Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Televisie gaat vanzelf aan en uit.

(Onderwerp aangemaakt op: 31-01-2023 06:47 PM)
14450 Weergaven
Bliep
Journeyman
Opties

Goedendag.

Mijn televisie: Samsung Q58Q60TAS is plotseling van slag geraakt en blijft maar aan en uit gaan.

Alles ontkoppeld, uur gewacht. Het zelfde probleem.

Als de televisie na een aantal keer heeft geknipperd met korte tussen pauzes erin verschijnt er uiteindelijk QLED op het beeld en daarna het menu maar erg traag.

De televisie reageert ook heel traag als ik door het menu heen wil.

1 a 2 minuten later gaat de televisie weer uit en begint Alles weer opnieuw.

De televisie 8 januari 2021 ontvangen en dus 23 dagen na de garantie is hij stuk.

Samsung wil hem komen maken tegen betaling van 90 euro voorrijkosten en 60 euro per uur voor het repareren.

Ik vind dit tenenkrommend...

Wie weet misschien wat er hier aan de hand is?

Met vriendelijke groeten.

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Bliep ,

Dit wordt veroorzaakt door een defect aan de voeding en moet gerepareerd worden.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Juudnl ,

Hier moet een monteur naar kijken. Daarvoor moet je bij de verkoper zijn i.v.m. wettelijke garantie.
De verkoper is wettelijk verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://business.trustedshops.nl/blog/consumentenrecht

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

29 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Bliep ,

Dit wordt veroorzaakt door een defect aan de voeding en moet gerepareerd worden.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Bliep
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

Dat is goed om te weten.

Bij mij is dat dus mediamarkt.

Facturen zijn aanwezig.

Ik ga hier morgen meteen werk van maken.

Ik houd je op de hoogte!

Fijne avond!

Bliep
Journeyman
Opties
Het vervolg!

Het is ontzettend moeilijk om op de website van mediamarkt contact te maken.
Ten eerste zit het menu onder aan de pagina(alleen bij klantenservice) voor een groot deel in de weg en zijn er meerdere links niet zichtbaar.
Uiteindelijk uitgevonden hoe dat menu weg te halen is en dus bij het contact formulier aankwam.
Informatie verstrekt van de factuur.
Hele text getypt.
Persoongegevens opgeven en verzenden......
Problemen met het laden van de pagina.
Ververs de pagina en probeer het opnieuw.
Pagina blijft in laden modus staan en dat na meerdere poging met hetzelfde resultaat en meerdere malen opnieuw de text moeten typen.
Product proberen op te zoeken ik de database, niet gevonden...
Op Twitter een mail gestuurd waarop nog steeds geen antwoord.
Eerste telefoon nummer,
Alleen maar een robot.
2de nummer uiteindelijk iemand na een avond en hele dag moeite..
Meneer was erg behulpzaam en ging klantvriendelijk te werk wat ik zeer op prijs stel.
Had mijn product in de database gevonden. (Zelfde manier wat ik eerder geprobeerd heb, apart)
Binnen 2 dagen neemt iemand van Samsung homeservice contact op om het product thuis te repareren mits mogelijk.
Tot zo ver mijn verhaal van vandaag en het slot verschijnt na de reparatie!

Vriendelijke groet.
MartijnK
MegaStar
Opties

Bedankt voor je reactie en wat fijn om te lezen dat het gelukt is! Houd je ons verder op de hoogte?

Goed wekend alvast en groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
albert-tv
Pioneer
Opties

dit het is helaas bekent voorbeeld dat als je wordt geconfronteerd met een defect de service niet soepel verloopt 

Bij dit model tv niet de voeding defect maar geeft het scherm sluiting waardoor de tv in reboot gaat.

Dit is bekent bij dit model zodat vooronderzoek eigenlijk niet zou moeten zijn. 

Gezien de aankoopdatum is uw tv veel te snel defect gegaan, en voldoet uw tv niet aan de verwachtingen die je als consument van een dergelijk apparaat mag. verwachten (Bron: nederlands wetboek)

“In de wet staat dat u recht hebt op een goed product. Gaat een product snel kapot, dan is het niet goed. Dit wordt ook wel ‘ondeugdelijk’ genoemd. In dat geval hebt u vaak recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de verkoper dit niet kan regelen dan zal de koop ontbonden moeten worden, ook als u geen garantie hebt of als de garantieperiode voorbij is.

Uw apparaat is nog jong dus heeft nog recht op garantie/coulance/conformiteit op de reparatie van uw tv.

Laat even weten hoe het gegaan is en wat de oplossing is...........

Albert

Bliep
Journeyman
Opties
Gebeld door Samsung.
Binnenkort neemt een monteur contact met mij op om het aan huis te repareren.
Netjes een mail gekregen van mediamarkt hoe het proces verloopt.
De klantenservice pagina van mediamarkt is weer netjes toegankelijk en alle opties zijn zichtbaar, zelfs op mobiel.

Na mijn bedenkingen over het verloop zijn er toch wat vooroordelen weggehaald.

Tot de volgende post en hopelijk is dan het probleem verholpen.

Fijn weekend toegewenst.
W.Kelly
HJ_BB_H
Apprentice
Opties

Wij hebben exact hetzelfde probleem. Onze Samsung Frame televisie hebben we in december 2020 gekocht. Dus na 2 jaar en 1 maand een probleem. Vandaag een prijsopgave zonder onderzoek van een monteur gekregen voor het vervangen van het LCD panel: bijna 700 EUR (panel zelf kost 463,52 EUR). Daaruit leiden wij af dat het een bekend probleem is.  We krijgen "uit coulance" een korting waardoor we 283,92 EUR moeten betalen.

We gaan niet akkoord en beroepen ons op de wettelijke bescherming. En dat het probleem vaker voorkomt. Daarom stellen we dat we recht hebben op gratis reparatie, een nieuwe televisie of teruggave van de aankoopprijs. Ik wacht de reactie van de internetwinkel af. Die zal ik hier ook delen

0 Likes
HJ_BB_H
Apprentice
Opties

Wij hebben vandaag een mail gekregen waarin de internetwinkel aangeeft alle kosten de betalen. Dat lijkt dus de goede kant op te bewegen.

albert-tv
Pioneer
Opties

Beste 

goed te horen dat de leverancier actie onderneemt 

graag het eindresultaat delen zodat andere gebruikers van het forum gaan begrijpen hoe het werkt