Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

One remote werkt niet meer met Sonos Playbar (incl Workaround)

(Onderwerp aangemaakt op: 04-11-2020 10:13 AM)
6463 Weergaven
Mozart41
First Poster
Opties

Goedendag,

Sinds een week of 2 ben ik in het bezit van een Samsung Q95T TV.

Tijdens het installeren van Sonos playbar met de TV heb ik de aanbevolen stappen gevolgd

--> https://support.sonos.com/s/article/3444?language=nl_NL 

Na deze stappen werkte de one remote met de Sonos playbar

Nu 2 weken later werkt het regelen van het volume niet meer. Op tv zie je wel de +/- melding als je op harder zachter drukt er is echter geen link met de Sonos. Zo ver ik weet is de situatie nog steeds gelijk aan die van 2 weken terug.

Nu is het gelukt om mij via de workaround (Samsung als merk selecteren) de Sonos weer te laten werken met de One remote. Echter ben ik benieuwd of dit een bekend probleem is en wat er veranderd kan zijn (updates misschien) die ervoor zorgen dat de  "Normale manier" niet meer werkt ?

------- Workaround ------

Instructions on Samsung TV:
Go to Settings -> Universal Remote -> New Device
Select Device Type: Home Theatre System
Select Brand: Samsung (instead of Sonos)
Select Home Cinema Configuration: Optical
Start "Power Test" and always hit "No" (unsuccessful) until the 4th power test, there select Yes (home theatre system turned on/off).

After this the Sonos Playbar can understand the IR commands emitted by the One Remote, without the One Connect box needing to be in line-of-sight.

Change remote on Sonos Playbar:
Start the Sonos App
Go to More -> Settings -> Room Settings-> Room with TV/Playbar -> TV -> Remote control setup

Follow on-screen instructions, you will have to learn Volume Up/Down and Mute.

9 Antwoorden
Jeffrey Lowes
First Poster
Opties

Ik ben al dagen bezig geweest met dit probleem , op dit moment werkt het bij mij. Bij gebruik van de volume knop , zie. Ik nu wel Samsung ipv Sonos. Maar het werkt! 

jammer dat niemand bij mijn contact met Samsung of Sonos mij op deze oplossing konden wijzen. Terwijl ze allemaal zeer behulpzaam waren. Als klap op de vuurpijl heeft er de laatst gesproken medewerker van 3 zelfs aangegeven dat ik maar geduld moest hebben want het was de update . En we weten niet wanneer Samsung dit gaat doen?????? Ook niemand heeft me nadien nog benaderd . Nogmaals beetje jammer 

BertilSnel
First Poster
Opties

Bedankt voor deze work-around, dit heeft met twee avonden gekost. BELACHELIJK dat het niet gewoon werkt met Sonos als apparaat instelling. We zijn een jaar verder.

Jordi_B
First Poster
Opties

Ik heb sinds gisteravond hetzelfde probleem na het installeren van een nieuwe interactieve tv box van Caiway.

Installatie verliep vlekkeloos totdat ik de marmitek infrarood ontvanger opnieuw aansloot. De universele afstandsbediening heeft het daarop even gedaan maar  1 minuut later niet meer. Daarna voel ook de bediening van de sonos playbar weg. Af en toe komt hij wel in beeld met plus en min onder "optisch" maar hij gaat niet harder of zachter. 

Daarna werkte de Samsung remote ineens helemaal niet meer. Opnieuw installeren lukt ook niet meer, tv loopt vast in dat menu of ok krijg de optie niet meer om een tv provider te selecteren. TV helemaal gereset naar fabrieksinstellingen waarna alles weer zorgvuldig aangesloten en doorlopen. Samsung remote deed het weer even (dit keer zonder marmitek ir ontvanger) maar vervolgens weer niet. Sonos playbar krijg ik al helemaal niet meer gekoppeld.

Het gekke is dat het menu van de tv random op verschillende manieren en met verschillende lay out het menu laat zien voor het toevoegen van de universele AB. Waarbij het in 1 van de 2 lay-outs gewoon telkens vastloopt bij het selecteren van een tv provider.

Het lijkt alsof de nieuwe Caiway box de tv volledig corrupt heeft gemaakt en nu vol met bugs zit.

Zelfde tv werkte 2 dagen terug feilloos met oude box en sonos playbar.

Gaat nu om QE65Q67TAUXXH en de Amino Aria7x box.

Samsung svp kom met een oplossing. Dit is om radeloos van te worden....

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Jordi_B ,

Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH
. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Waar en wanneer is deze tv aangeschaft? Hoe is de Amino aangesloten?
Over welke Marmitek gaat het?

signatureee
Groet, Dick

Jordi_B
First Poster
Opties

Hi Dick,

De TV is in September vorig jaar gekocht bij Kamera Express. Ik snap dat er wellicht probelmatiek is met software in combi met grijze import maar hoe verklaar je dan dat de tv perfect heeft samengewerkt met de sonos playbar, oude caiway settop box en de universele remote. Tot gisterenavond, wanneer ik de nieuwe caiway settop box installeerde. En ook die deed het enkele minuten probleemloos, daarna ging het volledig mis en loop hij nu regelmatig vast wanneer ik opneiuw probeer de afstandsbediening te configureren.

de Interface van het menu "instellen universele afstandsbediening" siwtched af en toe qua interface. Bij de ene interface kan ik de stapen volledig doorlopen en ziet hij de nerderlandse tv aanbieders. Bij de "andere" interface" ziet hij dat niet en kan ik alleen handmatig zoeken naar providers waarna het proces vastloopt en er geen resultaten komen.

Het zelfde geldt nu als ik handmatig Sonos wil toevoegen.

TV kijken werkt wel gewoon maar de box wordt niet als Caiway box opgenomen door de TV en de universele afstandsbediening werkt dus ook niet.

Ik heb gisteravond een volledige reset gedaan, vannacht van alle apparatuur de stroom er volledig af gehad. Vanmorgen lukte het mij uiteindelijk wel weer om alles te configureren, zelfs de universele afstandsbediening (niet de Sonos) en vervolgens stopt dat weer met werken na enkele minuten.

De Marmitek die ik gebruik is de Invisible Control 2 deze. Die ligt er nu even niet tussen omdat ik eerst even een hele cleane re-install wilde doen van de basis.

0 Likes
Jordi_B
First Poster
Opties

Aanvulling: de Animo is op de TV aangesloten via HDMI uiteraard. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Jordi_B , Jordi,

Kamera Express staat bij mij op een lijst met leveranciers die dit soort trucs uithalen.
Ik verbaas me over het feit dat er 2 Interfaces zijn.
Je kunt er beter even remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.

Houd je ons op de hoogte?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
docneet
First Poster
Opties

Dank voor de tip. Ik heb heden een nieuwe Samsung tv aangesloten en alle instellingen geregeld. Alleen het volume van mijn Sonos kon ik niet aanpassen met de afstandsbediening. De Ziggo box was geen probleem. Met deze workaround is het mij wel gelukt. Nu werkt alles met de kleine Samsung afstandsbediening!

Joeyst
Student
Opties
ik heb opeens hetzelfde probleem bij overstap naar delta. hoe is dit uiteindelijk bij jou opgelost|?
0 Likes