Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart TV werkt maar half - smarthub is niet te resetten

(Onderwerp aangemaakt op: 12-12-2017 03:39 PM)
4986 Weergaven
krisjuh22
Student
Opties

Onze Smart TV heeft regelmatig problemen met apps. In de appstore kan ik niets meer downloaden wegens Error_Code_011 die regelmatig spontaan verspringt naar Error_Code_012. 

Verder knalde Videoland er gisteren steeds uit, kan ik niet inloggen bij de app NLziet (die automatisch al geïnstalleerd stond) omdat hij aangeeft dat er een netwerkstoring is (terwijl netflix bijvoorbeeld wel gewoon werkt, en er dus wel internet is. 

Ook krijg ik geen verbinding met mijn Samsung Galaxy S7 om filmpjes te streamen, de tv en smartphone krijgen elkaar niet gevonden. 

De Youtube-app werkt niet meer. 

Dus eigenlijk is mijn smart-tv niet zo smart meer, op alleen Netflix na en Videoland als we geluk hebben.

Nu wilde ik de Smarthub resetten om te kijken of ik daar wat problemen mee opgelost krijg, maar zelfs dat is niet mogelijk. Als ik in de instellingen van mijn tv zit dan is de optie smarthub reset licht gekleurd en niet aanklikbaar. (met scrollen gaat hij er vanzelf aan voorbij). 

En als ik mijn tv wil resetten dan krijg ik in de laatste stap (waar ik mijn postcode in zou moeten vullen) de melding dat er geen netwerk beschikbaar is en dan staat er voltooid terwijl er niks gereset is.

Dus ik vraag me af hoe ik mijn televisie nog werkend krijg. Kan iemand me aub hiermee helpen?

0 Likes
4 Antwoorden
JohnAng
Voyager
Opties

even focussen op je netwerk: is je tv verbonden via wifi of een netwerkkabel. dat laatste is voor het zoeken van de fout misschien wel even beter. doet je netwerk het uberhaupt goed ?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik sluit me volledig aan bij John, alle issues die je aangeeft zijn netwerk gerelateerd. Zou ik ook mogen weten om welk model TV het hier gaat? Dan weet ik zeker dat ik naar de juiste menu's verwijs als ik tips heb.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
krisjuh22
Student
Opties

Bedankt voor het meedenken. Het probleem was toch niet netwerk gerelateerd.

Inmiddels heb ik een groot deel van de problemen opgelost door update en een smarthub reset uit te voeren. 

Dit is gelukt door meteen naar het menu te gaan toen de tv net aan stond en smarthub nog niet geopend was. De smarthub is gereset en heeft flink wat updates gehad (nooit geweten dat dit moest en daar liep hij blijkbaar nogal mee achter). Inmiddels werken alle apps weer op de tv. En kan ik via de App TV-link ook verbinding maken met mijn telefoon voor foto's, filmpjes op het toestel en Youtube.

Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden voor het gemis van de NPO gemist app die niet meer ondersteund wordt door toestellen van het bouwjaar voor 2014. En die app streamen tussen TV en smartphone of tablet lukt helaas ook niet omdat onze TV blijkbaar geen screen mirroring ondersteunt (het is een LED 5300 serie van Samsung). 

Dus helaas niet alle opties mogelijk met ons 'verouderde' toestel, maar toch weer een heleboel smarter geworden dan hij voor de update en reset was. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat klinkt alvast goed :smiling-face: wat die app betreft, daar kan ik helaas niks in betekenen. Wellicht dat dit artikel hier meer helderheid in geeft: https://help.npo.nl/vragen/16361

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes