Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

The Frame tv kan HDMI-signaal van KPN tv-ontvanger niet vinden

(Onderwerp aangemaakt op: 09-11-2022 10:23 AM)
2884 Weergaven
MarjolijnK
Apprentice
Opties

Hallo, 

Vorige week hebben wij een Samsung The Frame Tv gekocht, model QE32LS03TCUXXN.

Installeren van de WiFi lukte prima maar ik wil ook via HDMI KPN tv kunnen kijken en opnemen. Het koppelen aan de tv ontvanger KPN Arris VIP 2952 lukt niet. Hierbij foto’s van de aansluitingen van de kabels en de modelnummers.

Bij het selecteren van bron HDMI via het menu geeft de tv steeds aan dat er geen signaal is. Ik heb HDMI 1 en 2 geprobeerd en een nieuwe kabel geprobeerd. De TV blijft aangeven dat er geen signaal is. De tv kan dan zelf testen of de kabel werkt, en hij geeft aan dat de kabel werkt. 

ik heb Samsung helpdesk gebeld, die hebben op afstand meegekeken: de software is up to date, alle instellingen en apps zijn opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet. Samsung adviseerde om KPN om nieuwe TV ontvanger te vragen. 

KPN gebeld, zij hebben nieuwe tv ontvanger opgestuurd. Met de nieuwe TV ontvanger is er nog steeds geen beeld. Het enige advies dat zij over hebben is om een K4 tv ontvanger te nemen, dat kost 2,50 per maand extra, maar ze geven geen garantie dat het dan wel werkt. Er staat bij mijn weten ook nergens dat de Frame tv niet werkt met de standaard KPN tv ontvanger.

Ook Mediamarkt gebeld, die hadden geen advies. 

Herkent iemand dit probleem en heeft iemand hier advies? 
alvast bedankt! 
Marjolijn

IMG_4670.jpg

IMG_4539.jpg

IMG_4539.jpg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MarjolijnK
Apprentice
Opties

Hallo Dick, 

De mediamarkt heeft de tv terug genomen en heeft een nieuwe TV gestuurd. Deze is net aangekomen en geïnstalleerd. En de HDMI doet het probleemloos…. Het lag dus aan het apparaat. Opgelost dus.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @MarjolijnK , Marjolijn,

Vervelend dat het zo tegenzit! Heb je het op deze manier geprobeerd?

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/how-to-set-up-the-universal-remote-through-mbr/

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
MarjolijnK
Apprentice
Opties

Hallo Dick, 

Fijn dat je meedenkt! Ik heb de stappen geprobeerd te volgen. Bij bronnen heb ik geen universele afstandsbediening, wel ‘verbindingshandleiding’. Daar heb ik geprobeerd externe apparaten toe te voegen maar blijf de melding krijgen dat er geen HDMI signaal is. 
ik heb daarnaast de afstandsbediening van de KPN ontvanger geprobeerd te koppelen, maar dat lukt niet.( deze handleiding) Ik kan de tv alleen aan en uit zetten met de kpn ab, niet naar bron gaan of iets anders doen. 

Heb je misschien nog andere suggesties? Groet, Marjolijn 

0 Likes
MarjolijnK
Apprentice
Opties

voor koppelen kpn ab volgde ik deze handleiding: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @MarjolijnK , Marjolijn,

Daarmee koppel je de afstandsbediening van KPN. Zou je het met de AB van de tv willen proberen?

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/how-to-set-up-the-universal-remote-through-mbr/

Als dat niet werkt, dan moet er een monteur naar kijken.
Je moet dit regelen via MM, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
MarjolijnK
Apprentice
Opties

Beste Dick,

Bedankt voor je reactie. Ik had de stappen uit de link die jij geeft ook geprobeerd inderdaad. Dus de Samsung afstandsbediening gekoppeld. Helaas werkt het allemaal niet. Ik vermoed dat er een defect is en zal contact opnemen met de mediamarkt. 
Groet! 

Marjolijn

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @MarjolijnK ,

Ik dat dat het enige is wat overblijft. Je hebt al zoveel geprobeerd.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @MarjolijnK , Marjolijn,

Heb je al contact met MediaMarkt gehad?

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
MarjolijnK
Apprentice
Opties

Hallo Dick, 

De mediamarkt heeft de tv terug genomen en heeft een nieuwe TV gestuurd. Deze is net aangekomen en geïnstalleerd. En de HDMI doet het probleemloos…. Het lag dus aan het apparaat. Opgelost dus.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey Marjolijn, @MarjolijnK ,

Bedankt voor je terugkoppeling! Dat is goed nieuws.
Top dat het is opgelost 👍!

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick