op 05-10-2020 08:40 PM
Goedenavond,
Ik heb plots problemen met mijn Samsung 42" The Frame.
Ik kan alleen tv kijken en verder niks meer bereiken via de afstandbediening!
Alleen de Power en volume doen het nog. Ik kan verder niks meer, ook niet meer bij de apps. Ook de instellingen kom ik niet bij, omdat de AB niks doet.
Weet iemand wat ik kan doen?
Ik heb al de AB gereset, opnieuw verbonden, stekker uit het stopcontact, maar niks werkt!
Dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-10-2020 08:28 AM
Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen door de Smart Hub te resetten: Ga naar de instellingen door bij de voice command “Settings” uit te spreken, en zoek hier de optie om de Smart Hub te resetten.
op 05-10-2020 09:00 PM
Goedenavond @Olavvandenhogen , Olav,
Dat is lastig tv kijken 😉. Zou je de Remote eens op onderstaande manier willen resetten?
Met de tv aan. Verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen. Zet de tv uit en dan weer aan..
05-10-2020 09:11 PM - bewerkt 05-10-2020 09:12 PM
Hallo Dick,
Geprobeerd, maar helaas geen positief resultaat. Het scherm bleef zelf zwart.
Na 60 seconden uit het stopcontact weer aangezet en hij opende met Apple TV, terwijl ik dat niet eens heb!
Die weer weggeklikt en toen verscheen m'n Ziggo tv gelukkig weer.
Maar de rest van de apps of instellingen van de tv zijn niet te bereiken 😞
Ik begrijp er werkelijk niets van, al ruim een jaar geen problemen en ineens dit.
Moet ik morgen maar bellen met Samsung?
Mvg.
Olav
05-10-2020 09:20 PM - bewerkt 05-10-2020 09:41 PM
Hoi @Olavvandenhogen , Olav,
Bummer! Meestal werkt dit. Laatste poging. Zou je de tv eens aan willen zetten en de Exit knop op de afstandsbediening voor minimaal 20 seconden ingedrukt willen houden? Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen.
Exit kan ook de Return toets zijn. 60 seconden is erg kort. Minimaal een half uur spanningsloos zetten.
Desnoods de hele nacht. Mocht dit niet helpen, dan moet je dit melden bij de leverancier. Niet bij Samsung.
Daarmee heb je een koopovereenkomst. Ik weet niet of er nog garantie op zit, anders evt. daar gebruik van maken..
op 05-10-2020 09:37 PM
Geprobeerd, maar hij doet niks...hij gaat niet naar de fabrieksinstellingen terug.
Ik ga de tv straks van de spanning afhalen en hopelijk morgenochtend dat het is opgelost, anders ga ik bellen met de winkel.
Dank voor je snelle hulp Dick!
op 05-10-2020 10:25 PM
Ik heb vanavond ook opeens exact hetzelfde probleem met mijn Samsun Frame 65. In eerste instantie alleen zwart beeld, en de afstandsbediening die niets lijkt te doen. Na stroom eraf start hij op met Apple TV, maar werken verder geen van de menus.
Volume werkt nog wel, en AirPlay vanaf iPhone werkt ook nog wel, maar met heel donker scherm (als in Art Mode)>
op 05-10-2020 10:27 PM
Hallo Sebastian, nou ik heb dus exact hetzelfde!
Hij start op met Apple TV en het beeld is ook donkerder.
En net als jij, geen andere apps mogelijk.
Zou het een algemene storing zijn? Wel heel toevallig dit.
op 05-10-2020 10:29 PM
Ik heb de indruk alsof er één of andere foutieve update voor de Samsung Frame is uitgevoerd, want het kan geen toeval zijn dat opeens meerdere mensen met exact hetzelfde probleem zitten!
op 05-10-2020 10:31 PM
Precies!
Wat is wijsheid, stekker uit het stopcontact halen de hele nacht? Of juist laten zitten?
op 06-10-2020 08:28 AM
Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen door de Smart Hub te resetten: Ga naar de instellingen door bij de voice command “Settings” uit te spreken, en zoek hier de optie om de Smart Hub te resetten.