Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Storingen QE55Q9FNA

(Onderwerp aangemaakt op: 06-12-2020 12:58 PM)
167 Weergaven
Koperwerk1
First Poster
Opties

Beste,

Ik dacht een super smart tv te hebben gekocht voor - in 2019- een hoop geld. Samsung QE55Q9FNA met connect box waarin een gecertificeerde Cl- module 1.3 is ingestoken.

Ik ben hier geenzinds tevreden over vanwege het euvel dat deze tv na enkele in bedrijf uren plotseling begint met kleine schitteringen ( witte korte verspringende beeldlijnen ) en dan gestaag overgaat in groene grotere flikkerende vlakken. Door de tv uit te schakelen op de afstandsbediening en tien seconden later weer in teschakelen verschijnt er weer beeld & geluid zoals dat door hoort. Ook regelmatig na inschakelen "Bron kan niet worden gevonden" melding. Stekker eruit en weer erin en de Bron kan plotseling weer wel worden gevonden.

Nou ligt dat natuurlijk bij voorkeur altijd eerst aan de consument en zal uiteraard de enige   zijn volgens Samsung met dit probleem maar toch even de tot nu toe ondernomen stappen.  Alle kabels en connectors vernieuwd  Ziggo gecertificeerd. Hirshmann antenne versterker geplaats op advies van de verkoper. ( Helpt geen reet, maar wel weer 100 piek verder. Geeft overigens wel 100% signaal aan, - ook in het menu van de tv zelf-  dus bij de provider hoef ik niet aan te kloppen. )

Ik heb het stille vermoeden dat de zenders na verloop van tijd gaan "verschuiven"( het maakt niet uit welke , op alle zenders het beschreven euvel ). Automatisch afstemmen staat aan. 100 x opnieuw zenders ingesteld.

In de buurt van deze tv worden geen 4G telefoons of tablets gebruikt die zouden kunnen interfeeren. Enig idee waarom dez tv het 4 a 5 uur prima doet en dan met gelazer op de proppen komt?

0 Likes
1 Antwoord
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Koperwerk1 ,

Stevige taalgebruik. Dit hoeft niet per se aan de tv te liggen. Kan ook een defecte CI+ module zijn.

Eerst even het e.e.a. uitsluiten.

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q9FNALXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.

Het introductiejaar van de tv is dan 2018.Is de huidige softwareversie van de tv de 1310.4?

Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.Hoe is de tv aangesloten? Bedraad of via wifi?

Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken? Zie je het daar ook op terug?

Zou je voor mij, als het zich voordoet, een beeldtest willen doen?

Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen --> Eisen beeldtestfoto's 
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.

Heb je de CI+ module al een keer opnieuw ingesteld --> CI+ module opnieuw instellen 
Zou je, om uit te sluiten, alvast de tv willen resetten? Ga naar Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.