op 02-11-2021 12:31 PM
De spraakfeature gaat spontaan aan, zonder enige opdracht. Ook als de televisie uitstaat verschijnt er regelmatig een bliep met een foutmelding dat het spraakherkenningssysteem mijn opdracht niet heeft begrepen.
Ik wil op zijn minst die optie deactiveren zodat het ik nooit meer dat soort foutmeldingen op mijn scherm krijg. Dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-11-2021 12:34 PM
Goedemiddag @MNU ,
Zonder de gegevens van de tv kan niemand je helpen 🤷♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Wat zit er zoal aangesloten op de tv?
op 03-11-2021 02:24 PM
Goedemiddag Dick, dank voor de reactie. Blij te lezen dat iemand me misschien wat duidelijkheid kan bieden buiten de gewoonlijke CTRL ALT DELETE-oplossing.
Hier zijn mijn gegevens:
model QE49Q70RATXZT (geen XXN in de info onder "over deze tv")
softwareversie T-MSMDEUC-1385.0, B1970101/070204, BT-S
Momenteel niets aangesloten op deze tv. Overweeg evenwel Sonos aan te sluiten.
Ondertussen heb ik de feature op nonactief gezet want het waren soms werkelijk spookachtige toestanden : een televisie die vanzelf aangaat.
Dank voor uw reactie.
op 03-11-2021 02:36 PM
Goedemiddag @MNU ,
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Italiaans model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZT. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
https://audiobeeld.nl/tv/tv-verschil-europees-model-en-benelux-model/
Waar en wanneer is deze tv aangeschaft?
"Ondertussen heb ik de feature op nonactief gezet". Eerlijk gezegd geen idee welke feature je bedoelt.
Heb je het over deze functie?
Instellingen→Algemeen→Toegankelijkheid→Spraakgidsinstellingen→Spraakgids?
op 03-11-2021 03:10 PM
Jammer dat dit een grijs model is. Te laat om te retourneren. Deze is in 2020 aangeschaft in een webshop in het noorden van Nederland.
Ik heb inderdaad de spraakgids uitgezet in de hoop dat de spooktoestanden ophouden.
op 03-11-2021 03:14 PM
Hey @MNU ,
Altijd vervelend die grijze import. In ieder geval is het probleem opgelost.
Zou je misschien het topic als Opgelost ✅ willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!
Fijne dag nog!
op 03-11-2021 03:49 PM
Ik wacht graag eerst een tijd voor ik dat doe tot ik een vermoeden heb dat mijn televisie niet langer zelf aangaat en me vraagt om mijn vraag duidelijker te verwoorden.
op 04-11-2021 11:19 AM
Goedemorgen @MNU,
Dit klinkt inderdaad als de spraakgids en is met het uitzetten van de functie hopelijk opgelost. Voor nu markeer ik hem als "opgelost", mocht het onverhoopt toch terugkeren laat het dan weten in dit topic zodat we het verder kunnen uitzoeken.
Groeten,
Tessa