Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE6500HU8200LXXXN i.c.m. Ziggo next

(Onderwerp aangemaakt op: 25-01-2021 11:48 AM)
555 Weergaven
Andre57
First Poster
Opties

Hallo beste leden,

Ik heb zaterdag jl een ziggo next box aangesloten bij een vriend van mij met bovenstaande Samsung tv.

De Ziggo next is aangesloten met bijgeleverde hdmi hi-speed op de stb ingang van de Samsung TV.

Tevens heb ik bij instellingen de hdmi poort (alle 4 trouwens) aangezet (Dit is een aparte instelling bij de Samsung tv)

Alleen geeft de Ziggo next geen 4K weer bij de beeldinstellingen m.b.t. de keuze uit resolutie 1080I/1080P/ enz

Nu kan dit te maken hebben met het hdcp 2.2 probleem alleen staat nergens aangeven welke hdmi poort dit op de Samsung tv ondersteund.

Enig advies in deze ?

Alvast bedankt

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Andre57 , Andre,

Zou je om te beginnen de juiste Model Code willen doorgeven? Deze klopt niet.

Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Andre57
First Poster
Opties

Hallo Dick,

UE65HU8200LXXN (Stond X teveel in)

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Andre57 ,

En 2 nullen teveel achter 65 😉. Eerlijk gezegd begrijp ik niet veel van je verhaal.

• De tv heeft geen STB (Settopbox) ingang. Wel 4 HDMI poorten.
  • Ik weet niet waar je de 'aparte instelling bij de Samsung tv' hebt gezien, want de 4 HDMI staan standaard gewoon aan. Waarschijnlijk bedoel je de HDMI UHD color. In principe hoeven die niet aan, want:

UHD-tv's zijn ontworpen om HDMI 2.0-specificaties te ondersteunen die UHD-signalen (50P / 60P 4: 4: 4 en 4: 2: 2) kunnen accepteren, maar de meeste apparaten die momenteel in bezit zijn, hebben een HD / FHD-resolutie. De tv is al geoptimaliseerd om HD / FHD-signalen af ​​te spelen.

Als je apparaten met 50P / 60P UHD-resolutie wilt aansluiten, moet je de HDMI UHD-kleurinstelling wijzigen in "Aan"

Als het is ingesteld op "Aan" met apparaten die HD / FHD-signalen verzenden, heeft de tv mogelijk niet de juiste beeldkwaliteit of geluid.

• HDCP 2.2 is een soort kopieerbeveiliging voor 4K-content, bijvoorbeeld van een Blue-Ray. Bij een Mediabox Next is hier geen sprake van

Over de resolutie:

Stel je de Mediabox in op een resolutie van 1080i/p? Dan verzorgt de 4K televisie de upscaling naar 4K.
Stel je de Mediabox in op 4K dan verzorgt de box de upscaling. Op de tv hoef je dus geen instellingen te doen.

De Mediabox Next kan op elke willekeurige HDMI poort aangesloten worden, want er is geen poort die HDCP 2.2 zou ondersteunen.

4K content zie je echter alleen maar als er ook daadwerkelijk 4K wordt uitgezonden.

Het aanbod van 4K content door Ziggo is nog erg beperkt..

Groet, Dick
0 Likes
Andre57
First Poster
Opties

Hoi Dick,

Op de achterzijde staat vermeld HDMI 1 (STB) dus ik dacht dat dat voor settopbox staat.

Ik begrijp dat mijn verhaal inderdaad verwarrend is maar ga zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen wat ik bedoel

A.Inderdaad ik bedoel de UHD Color (Deze stonden allemaal uitgeschakeld)

B. Normaal gesproken zie ik bij de invoer van Ziggo 4K/1080I/1080P enz. staan in het rijtje nu ontbreekt dus de 4K bij hem

C. Als zij via de Samsung app. Netlfix kijken worden de meeste uitzendingen in UHD of ultra hd 4K weergegeven maar via de ziggo next (kanaal 150) niet

D De ziggo next staat inderdaad ingesteld op 1080I

E. Bij mijn Samsung tv QLED 2020 model werkt alles feiloos en ook wordt er 4K weergeven in het Ziggo menu 

Hoop dat het nu iets duidelijker is, bedankt alvast voor je reactie

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Andre57 , Andre,

Vreemd dat de 4K setting niet voorkomt. In principe geen probleem, want op een resolutie van 1080i/p verzorgt de 4K televisie de upscaling naar 4K.

Ik zou om te beginnen de HDMI UHD color uitzetten. In ieder geval op de poort waar de Next op aangesloten is.

Het introductiejaar van de tv is 2014. Hierbij een artikel over een tv met hetzelfde introductiejaar en hetzelfde probleem:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/geen-4k-output-mediabox-next-39729

Groet, Dick
0 Likes