Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung tv UE40D6530 geeft geen beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 03-09-2019 09:31 PM)
27618 Weergaven
Jordivanveen
First Poster
Opties

Goededag!

Sins vandaag heb ik opeens een probleem met mijn tv. Hij is misschien al wat ouder, maar zou nog wel makkelijk mee moeten kunnen. Heb er ook nooit problemen mee gehad.

Type: Samsung UE40D6530WS

Mijn TV geeft geen beeld meer. Hij heeft nog wel het rode led lampje en na aanzetten gaat het scherm wel aan, geen samsung logo maar zwartblauw achtig. Hij blijft dan een paar seconden op dit beeld, geeft een tikje en gaat dan uit. Hierna gaat hij automatisch weer aan op dat blauwzwarte scherm en gebeurd het opnieuw. Verder ontvangt de tv wel alle signalen van mijn afstandsbediening, dat kan ik namelijk zien aan het rode led lampje. 

Wat kan ik hier aan doen? Of wat is er aan de hand? 

Alvast bedankt!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Jordivanveen , Jordi,

Is de volledige Model Code van de tv UE40D6530WSXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Het introductiejaar van de tv is 2011. Oud beestje dus 😉De tv komt in een ‘continuous endless reboot loop’ terecht.

Als je een tikkend geluid hoort dan is er een defect aan de voeding of aan het moederbord van de tv en is er een reparatie nodig.

Deze zal niet goedkoop zijn. Ik weet geen prijs, want die hangt af van de constatering van de monteur.

Persoonlijk zou ik, gezien de leeftijd van de tv, hier geen geld meer in investeren.

De kans is groot dat er ergens anders weer een defect optreed.

Ik mag hier natuurlijk niet over oordelen, maar neem dit mee ter overweging.

Omdat je nu niet in het Menu kunt komen om te resetten, heb je 2 opties die misschien kunnen helpen:

• Zou je de TV eens aan willen zetten en de Exit knop op de afstandsbediening voor minimaal 20 seconden ingedrukt willen houden? Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen.

• De tv een poos spanningsloos zetten.

Al beide opties geen succes hebben dan is de keuze aan jou wat te doen..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
1 Antwoord
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Jordivanveen , Jordi,

Is de volledige Model Code van de tv UE40D6530WSXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Het introductiejaar van de tv is 2011. Oud beestje dus 😉De tv komt in een ‘continuous endless reboot loop’ terecht.

Als je een tikkend geluid hoort dan is er een defect aan de voeding of aan het moederbord van de tv en is er een reparatie nodig.

Deze zal niet goedkoop zijn. Ik weet geen prijs, want die hangt af van de constatering van de monteur.

Persoonlijk zou ik, gezien de leeftijd van de tv, hier geen geld meer in investeren.

De kans is groot dat er ergens anders weer een defect optreed.

Ik mag hier natuurlijk niet over oordelen, maar neem dit mee ter overweging.

Omdat je nu niet in het Menu kunt komen om te resetten, heb je 2 opties die misschien kunnen helpen:

• Zou je de TV eens aan willen zetten en de Exit knop op de afstandsbediening voor minimaal 20 seconden ingedrukt willen houden? Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen.

• De tv een poos spanningsloos zetten.

Al beide opties geen succes hebben dan is de keuze aan jou wat te doen..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes