Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Terugkerende zender gecodeerd melding op QE75Q95T

(Onderwerp aangemaakt op: 04-12-2020 11:55 AM)
3439 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

Reinder73
Apprentice
Opties

Op mijn QE75Q95T krijg ik een paar keer per week de melding dat de Zender gecodeerd is. Ik maak gebruik van een Quantis CI+ 1.3 module met ziggo smartcard in de oneconnectbox. Ik heb de laatste update 1403 geinstalleerd. Na installatie van de TV doen alle zenders het prima. Mijn Ziggo kabel is dit jaar vervangen door Ziggo en ik heb dus een prima signaal. Als ik de tv het signaal laat meten zegt hij 100% signaal sterkte en kwaliteit. Maar een paar keer per week als ik de TV aanzet krijg ik de melding dat de zender gecodeerd is. De enige oplossing is om de stroom van de oneconnectbox af te halen en daarna doen meteen alle zenders het gewoon weer. Het lijkt er dus op dat er niks aan de hand is met het signaal maar dat de TV blijft hangen in een bepaalde stand. Het gebeurt dus alleen als ik de TV aanzet en nooit tijdens het kijken. Wat ook opvalt is dat de beeldmodus verandert naar Dynamisch ipv de stand Film waar deze standaard op staat. Ik heb de CI module verwisseld en ook de ziggo smartcard maar dat maakt niks uit.

Deze tv is  me wat te duur om een paar keer per week de stroomkabel er uit te moeten trekken. Wat is hier aan de hand?

20201109_203650.jpg20201109_202357.jpg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Reinder73
Apprentice
Opties

Leek me goed om na bijna twee maanden een update te geven van de situatie. Ondanks dat ik er weinig verwachtingen van had lijkt het er op dat de reset wel degelijk geholpen heeft. Na de reset heb ik in januari nog eenmaal een melding gehad en dat was nadat de laatste update gedraaid had. Vervolgens heeft het probleem zich tot nu toe niet meer voorgedaan.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Reinder73 ,

Buitenlandse gemodificeerde tv's hebben nog wel eens problemen met een CI+ module.

Is de volledige Model Code van de tv QE75Q95TALXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1403.1? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Heb je de tv al een keer gereset? Bij Instellingen→Algemeen→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Reinder73
Apprentice
Opties

Ja, het is een XXN. 

Ja, het is versie 1403.1.

Reset heb ik nog niet gedaan. Zal ik doen. Het zou me wel verbazen als het probleem daarmee opgelost wordt.

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Reinder73,

Welkom nog op de Community!

Ik raad je aan om hiervoor een Hulp op Afstand sessie in te plannen, dat doe je zo: https://bit.ly/2OhhbuU

Laat je weten of het is gelukt? 👍

rsz-846676
Reinder73
Apprentice
Opties

Dank en dat zal ik doen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Is het nog gelukt om een afspraak te maken?

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
Reinder73
Apprentice
Opties

Leek me goed om na bijna twee maanden een update te geven van de situatie. Ondanks dat ik er weinig verwachtingen van had lijkt het er op dat de reset wel degelijk geholpen heeft. Na de reset heb ik in januari nog eenmaal een melding gehad en dat was nadat de laatste update gedraaid had. Vervolgens heeft het probleem zich tot nu toe niet meer voorgedaan.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Top! Bedankt voor de terugkoppeling en fijn dat het is opgelost 👍

rsz-846676