op 23-08-2020 02:20 PM
Hallo, even een poging om hulp in te schakelen.
Onze tv (uit 2009, dus geen nieuw toestel maar zou toch nog moeten lukken) doet raar.
De afstandsbediening doet het nog, maar de tv reageert niet meer.
Enkel op aan en af reageert hij, verder op niets meer. Verbinden met dvd speler of apple tv lukt wel nog, maar enkel om aan te sluiten. luider of stiller zetten lukt ook niet meer.
Tot voor kort gaf de tv geen geluid toen we hem aanlegden, nu ineens wel, maar dat is dan ook het enige.
Geprobeerd om een reset te doen, maar dat lukt niet aangezien hij op niets reageert (niet op tv zelf, niet op de exit knop op afstandsbediening).
Wie weet raad?
hieronder het model.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-08-2020 07:04 PM
Goedenavond @nele80 ,
Het introductiejaar van de tv is inderdaad 2009. Niet 1 van de jongste meer 😉.
Je zou nog 2 dingen kunnen proberen:
Als dit niet mocht helpen, dan zou het einde oefening kunnen zijn.
Graag hoor ik van je..
op 23-08-2020 08:03 PM
Beste, hartelijk dank voor uw reactie. Heb het getest maar het werkt niet... Ik blijf het raar vinden dat dat ineens zomaar stuk zou kunnen zijn. Het lampje brandt wel op de tv en knippert ook als je de afstandsbediening gebruikt maar dat is dan ook het enige... Zoals gezegd is er dus wel beeld bij dvd afspelen en bij Apple tv (startscherm).
Ziet u nog andere opties?
De toetsen aan de zijkant van de tv indrukken is ook geen optie want die reageren ook niet meer...
Mvg Nele
op 23-08-2020 08:16 PM
Hoi @nele80 , Nele,
Geen dank! Vervelend dat het zo niet op te lossen is. Je schreef dat de tv ook een keer zonder geluid opstartte.
Dit kan duiden op een defect aan het moederbord. De AB lijkt me oké, want de IR-sensor op de tv reageert.
Het kan zijn dat door een eventueel defect aan het moederbord de signalen van de AB niet goed worden doorgegeven.
Om nogmaals de AB uit te sluiten, zou je een zogenaamde "Cold boot" van de tv kunnen doen.
Haal de stekker voor ongeveer 60 sec. uit het stopcontact en daarna weer terug. Zet de tv aan met de Power button.
Zet em daarna weer uit met de Power button, maar houdt deze ingedrukt totdat de tv uit gaat en weer aan met het Samsung Logo.
Hopelijk helpt dit, anders komt er een reparatie om de hoek kijken die niet goedkoop zal zijn..
op 23-08-2020 08:47 PM
Ok, ook dit geprobeerd net, maartmaar .. Ik zie zelfs geen Samsung logo als ik hem aan doe, enkel een grijs scherm en dan niets meer. Ik vrees dat het over en uit is zeker ?
op 23-08-2020 09:18 PM
Hoi @nele80 , Nele,
Bedankt voor de 'likes'! Altijd welkom. Ik vrees dat je deze tv als overleden moet beschouwen 😢.
Toch een hardware issue. Ws. moederbord. De reparatiekosten weet ik niet, want die worden bepaald door een monteur.
Zal niet goedkoop zijn. Gezien de leeftijd van de tv zou ik hier niet meer in gaan investeren.
De kans is groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging.
Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!
op 24-08-2020 12:04 PM
Hallelujah een nieuwe dag een nieuw begin, enhij werkt terug! Raar maar waar bedankt hoor!
24-08-2020 12:09 PM - bewerkt 24-08-2020 12:10 PM
Hoi @nele80 , Nele,
Gefeliciteerd! Spontaan of heb je nog een truc uitgehaald?