Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-K950 verliest verbinding met draadloze speakers

(Onderwerp aangemaakt op: 05-01-2017 09:52 AM)
3753 Weergaven
George2
First Poster
Opties

Tijdens de installatie verbond de soundbar keurig automatisch met de subwoofer en de draadloze surroundspeakers. Nu, ongeveer 3 weken later, gaat de verbinding met de speakers regelmatig verloren. Bij het handmatig verbinden lukt dit wel met de surroundspeakers, maar niet met de subwoofer. Wat kan ik er aan doen waardoor de subwoofer weer verbonden wordt met het systeem en dat de speakers ook verbonden blijven?

0 Likes
14 Antwoorden
RonV
Explorer
Opties

Mijn ervaring met koppelen / opnieuw in leren speakers. 

Als je dit doet ...dan alle speakers inleren tegelijk en niet alleen de sub. Dit gaat verkeerd.

blz 53 staat presies stap voor stap hoe het moet en niet anders doen want dan kun je weer op nieuw. Ook alles spanning loos maken hielp soms bij mij als het koppelen niet lukte. 10 minuten spanning er af van alle speakers. Klinkt raar maar soms pakt hij daarna alle speakers weer zonder  opnieuw te koppelen . Het spul van mij is opgestuurd voor reparatie en ben benieuwd waneer ik het terug krijg en of ze het kunnen vinden. 

Groet ron. 

0 Likes
E75
First Poster
Opties

Hoi heb je al enig idee wat er aan de hand is? Ik heb vandaag een set binnengekregen en bij het auti pairen was er 1 speaker die niet gepaired was. Vervolgens via manuele set geprobeerd en nu krijg ek alle 3 niet meer gepaired.

Wat mij opvalt is dat bij de stap waarbij je de soundbar uitzet en vervolgens 5 seconden de knop vol. in moet drukken de soundbar bij mij niet ID-SET op het display aan geeft.

Ben benieuwd of je al een oplossing hebt.

0 Likes
RonV
Explorer
Opties

Heb vandaag bericht gehad van de reparatie dienst. Het moederboard van de bar is vervangen en een netwerk - wireles print die er in zit voor de verbinding van de speakers is ook vervangen. Het pakket is nu weer onderweg naar me toe. Dus ben benieuwd. 

0 Likes
RonV
Explorer
Opties

Het koppelen van de speakers blz 51 Nl 7.

als het bij mij niet meer lukte om te koppelen. Dan dee ik alles uit .stekkers uit stopcontact en  zeker 15 minuten wachten. 

Na 15 minuten stekkers er in en de bar aan zetten minutje wachten (soms was alles weer gekoppelt ).

na minutje wachten .....en als ik dan opmek dat er 1 of alles niet gekoppelt was (rood lampje achter op sur of sub ) ga ik opnieuw koppelen. 

Zorg dat de bar aan staat en dan naar de sub achterop set knopje indreukken (5 sec tot hij blauw gaat knipperen ) dit gelijk daarna ook bij suround L en R en zodat alle 3 nu knipperen . Nu de bar uit zetten en de afstandbediening pakken en de volume - ingedrukt houden tot op display van bar id set komt. Afstandbediening los laten weg leggen en de aan knop indrukken aan de zijkant van de bar. Knipperende blauwe lamjes in de gaten houden en kijken of ze allemaal koppelen. Ze moeten constant blijven branden als er  1 blijft knipperen ff wachten soms pakt hij hem ff wat later.... (was bij mij zo) en zo niet dan alles hierboven opnieuw. Maar soms.... alles spanning loos maken (stekkers eruit 15 minuten ) en weer aansluiten was al voldoende om alles weer te koppelen. 

Maar bij mij verbreekte hij de verbinding ook wel eens tijdens de film en toen besloot ik de set te laten repareren. Hoop dat ik hem morgen weer in huis heb.

ook vond ik als ik geluidloos luister in de surrounds dat er een behoorlijke ruis in die speakers zat. Ben benieuwd hoe het is als ik em terug heb.

groet Ron

0 Likes
E75
First Poster
Opties

Hoi Ron,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb nog nooit goed verbinding gehad. Bij het open maken van de doos met spullen viel het mij op dat de soundbar al een keer was opengemaakt. Er zat een vette hand op de onderkant en de plastic zak die er om heen zat was half open. De rest van de spullen was wel netjes verpakt. Ik heb het vermoeden dat de verkoper een andere klant had met een defecte soundbar, een nieuwe werkende uit de set heeft gehaald voor die klant en de defecte in de doos heeft gestopt die ik nu heb.

Bij mij blijven alle boksen blauw knipperen. Aleen de 1e keer nadat er stond check wireless speakers waren er 2 die gepaired waren. Nadat ik de manual setup had gedaan heb ik nooit meer contact gekregen.

Ik heb nu even overal de stekkers er uit gehaald en hoop dat het morgen beter word. Weet jij trouwens of er een manier is om een hard reset te doen van de soundbar?

Ik moet zeggen wel een flinke domper!

0 Likes
E75
First Poster
Opties
Trouwens hebben ze bij jou alleen de soundbar meegenomen of alle speakers?
0 Likes
RonV
Explorer
Opties
Hard reset is er niet maar belangrijk is dat je hem eerst koppelt met je wifi en de app op tablet of smart phone installeerd en contoleer of je de laatste update hebt op de soundbar. Ps ik heb de hele doos met alles erin op laten halen voor reparatie.
0 Likes
taalj
Explorer
Opties

ik heb exact hetzelfde. Uit de doos leek alles goed te gaan gisteren. Vanmorgen zet ik alles aan en was de verbinding naar alle wireless speakers kwijt. Blauw lampje knipperen. De procedure in de handleiding gevolgd en manual proberen te verbinden. Ik krijg geen SED ID melding op het idsplay en alleen uit de soundbar zelf komt geluid en de wireless speakers doen het niet. Is dit probleem opgelost?

Ik leest dat veel mensen dit probleem hebben en er vaak de soundbar HW-K950 wordt omgeruild. Zit er een productiefout in of is dit probleem oplosbaar? Ik heb al een keer omgeruild omdat de set incompleet was.  Ik word hier niet echt vrolijk van...

0 Likes
RobPt
Journeyman
Opties

Nou nou, net nieuw op dit forum en nu al minder vrolijk na het lezen van dit topic.

Ondanks dat mijn probleem vergelijkbaar is met hetgeen ik al gelezen heb van anderen omschrijf ik het toch maar in dit topic want lijkt er op dat in mijn geval de draadloze verbinding definitief verloren is!

Eergisteren de Soundbar opgehaald en helemaal exact volgens de handleiding aangesloten. Alles werkte.

Maar vandaag bij het definitief ordenen van de 'kabelsalat' per ongeluk de aan/uitschakelaar van het stekkerblok op uit gezet. OK, zoals het hoort alle aangesloten apparatuur losgekoppeld van het stekkerblok; stekkerblok weer aangezet en toen alle apparatuur weer aangekoppeld en aangezet.

Soundbar aan en rode lampjes van surroundspeakers aan. Even gewacht maar automatisch verbinden werkte niet. Handmatig koppelen dan maar. Nou dat werkte dus ook niet, ook niet na meerdere pogingen.

Soundbar uitgezet en voeding (complete set) ook los gekoppeld en vervolgens alles weer aangesloten zoals bij de eerste keer (weer geheel de handleiding volgend).

Vreemd, geen rode lampjes maar meteen knipperende blauwe. Dan toch maar weer handmatig verbinden?

Helaas, na intussen al vele pogingen nog steeds geen verbinding.

Humeur intussen tot ver beneden het nulpunt gedaald want ik kan er heel slecht tegen indien gloednieuwe apparatuur al meteen niet werkt of, zoals in dit geval, kuren vertoond.

Mee terug naar de winkel (Media Markt in Badajoz; Spanje; 160 km vv) of ............ overgaan tot rituele verbranding? Smiley Verdrietig

Overigens is de handleiding ook niet erg behulpzaam m.b.t. dit probleem. In het hoofdstuk PROBLEMEN OPLOSSEN staat er iets alleen iets over wat te doen als de RODE led knippert op de subwoofer waarbij de 'oplossing' je verwijst naar pagina 6. Ja bedankt, dat automatisch verbinden lukt dus niet en het handmatig verbinden ook niet. Dat noemen we dus een vicieuze cirkel!

Rob

Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
0 Likes