op 12-03-2022 04:27 PM
Hallo,
Ik heb recent een samsung tv gekocht QN93AA. En zou graag het volume van de telenet digibox met de smart control van de tv willen bedienen. Dit omdat ik een speaker heb aangesloten via optical waardoor het volume op geen andere manier kan worden geregeld…
Het lukt me maar niet… wie kan mij helpen 😫
groetjes
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-03-2022 08:53 AM
Goeiemorgend
de AB van de digicorder kan ik niet gebruiken want het zijn wat oudere mensen die de tv gaan gebruiken en enkel de AB van de tv zijn ze gewend. Maar ik heb de AB van de tv wel de B&W kunnen aanleren waardoor het volume geregeld kan worden. 👍
wat wel vreemd was is dat de ab van de digicorder niet de b&w aansprak maar toch zijn volume aanpaste, dus intern als de audio via hdmi binnenkomt en via optische buitengaat dan kan deze toch geregeld worden…
Zeer vriendelijk bedankt voor uw hulp
groetjes
nicolas
op 12-03-2022 04:33 PM
Goedemiddag @Nicolas t ,
Heb je wat meer informatie over de apparatuur?
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Over welke speaker gaat het?
Hoe en waarop is de digibox aangesloten?
op 12-03-2022 04:48 PM
Dank voor de snelle reactie 😁
model code: QE55QN93AATXXN
De digibox is via hdmi aangesloten op poort 1 van de tv, de speaker (Bowers&wilkins zeppelin air) is aangesloten op de tv via optische kabel.
groetjes
op 12-03-2022 04:56 PM
Hoi @Nicolas t ,
Thanks! Als je geluidsapparatuur optisch aansluit op de tv, dan is het volume niet meer met de AB van de tv te regelen.
Hiervoor moet je helaas de AB van de Bowers & Wilkins gebruiken..
op 12-03-2022 05:00 PM
Dat dacht ik ook, enkel vind ik het vreemd dat als ik met de afstandsbediening van telenet het volume van de digibox aanpas dat de B&W dan wel zijn volume aanpast…
dus ik had graag met de samsung remote het volume van de digibox veranderd…
op 12-03-2022 05:16 PM
Hoi @Nicolas t ,
De B&W zal meelopen met de AB van de digibox. Gaat dus buiten de tv om.
Met de remote van de tv is het niet mogelijk. Je zou eventueel de AB van de digibox aan de tv kunnen koppelen.
Waarschijnlijk krijg je weer hetzelfde probleem:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-afstandsbediening-instellen-voor-mijn-tv/
op 14-03-2022 08:17 AM
Goedemorgen @Nicolas t ,
Heb je nog geprobeerd om de AB van de digibox aan de tv koppelen?
op 14-03-2022 08:53 AM
Goeiemorgend
de AB van de digicorder kan ik niet gebruiken want het zijn wat oudere mensen die de tv gaan gebruiken en enkel de AB van de tv zijn ze gewend. Maar ik heb de AB van de tv wel de B&W kunnen aanleren waardoor het volume geregeld kan worden. 👍
wat wel vreemd was is dat de ab van de digicorder niet de b&w aansprak maar toch zijn volume aanpaste, dus intern als de audio via hdmi binnenkomt en via optische buitengaat dan kan deze toch geregeld worden…
Zeer vriendelijk bedankt voor uw hulp
groetjes
nicolas
op 14-03-2022 08:56 AM
Hey @Nicolas t , Nicolas,
Bedankt voor je terugkoppeling! Top dat het is opgelost!
Fijne dag!