op 27-01-2022 04:17 PM
Vanmorgen werd mijn 2e TV op afstand gereset. Moest hierna 15 min wachten voordat de stekker weer in het stopcontact kon. Hierna opnieuw alles ingesteld. Volgens het menu ben ik verbonden met het internet (draadloos en via WiFi). Echter Smart Hub kon ik niet opnieuw instellen omdat de TV aangaf dat ik bekabeld NIET met het internet verbonden was. Het lukt mij niet om Smart Hub draadloos in te stellen. Terwijl dit altijd heeft gewerkt. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-02-2022 11:17 AM
Hoi Dick,
Het probleem is opgelost. Smart Hub kon ik niet instellen omdat mijn netwerkinstellingen van draadloos steeds terugsprong naar bekabeld.
Achter de TV had ik een homeplug(een soort WiFi versterker) via de elektriciteit aangesloten. Via een kabeltje kon ik de TV rechtstreeks verbinden met de homeplug. En dit was nou het probleem. Als er een kabel in de LAN-poort zit gaat de netwerkinstellingen van de TV automatisch op bekabeld staan. Zonder kabel maar met de homeplug had ik verbinding met mijn router echter zonder internetverbinding. Ook de Homeplug verwijderd en het probleem was opgelost en kon ik Smart Hub instellen. Voor mij was dit een vreemde ervaring want Smart Hub heeft vele jaren gewerkt met een Homeplug en met een kabel en waarom dan nu niet meer? Volgens de remote-monteur kan dit te maken hebben met en update van de router/Firewall/of andere beveiliging instelling van en/of bij mijn provider.
Het belangrijkste is dat Smart Hub weer werkt en als ik de netwerkinstellingen controleer de TV op “Draadloos” staat ingesteld.
Verder wil ik iedereen bedanken die mij “KUDOS” heeft gegeven, terwijl ik niet eens weet wat dit is of betekent
Groetjes John van Iperen
op 02-02-2022 02:42 PM
Dick,
jij ook nog bedankt voor al je hulp en ook jij nog een hele goede dag.
Groet John
op 27-01-2022 04:21 PM
Hoi @JvanIperen ,
Heb je wat meer informatie over de tv? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Graag incl. de letters XXN.
Draadloos is via wifi 😉..
op 27-01-2022 04:25 PM
Model Code is: UE32J6300AWXXN.
op 27-01-2022 04:31 PM
op 27-01-2022 04:36 PM
Hoi Dick,
Dank voor je snelle reactie Ik zou niet weten hoe ik bedraad kan instellen. Als ik op de knop Smart Hub instellen druk krijg ik eerst de Taalkeuze knop en vervolgens gaat de TV de BEKABELDE internetverbinding testen om vervolgens te melden dat ik geen internetverbinding heb. Als hij automatisch gaat testen zie ik geen mogelijkheid of knop om dit draadloos te doen. In het menu instellingen bij netwerk heb ik deze ingesteld op draadloos en als werkt dan. Alleen bij de instelling van Smart Hub test deze automatisch bekabeld en dat is de TV niet.
op 27-01-2022 04:41 PM
Hoi @JvanIperen ,
Geen dank! Ik bedoel dat je even een internetkabel vanaf je router moet aansluiten.
Misschien kun je zo wel deze procedure doorlopen..
op 27-01-2022 04:54 PM
Dick,
De router hangt in de meterkast op de gang van mijn appartement. Ik kan hiervan geen kabel aansluiten op mijn 2e TV in de slaapkamer. Er is al een kabel getrokken naar mijn PC en er is geen vrije ruimte meer voor de 2e TV. Ik heb deze TV wel verbonden met mijn router via een versterker in het stopcontact. Dit heeft altijd prima gewerkt en nog, alleen niet voor de Smart Hub.
op 27-01-2022 05:03 PM
Hoi @JvanIperen ,
Duidelijk! Kun je niet tijdelijk de aansluiting van de tv gebruiken?
Zie je überhaupt een Smart Hub op de tv? In principe hoef je die niet opnieuw in te stellen.
Zou je een Smart Hub verbindingstest willen doen?
Bij (MENU/123) MENU→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Smart Hub-verbindingstest.
op 27-01-2022 05:18 PM
Dick,
Als ik de TV aanzet zie ik geen Smart Hub app’s. Dit zag ik voorheen wel. Ik ben nu bezig met de Smart Hub verbindingstest. Hier krijg ik de melding dat de Bedrade netwerk niet voltooien. Vervolgens ben ik naar onderen gescholden en nadat ik op de knop netwerk-instellingen had gedrukt kreeg ik de melding bekabeld of draadloos. Op draadloos kreeg ik de melding dat ik verbonden was met het internet. Vervolgens de melding Er is een probleem opgetreden probeer het opnieuw (Erro7117)
op 27-01-2022 05:21 PM
Hoi @JvanIperen ,
Waarschijnlijk is er dan iets niet goed gegaan met de remote reset.
Je kunt het beste weer contact opnemen met -> Hulp op afstand
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen..