van het kastje. Hopelijk is de frustratie opgelost 😉.
Graag hoor ik van je..
op 16-10-2019 07:04 PM
Beste dkoster,
super dat je zo snel antwoordt. Het is gelukt!
Ik had ergens anders ook al gelezen om Entone te kiezen bij provider. Deze stond echter niet in het standaard dropdown menu (of ik zag hem misschien niet staan). bij zoeken wel gevonden en dit werkt direct.
1. met onbekend bedoelde ik wat hij aangaf bij de HDMI verbinding. Nu staat hier Entone
2. nu kan ik zappen op de tv wat het probleem was.
de softwareversie is overigens: 1315.4. Er lijkt echter geen mogelijkheid te zijn deze versie te upgraden (volgens tv geen updates aanwezig).
nogmaals bedankt! de klantenservice had aangegeven dat er geen oplossing was en ik het dus maar moest accepteren. Dit is toch een stuk betere oplossing
groet
Huibert
16-10-2019 11:01 PM - bewerkt 16-10-2019 11:02 PM
Hey @Huib2 , Huibert,
Campagne open 🍾🥂! Bedankt voor je terugkoppeling. Mooi dat het werkt!
De softwareversie is out of date. De tv geeft het nog wel eens fout door. Er is een 1318.0 beschikbaar.
Dus updaten via USB. Deze is hier te vinden onder Downloads en pak de All OS:
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE49LS03RASXXN/
Volg onderstaande procedure:
Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-MSMDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >
Dus bij Instellingen->Algemeen->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB.
Suc6!
18-10-2019 09:56 AM - bewerkt 18-10-2019 09:58 AM
Goedemorgen @Huib2, Huibert,
Is het nog gelukt om de firmware te updaten?
op 18-10-2019 04:34 PM