Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HDMI (ARC) probleem.

(Onderwerp aangemaakt op: 01-07-2019 08:05 PM)
16787 Weergaven
Stephan074
Apprentice
Opties

Hallo,

Sinds +- 06-2017 in het bezit van de volgende TV: Samsung UE55MU7040LXXN UHD 55'' https://www.samsung.com/nl/tvs/uhdtv-mu7040/UE55MU7040LXXN/

En sinds +- 12-2017 in het bezit van de volgende soundbar: HW-K470/XN 4.1
https://www.samsung.com/nl/audio-video/soundbar-k470/

Altijd zeer tevreden geweest over beide producten, helaas nu voor het eerst een probleem:

Ik was gewoon TV aan het kijken, toen oppeens de soundbar wegviel. En ik krijg hem via HDMI (ARC) niet meer aan de gang. De soundbar is aangesloten via HDMI ARC. 

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
- GOOGLE! (Kwam meerdere malen op dit forum uit, en een aantal dingen geprobeerd:).
- Masterreset/Fabrieksreset op de TV. 
- Andere HDMI kabels geprobeerd op HDMI ARC en de normale HDMI uitgangen, geen succes.
- Andere TV's geprobeerd (1 met ARC, 1 zonder ARC, beide Samsung), werkt ook daar niet.
- Instellingen nagelopen in de TV, zoals ANYNET+ (moest aanstaan volgens t forum?, staat ook aan)
- Verbinden via TV's Bluetooth, en mijn Samsung Galaxy telefoon via Bluetooth, werkt wel.

- Bovenstaande geeft echter wel in de TV/mobiel aan: HW-K450, terwijl dit een 470 is. Waardoor de achterspeakers niet werken. (Logisch want dit ondersteunt de 450 niet, de 470 wel)
- De TV herkent wel dat er een HDMI kabel aangesloten zit op de HDMI4 (Arc poort), geeft aan Onbekend.

- Soundbar komt ook niet tevoorschijn bij: Instellingen/Geluidsuitvoer in de HDMI variant, BT wel (450).

- Net geprobeerd: Via USB de Soundbars firmware updaten, werkt mooi, lost echter het probleem niet op.
- TV doet de updates automatisch, en is up-to-date.

Iemand bekend met dit probleem? En heeft een aantal stappen die ik nog proberen kan? Zag op de resultaten via google naar dit forum nooit echt een oplossing tevoorschijn komen, alleen de bovenstaande stappen die ik geprobeerd heb.

Alvast bedankt voor de hulp.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Stephan074 ,

Al aardig wat geprobeerd, maar zonder resultaat. Enig idee waardoor?

Iets veranderd in de setup? Ik mis even de huidige softwareversie van de tv.

Je zegt dat deze up-to-date is, omdat de tv automatische updates doet.

Dit gaat nog wel eens fout. Niet doorgegeven welke. De laatste versie is is de 1270.3.

Graag even kijken bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Introductiejaar van de tv is 2017.

Zo te lezen lijkt het dat het probleem in de HW-K470/XN 4.1 zit.

Dit omdat ie op andere tv's ook niet werkt. Heeft de HDMI4 poort voorheen ook 'Onbekend' aangegeven?

Dit kun je namelijk handmatig instellen. Is het mogelijk om de HW-K470/XN 4.1 een poosje zonder spanning te zetten? Ook de tv. Graag  'kaal', dus zonder aangeloten devices. Daarna 1 voor 1 weer aansluiten.

De zin "Zag op de resultaten via google naar dit forum nooit echt een oplossing tevoorschijn komen" Is niet terecht.

Niet objectief als hier niet zelf een search hebt gedaan. Er wordt hier wel degelijk meegedacht om tot een oplossing te komen. Je post hier trouwens wel.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Stephan074 ,

Al aardig wat geprobeerd, maar zonder resultaat. Enig idee waardoor?

Iets veranderd in de setup? Ik mis even de huidige softwareversie van de tv.

Je zegt dat deze up-to-date is, omdat de tv automatische updates doet.

Dit gaat nog wel eens fout. Niet doorgegeven welke. De laatste versie is is de 1270.3.

Graag even kijken bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Introductiejaar van de tv is 2017.

Zo te lezen lijkt het dat het probleem in de HW-K470/XN 4.1 zit.

Dit omdat ie op andere tv's ook niet werkt. Heeft de HDMI4 poort voorheen ook 'Onbekend' aangegeven?

Dit kun je namelijk handmatig instellen. Is het mogelijk om de HW-K470/XN 4.1 een poosje zonder spanning te zetten? Ook de tv. Graag  'kaal', dus zonder aangeloten devices. Daarna 1 voor 1 weer aansluiten.

De zin "Zag op de resultaten via google naar dit forum nooit echt een oplossing tevoorschijn komen" Is niet terecht.

Niet objectief als hier niet zelf een search hebt gedaan. Er wordt hier wel degelijk meegedacht om tot een oplossing te komen. Je post hier trouwens wel.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
Stephan074
Apprentice
Opties

Hallo Dkoster,

Ten eerste: " De zin "Zag op de resultaten via google naar dit forum nooit echt een oplossing tevoorschijn komen" Is niet terecht. Niet objectief als hier niet zelf een search hebt gedaan. Er wordt hier wel degelijk meegedacht om tot een oplossing te komen. Je post hier trouwens wel.''  Ik heb zeker niet de intentie gehad om jullie aan te vallen, het was misschien ook niet zo netjes/goed verwoord, excuses hiervoor. Wat ik ermee bedoelde was dat ik meerdere soortgelijke problemen gevonden heb op dit forum, en de oplossingen niet mijn probleem oploste.

Ik heb zelf niks veranderd in de setup, was TV aan het kijken toen hij er oppeens mee stopte.
De huidige TV software: T-KTMDEUC-1270.3 , BT - S

De HDMI poorten geven inderdaad wel vaker Onbekend aan, echter herkende die de Soundbar wel onder geluidsuitvoer, dat doet die momenteel dus niet meer.

Hoe werkt dit handmatig instellen van de bron Onbekend? Kan hier in de TV vrij weinig over vinden. Als je op de bron drukt krijg je een soort van laadscherm, waarna je de melding krijgt: Geen Signaal. Als ik dan op het kopje bewerk druk, kan ik wel een naam geven, en een symbool toekennen. Dan staat die wel daarna toe aangepast in de lijst Bronnen. Echter heb ik niet de mogelijkheid om hem te bedienen/gebruiken als Audiouitvoer.

Alles van de spanning af, +- half uur, spanning er weer op, alleen de Soundbar aangesloten op de One Connect Box bied helaas ook geen oplossing. 

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Stephan074 , Stephan,

Uiteraard geen excuses nodig! Dit is het nadeel van chatten. Je ziet elkaar niet.

Ik begrijp nu de achterliggende gedachte.

Het handmatig de HDMI poort een andere naam geven, doe je idd bij 'Bewerk'

Doet verder niks af aan de functie. Door op het icoon van de HDMI poort te klikken kun je alleen het aangeloten device selecteren.

De geluidsuitvoer moet je idd bij het onderstaande plaatje selecteren. Wel vreemd dat ie daar niet meer bij staat.

Is er een mogelijkheid om de HW-K470/XN 4.1 te resetten?

Het lijkt mij nog steeds een probleem met de HW-K470/XN 4.1...

Zou hier bij moeten staan..Zou hier bij moeten staan..

Groet, Dick
Stephan074
Apprentice
Opties

Hallo Dkoster, 

Ik heb gister voor het slapen de stroom eraf gehaald, en nu net terug van werk de TV aangesloten samen met de soundbar. En hij wordt weer herkend! Heeft dus denk ik een uurtje of 18 ''kaal'' gestaan, en dit heeft het probleem dus opgelost. Wat het verschil geeft met het eerste halfuurtje wat niks deed, en de langere periode, geen idee! Haha, maar het werkt weer, dat is het belangrijkste!

Bedankt voor de reacties en de hulp, ik heb jou vorige reactie mbt kaal maken als oplossing aangevinkt.

Jacobkaes
First Poster
Opties

Hier op dit forum gekomen met eenzelfde probleem. Iets ander type tv en soundbar van Samsung. 

Soundbar 45 minuten 'kaal' gehad. En hij deed het weer. Ik moet deze wel even via de tab smart things activeren. Alles uit en weer aan en het liep weer als een zonnetje. 

DutchKin
First Poster
Opties
Ik heb precies het zelfde probleem.. Vanalles geprobeerd, de ark koppelt wel in de sonos app, maar ik krijg hem niet als zijnde geluiduitvoer verbonden aan de televisie. De tv detecteert wel iets en kan er een naampje en een type aan geven maar hij ziet het vervolgens niet en er komt ook geen geluid uit.
0 Likes
DutchKin
First Poster
Opties
Heb je de tv ook van het stroom gehad?
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @DutchKin,

Bedankt voor jouw bericht. Wanneer je alle bovenstaande trouble shoots hebt geprobeerd raden we aan dat een monteur ernaar gaat kijken. Je kan het aanmelden voor een reparatie door gebruik te maken van de onderstaande link.

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay 

Community Manager