op 12-10-2019 09:37 AM
We hebben de nieuwe the Frame, 43 inch. Bij ons staat altijd radio, Spotify, tv of Netflix aan. Het lukt mij niet om tijdens radio of Spotify luisteren de Art Modus aan te zetten. Erg jammer want nu gebruik ik nooit de Art Modus terwijl ik dat wel graag wil. Iemand een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
03-12-2020 03:36 PM - bewerkt 03-12-2020 03:38 PM
Hoi BruceH,
Ik zou ook graag de optie hebben om in art modus spotify te casten. Ik zie het volgende voor me.
1. De TV staat in art modes.
2. Op de telefoon opent men spotify en speelt een nummer af.
3. Op de telefoon Men drukt op de "cast" knop in spotify en selecteert Samsung The Frame
4. De TV begint met spelen zonder dat er iets aan het beeld veranderd, het schilderij blijft dus gewoon zicthbaar.
5. (optioneel) een kleine pop up verschint als deze functie geactiveerd wordt of als een nieuw nummer begint.
Ik hoop dat je dit kan doorspelen aan R&D !
groeten,
Maarten
op 04-12-2020 01:41 PM
@Groteman, Helemaal duidelijk, thanks! Heb 'm doorgezet. Fingers crossed 🤞
op 27-12-2020 05:26 PM
Hoi BruceH,
ik heb ook een Samsung Frame en heb deze hele lijst gelezen. Echter heb ik het idee dat Maarten hierboven in essentie toch een punt mist dat meer mensen wel aanhalen. Namelijk zonder extra device zoals een telefoon muziek afspelen terwijl de televisie in Art-mode staat. Op dit moment is het via Bluetooth namelijk al mogelijk om muziek te streamen naar het scherm als deze in art mode staat.
wat volgens mij veel mensen graag willen is het volgende:
-een muziekapp op de televisie openen zoals spotify of een radio-app
-vervolgens op de artmode knop drukken zodat de tv in artmode gaat. Op dat moment moet de muziek dan blijven spelen.
- op die manier heb je muziek en mooi beeld gelijktijdig zonder extra device.
volgens mij past dat geheel in de filosofie van dit apparaat .
alvast bedankt voor het meedenken
mvg
bjorn vije
op 28-12-2020 08:15 AM
Mooie toevoeging, bedankt!
op 29-12-2020 05:19 PM
op 16-02-2021 04:19 PM
Beste Bruce, is het inmiddels wel mogelijk om in de Art modus via de tv muziek af te spelen middels radio of Apple Music. We zijn inmiddels meer dan een jaar verder.
gr Thijs Henderson
op 17-02-2021 12:24 PM
@Thijs67, Nog niet helaas. Ik heb het doorgezet, maar er is geen zicht op of dit in de toekomst wel mogelijk wordt gemaakt.
op 20-03-2021 02:05 PM
Hallo Bruce,
Met een beetje klooien heb ik ontdekt dat het wel degelijk mogelijk is om spotify via mijn iPhone te streamen naar mijn Denon receiver, welke via ARC is aangesloten, terwijl the frame in kunstmodus blijft staan. Sterker nog: ik kan zelfs kunst uit mijn verzameling wisselen.
Ik gebruik een extra optische kabel tussen receiver en one connect box en een lager dan 2.1 hdmi kabel.
Als ik wel een 2.1 hdmi aansluit, werkt het niet meer. Bovendien stel ik de ARC aansturing van mijn reciever zo in dat deze niet in stand-by springt.
Jammer dat het zo ontzettend lang moet duren voordat Samsung met een werkende oplossing komt. Dit is namelijk heel erg simpel in te stellen in de ARC Firmware en geeft een enorme toegevoegde waarde aan de gebruikers ervaring.
Krijg uit jouw reacties helaas ook niet het gevoel dat er echt werk van wordt gemaakt. De technische kennis van de telefonische helpdesk is helaas ver onder de maat.
Erg jammer met zo'n mooi product. Gemiste kans!
Mvg,
Marcel
30-04-2021 11:27 AM - bewerkt 30-04-2021 11:29 AM
Kort wil formuleren?? Nou bij deze zal ik het ook maar doen.
Graag de art modus in kunnen schakelen als er radio aan staat. Je moet tegenwoordig wel radio afspelen op je tv aangezien aanbieders geen analoge radio meer doorgeven. Dus artmodus inschakelen zonder dat radiogeluid verdwijnt.
slecht hoor dat dit nu nog steeds niet kan na zoveel klachten en vragen erom.
op 05-01-2022 11:38 AM
Dit is echt een enorme domper. Want juist als we gezellig op de bank een muziekje aan het luisteren zijn wil ik niet tegen een zwart vlak aankijken. Het maakt me niet uit of dat gestreamd via een versterker is of via een app op de tv met het geluid dan over de versterker. Het lijkt me niet zo enorm lastig om dit software matig aan te passen en die behoefte is er wel degelijk en al heel lang zo te lezen...
Vandaar dus nogmaals de vraag aan BruceH: of en wanneer dit met een update mogelijk zal worden. Ik wacht nog een paar dagen op antwoord, anders stuur ik de TV terug. Want ik kijk liever tegen een goedkoper zwart scherm aan. Ik hoop dat ik het abonnementsgeld van de Art Store dan nog terug krijg...