op 03-07-2020 07:19 PM
Smart LED TV UE40D8000 : server kan niet gevonden worden.
Laatste firmware 1033.2
Beschrijving van fout: google pagina kan hij laden maar internetten lukt niet.
Provider reikte ook meerdere oplossingen aan, zonder succes. Het zou aan de firmware van de smart hub kunnen liggen waarbij ie de Flash Player support in de browser niet ondersteunt.
Heb al alles geprobeerd (resets, internetverbinding gerefreshed ...).
De smart hub heb ik bitter weinig gebruikt.
Is er dan echt geen oplossing aan te reiken?
Ik zie dat er consumenten zijn die dezelfde problemen hebben. Hopelijk is dit niet voor niets geweest.
Mvg.,
Strid.
03-07-2020 07:55 PM - bewerkt 03-07-2020 07:56 PM
Goedenavond @Strid , Strid,
Volgens de volledige Model Code UE40D8000YSXXN is de tv uit 2011.
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Niet 1 van de jongste meer 😉.
De huidige softwareversie van de tv is inderdaad de 1033.2 uit 24-06-2015.
Deze ingebouwde Tizen-browser heeft zijn beperkingen. Met name op de wat oudere tv's.
Ondersteunt bv. geen Flash, Active X of HTML5.
Het openen van heel veel sites lukt niet, omdat de Tizen-browser te oud is om deze te openen.
Dat is ook de reden dat je deze melding krijgt. De servers waarop die sites worden gehost, kunnen niet benaderd worden.
Het benaderen van bv. YouTube gaat binnenkort niet meer lukken, omdat deze browser door hun niet meer ondersteund gaat worden.
Een update van deze browser is niet mogelijk, omdat deze is gerelateerd aan de softwareversie.
Er worden voor dit model, gezien de leeftijd en verouderde hardware, geen nieuwe updates meer ontwikkeld..
op 03-07-2020 10:27 PM
Hallo Dick,
Thx voor je reactie.
Waarom zou men geen updates meer ontwikkelen voor de oudere versies. Zo'n ingebouwde browser laten vernieuwen, wat moet ik mij daarbij voorstellen dan, welk prijskaartje hangt daar aan vast. Niet iedereen kan of wil zich opnieuw zo'n duur TV-toestel aanschaffen.
Ik vrees dat ik indertijd overhaast een aankoop gedaan heb waarvan ik niet ten volle heb kunnen genieten van de toch prachtige app's die Samsung aanleverde. Dit is echt spijtig. Ik had meer verwacht.
Prettige avond.
Familie Pauwels