Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Sonos playbar reageert niet meer op afstandbediening

(Onderwerp aangemaakt op: 23-09-2022 03:59 PM)
3776 Weergaven
Leo107
Apprentice
Opties

Ik heb sinds een paar weken een Samsung QE65Q95TDTXXN met een Sonos Playbar die optisch is aangesloten.

De configuratie daarvan ging goed en ik kon het volume ook met de afstandsbediening goed bedienen. Sinds gisteren werkt dit echter niet meer: op de tv verschijnt wel SONOS (optisch) als ik het volume doe, maar ik zie geen lichtje meer op dr playbar. Het volume verandert ook niet. Het lijkt dat de afstandsbediening niet meer het infrarood signaal (of het verkeerde) uitzendt. 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Plantje
Helping Hand
Opties

Hier is een truukje voor. Dat is dermate bijzonder, dat ik het volgens mij in mijn installatiehandleiding heb opgeslagen.... even zoeken...
Deze:  One remote werkt niet meer met Sonos Playbar (incl Workaround) - Samsung Community

De oplossing zat in de daar beschreven workaround of in Gebruik van de afstandsbediening van Samsung One met home cinema-speakers van Sonos | Sonos

Je kabel is waarschijnlijk goed, resetten gaat niet helpen. Let wel: ik verwijs naar een topic van bijna 2 jaar oud. Dat schijnt nogal dom te zijn. Het was voor mij een paar weken geleden wel nog steeds de werkende oplossing!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Leo107 ,

Zou je de AB willen resetten? Verwijder de batterij(en) uit de AB.
Houd de Power button op de lege AB minimaal 20 seconden ingedrukt.
De batterij(en) terugplaatsen. Eventueel de Sonos Playbar resetten:

https://audiobeeld.nl/audio/sonos-resetten-in-3-minuten-stappenplan-per-sonos-model/

signatureee
Groet, Dick

Leo107
Apprentice
Opties

Zojuist de AB gereset, helaas geen verschil.

Als ik bij de TV nu naar instellingen ga dan zie ik daar ook de SONOS niet meer staan. Er staat nu enkel Optisch. Ik kan hem wel op optisch zetten, maar dit maakt geen verschil. Ook zie ik bij de optische kabel niet meer dat er rood licht uitkomt.

Ik zal eens een nieuwe optische kabel proberen, wellicht dat dit iets doet.

Oplossing
Plantje
Helping Hand
Opties

Hier is een truukje voor. Dat is dermate bijzonder, dat ik het volgens mij in mijn installatiehandleiding heb opgeslagen.... even zoeken...
Deze:  One remote werkt niet meer met Sonos Playbar (incl Workaround) - Samsung Community

De oplossing zat in de daar beschreven workaround of in Gebruik van de afstandsbediening van Samsung One met home cinema-speakers van Sonos | Sonos

Je kabel is waarschijnlijk goed, resetten gaat niet helpen. Let wel: ik verwijs naar een topic van bijna 2 jaar oud. Dat schijnt nogal dom te zijn. Het was voor mij een paar weken geleden wel nog steeds de werkende oplossing!

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Leo107, goedemiddag.

Is het je met de tip van @Dick nog gelukt? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Leo107
Apprentice
Opties

Hi @MartijnK ,

Helaas niet. Met de tip van @Plantje  wel.

Groeten,

Leo

Leo107
Apprentice
Opties

@Marja Vos  is dit aan mij gericht? Zo ja, zou je even kunnen toelichten wat je bedoelt? 🙂

0 Likes
Plantje
Helping Hand
Opties

Nee, dat is op mij gericht. Ik noemde, dat ik weet dat het dom schijnt te zijn om naar een topic van 2 jaar oud te kijken. Ik heb hier en daar gereageerd op een topic van iemand die hetzelfde probleem had als ik heb met de vraag of het ondertussen al opgelost was. Lijkt me niet gek. Binnen iedere community wordt vereist dat je eerst zoekt voordat je je eigen probleem post. Hier wordt dat als double posten gezien.

Vind het allemaal prima, maar als ik je heb kunnen helpen vind ik dat het belangrijkste

Leo107
Apprentice
Opties

Ik had dat topic inderdaad eerder ook gevonden, maar kwam er toen niet helemaal  uit. Doordat jij mij er nogmaals op wees is het toch gelukt. Hartstikke bedankt!

En mochten anders mensen daar anders over denken, tsja, dat moeten ze dan maar doen 😉