05-01-2017 02:00 AM - bewerkt 05-01-2017 02:01 AM
Beste heer/mevrouw,
Ik heb een Samsung Ue55js9000 tv, deze staat nu een jaartje goed te draaien, maar nu hebben we al een maand of 4 dat het beeld tijdens tv ziggo via ci+, tv kpn box via hdmi, Netflix via smarthub, raspberry via hdmi ect op zwart slaat en we alleen geluid hebben, dit is dan op te lossen door van de bron naar een andere bron te gaan en dan weer naar de bron te gaan waar je naar aan het kijken was, dan is het beeld er weer!
Dit kan dan weer goed gaan voor een tijd of hij gaat weer op zwart in tijd bestek van 1 min of 15 min of 1 uur, kortom niet te voorspellen. Het is wel erg vervelend!
Update is up-to-date.
Bronnen zijn verschillend, dus ligt het niet aan een hdmi kabel of dergelijke.
Opnieuw installeren heb ik al gedaan.
Alle instellingen qua eco sensor, lichtsensor, bewegingsensor staan al vanaf het begin uitgeschakeld.
Kan het zijn dat de one connect box defect aan het gaan is? Zoja hoe zit dit met vervanging ervan? Aangezien ik nog een vol jaar garantie heb.
Met vriendelijke groet,
Dennis Pracht
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 28-02-2017 02:25 PM
Na hulp op afstand bleven de problemen zoals ze eerst ook waren, nu gisteren een nieuwe One connect box gekregen. Nu hopen dat de problemen opgelost zijn! Maar daar ga ik wel vanuit.
Iedereen bedankt voor de hulp en moeite! En vooral
op 12-01-2017 02:09 PM
Hey Dennis,
Wat gek zeg. Als alles up-to-date is denk ik dat het komt door je Tv. Om daar achter te komen wil ik je eerst vragen om een reset uit te voeren op je Tv. Laat je mij weten of het beeld dan nog steeds op zwart beeld springt?
op 12-01-2017 07:10 PM
Bedankt voor je reactie!
Resseten heb ik gedaan en dat geeft geen oplossing.
Nu eergisteren begon het beeld te flitsen en halve beelden te geven, kon niks meer doen! Naar ander bron deed die niet, uitzetten deed die ook niet. na dat de stekker eruit is geweest is het weer voor even opgelost!
Het beeld flikkert trouwens ook bij tv kijken, gaat allemaal niet echt soepel.
Vind dit best wel vervelend voor een tv van 3000 euro!
op 13-01-2017 10:05 AM
13-01-2017 01:48 PM - bewerkt 13-01-2017 01:49 PM
Ik heb de tv 6 januari 2016.
Heb een filmpje maar helaas zie je daar niet de beeld flitsen op, hier is het beeld zwart geworden en hoor je alleen geluid als de tv naar tv bron word gezet.
Ik kan alleen een foto toevoegen! Of video maar die moet ik dan live opnemen en dat is erg lastig aangezien het niet elke keer is en ook niet elke dag of elk uur! Soms gebeurt het wel weer achter elkaar, maar dat is weer moeilijk vast te leggen aangezien ik zelf veel aan werk ben en me vrouw alleen thuis is.
13-01-2017 03:56 PM - bewerkt 13-01-2017 03:57 PM
Als je de aankoopbon nog hebt, dan heb je sowieso nog iets minder dan een jaar garantie :smileyvery-happy: Kan je vrouw ter bewijs een filmpje maken als het een keer voor komt? En dan het liefst sturen naar Messenger. Als het bewijs binnen is, en wat je zegt klopt, kan er een monteur voor langs gestuurd worden.
op 13-01-2017 04:16 PM
op 13-01-2017 04:52 PM
22-01-2017 11:00 PM - bewerkt 22-01-2017 11:20 PM
Beste Davey,
Het is weer gebeurd, maar op filmpje zie je niet super veel.
Het ging zo: vrouw was Netflix aan kijken via de tv (smart hub), tijdens kijken ging het beeld op zwart en pauzeerde Netflix de afleveringen, vrouw heeft toen de afstandsbedieningen gepakt en via de bron knop de tv bron gekozen, hierna kwam er weer beeld en kon ze weer via de knop smart hub Netflix kiezen en kon ze weer verder kijken.
Dit gebeurt dus vaker en soms duurt het weer even en soms is het vrij snel achter elkaar helaas.
Wat ook weer nieuw is met Netflix kijken via smart hub, dus Netflix via TV zelf is dat soms als je een serie kijkt in HD kwaliteit of 4k kwaliteit dat het beeld soms blikkerig word en dan is dat weer na 10 sec weer normaal. Op de slaapkamer kijken we ook Netflix maar dan via de ziggo horizon en daar hebben we geen last van blikkerig beeld.
En nieuw dingetje is dat de netwerk er vaak uit ligt, althans dat zegt de tv dan en zie je bovenin dat netwerk verbroken is en dan nog geen 2 seconden later geeft die weer aan dat er een netwerkkabel is aangesloten, dit kan soms 1 keer voorkomen maar kan ook wel 5 keer achter elkaar tevoorschijn komen.
Internet op tv gaat via cat kabel en heb die al vervangen voor nieuwe maar hij blijft het op zijn tijd aangeven.
Lijkt wel of er steeds meer dingetjes bij komen en als ik het moet bedenken dan kan het alleen maar aan de connect box liggen, want via de tv gaat niks qua hardware, tv scherm is volgens mij alleen maar een scherm en meer niet.
Wil wel graag dat dit word opgelost, want dit mag je niet verwachten van een meisje tv van die centen.
Heb hiervoor ook een Samsung plasma gehad en nooit problemen mee gehad. Dus dit is vest frustrerend.
Ik wil het filmpje naar je sturen, maar via welke moet ik het doen? Messenger en dan naar jou toe zenden?
Kan ook gelijk me factuur naar je toe zenden als dat nodig is?
Met vriendelijke groet,
Dennis Pracht
op 23-01-2017 03:52 PM
Ik snap je verhaal en ik kan hieruit concluderen dat je het nog niet hebt getest terwijl alle externe apparaten zijn losgekoppeld. Dit is een kruistest die wel handig is om mee te nemen. Als het niet voor komt wanneer de externe apparaten zijn aangesloten, dan weten dat het niet aan de TV ligt.
Ook wil ik je nog vragen om een SmartHub reset uit te voeren en vannacht je TV van het stroom te halen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met Netflix op mijn Smart TV. En heb het hiermee opgelost.