Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE55NU7100 zwart schaduw op het beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 20-01-2022 06:16 PM)
1971 Weergaven
Osman5314
First Poster
Opties

Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik last van een zwarte schaduw op mijn scherm die het rechterkant van de beeld donkerder maakt. Na een aantal beeldtesten, diagnose testen en andere dingen te hebben gedaan die online stonden kan ik dit probleem nog steeds niet op lossen. Ook heb ik gebeld met de klantenservice van Samsung en die geeft aan dat ik vanwege mijn verlopen garantie moet betalen voor het laten maken van deze TV. In 2018 had ik dit via bol.com gekocht bij 'Beste Electro Deal's en dus is mijn garantie van 2 jaar verlopen. Wat ik alleen wel weet is dat een degelijk product die je normaal gebruikt en niks geks mee doet langer moet meegaan en je hierbij dus alsnog recht hebt op garantie.

Kan iemand mij helpen met dit probleem, want een probleem die zomaar uit het niets komt vind ik persoonlijk wel erg raar en om er dan ook nog eens voor te moeten betalen begrijp ik al helemaal niet.

Ik hoor graag van jullie!

hieronder ziet u aan de rechterkant van het scherm wat ik bedoel. 

IMG_5059.png

0 Likes
5 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Osman5314 ,

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Zou je voor mij nogmaals de beeldtest willen doen? Een beeldtest lost het probleem niet op.
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen -> Eisen beeldtestfoto's 
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices.

Daarna graag, ter beoordeling, foto's posten van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen?:

• De tv resetten. Ga naar Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten
  • Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten
signatureee
Groet, Dick

Osman5314
First Poster
Opties

Hi Dick, 

Ik heb geprobeerd wat je zei en dit kwam eruit. 

e3e93084-f38a-448c-aa6c-9c7a375717f2.jpgPHOTO-2022-01-21-13-38-55.jpgPHOTO-2022-01-21-13-38-56 2.jpgPHOTO-2022-01-21-13-38-56.jpgPHOTO-2022-01-21-13-38-58.jpg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Osman5314 ,

Bedankt voor de foto's! Deze zijn echter niet goed te beoordelen.
Er zit reflectie van buiten in. Ik mis ook de strandfoto. Eigenlijk de belangrijkste.
Zou je ze overnieuw willen maken? De video moet eerst geautoriseerd worden. Wordt maandag.

signatureee
Groet, Dick

Osman5314
First Poster
Opties

Hi Dick, 

Ik heb nieuwe foto’s gemaakt. Hopelijk kunt u me hiermee helpen.

DDF89BD5-B7B1-4CF3-8029-9E42FCC3C7E4.jpeg

43DA0CD1-2D66-40EE-B1E0-4053ACD88676.jpeg

F2023554-E4BB-4ACE-9ED7-00B08D35DFF6.jpeg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Osman5314 ,

Thanks! Zowel de strandfoto als de grayscales zien er niet goed uit.
Hier is sprake van een defect aan het LED-LCD scherm en moet gerepareerd worden.
Het introductiejaar van de tv is 2018. De aankoopdatum is bepalend voor de garantie.
Deze is voorbij. Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
De leverancier is in deze verantwoordelijk. Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung. Hierbij de nodige informatie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.

Houd je ons op de hoogte?

signatureee
Groet, Dick