Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Spotify app geluid valt weg als ik scherm op zwart zet.

(Onderwerp aangemaakt op: 24-07-2022 12:20 PM)
597 Weergaven
KomErNietUit
Explorer
Opties
Goedemiddag,
Op mijn Neo QLED QE55QN93AAT(2021) tv wil ik mijn scherm op zwart zetten als ik de Spotify app op mijn tv activeer. Volgens de instructies kan dat via Instellingen/algemeen/toegankelijkheid/beeld uit. De audio zou dan door moeten gaan, maar de app geeft geen geluid meer door na deze handelingen. Is er een oplossing? Mvg
0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @KomErNietUit ,

Testen in een forum lijkt me lastig. Als andere apps geen problemen hebben, dan ligt het aan de app.
Er is hierover eerder een topic aangemaakt. Zie:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/spotify-te-beluisteren-met-het-scherm-uit/m-p/394811#M...

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
KomErNietUit
Explorer
Opties
De Spotify helpdesk komt er ook niet uit. Na alles geprobeerd te hebben bleek één methode het gewenste resultaat ( geluid met het scherm uit) op te leveren in mijn situatie.

1) start de Spotify app op mobiel. In mijn geval op een Samsung S10.
2) Verbindt mobiel via Smart View met tv
3) zet via de a.b. van de tv het scherm uit (Instellingen/algemeen/toegankelijkheid/beeld
uit)
4) Kies in de Spotify app de tv naam om daar naar toe te streamen.
5) tadaaaah...het werkt!

Een gecompliceerde procedure, maar zolang Spotify zijn app niet update is dit volgens mij de enige methode om geluid te horen via de tv speakers of aangesloten externe speakers / soundbar terwijl het scherm zwart is.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @KomErNietUit ,

Bedankt voor het aanmaken van een nieuw topic!
Ik was nog vergeten te vragen of het over het geluid van de tv speakers gaat.
Geen soundbar? Gebeurt dit ook bij andere apps?

signatureee
Groet, Dick

KomErNietUit
Explorer
Opties
Het geluid gaat naar externe speakers van Spectral. Andere apps hebben en live tv uitzendingen geven geen probleem. Uiteraard zet ik dan het beeld niet op zwart. Kijk even of jullie het kunnen testen of het ligt aan de Spotify app of dat de tv het probleem is.

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @KomErNietUit ,

Testen in een forum lijkt me lastig. Als andere apps geen problemen hebben, dan ligt het aan de app.
Er is hierover eerder een topic aangemaakt. Zie:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/spotify-te-beluisteren-met-het-scherm-uit/m-p/394811#M...

signatureee
Groet, Dick

KomErNietUit
Explorer
Opties
Jammer dat Spotify in 4 jaar zijn app niet op orde kan krijgen...
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@KomErNietUit

Hoe ontvang je de TV zenders? Wanneer je een andere audio-app start blijft het geluid dan wel doorspelen als je het beeld op zwart zet? Ervaar je dit ook als via een losse ontvanger naar de radio wilt luisteren?

Wanneer je Spotify op de TV start en het beeld vervolgens uitzet wordt de app ook weer afgesloten, deze optie is alleen geschikt voor een externe audio-bron.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
KomErNietUit
Explorer
Opties
Hi Martijn,

De tv zenders ontvang ik via een abbo van KPN. Als ik de YouTube app van de tv opstart kan ik de tv op zwart zetten en blijft het geluid doorspelen.
Je vraag over de losse ontvanger (die ik niet heb) begrijp ik niet. Radio speel ik af via de kanalen die KPN doorgeeft via de tv.

De Spotify app moet gewoon actief blijven (zoals de youTube app) als ik de tv op zwart zet toch? Wat mij betreft duidelijk een bug.

Mvg,
HP
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je terugkoppeling. Omdat je aangeeft dat je dit wel kan doen met zowel de KPN-app als de YouTube-app zal er voor de Spotify-app een update uitgebracht dienen te worden. Hiervoor kan je het beste in gesprek gaan met de app ontwikkelaar en hopelijk volgt er dan ook snel een update om dit ook mogelijk te maken voor de Spotify-app.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Oplossing
KomErNietUit
Explorer
Opties
De Spotify helpdesk komt er ook niet uit. Na alles geprobeerd te hebben bleek één methode het gewenste resultaat ( geluid met het scherm uit) op te leveren in mijn situatie.

1) start de Spotify app op mobiel. In mijn geval op een Samsung S10.
2) Verbindt mobiel via Smart View met tv
3) zet via de a.b. van de tv het scherm uit (Instellingen/algemeen/toegankelijkheid/beeld
uit)
4) Kies in de Spotify app de tv naam om daar naar toe te streamen.
5) tadaaaah...het werkt!

Een gecompliceerde procedure, maar zolang Spotify zijn app niet update is dit volgens mij de enige methode om geluid te horen via de tv speakers of aangesloten externe speakers / soundbar terwijl het scherm zwart is.