op 31-10-2020 11:51 AM
Beste community bezoekers,
Ik heb een 65 inch QLED TV in december 2017 gekocht (met 5 jaar garantie) en altijd goed werkte.
Helaas werkt de TV nu niet meer omdat beeld donker blijft bij aanzetten, ik hoor nog wel geluid.
Als ik de One Connect box dan van 230V haal en 30 sec later weer inprik dan werkt TV weer prima de hele avond.
Volgende dag na aanzetten met remote wordt beeld weer donker tot donkerblauw met vlekken.
Ben teleurgesteld over de prijs/kwaliteit na 3 jaar en ik vind de One Connect box erg warm worden.
Vuistregel elektronica welke erg warm wordt gaat ALTIJD kapot vroeg/laat.
Ik hen nu de One Connect box opgestuurt naar firma waar ik TV gekocht hebt en 2 weken later moet ik weer de glasvezelkabel nasturen. Zit nu 3 weken zonder werkende TV die erg veel geld gekost heeft !
Mijn vraag op deze community zijn er meer Samsung kijkers die ellende met de One Connect box hebben?
Wordt dat ding ook veel te warm?
Mvg, Ab Bravenboer
op 02-11-2020 04:03 PM
Heey @bravenb, goedemiddag.
Welkom terug op de Samsung Community. Het is natuurlijk balen als je TV niet meer goed werkt.
Het is dan natuurlijk wel erg prettig dat je hierbij een extra verzekering hebt afgesloten bij aankoop van je TV.
Heb je inmiddels al meer duidelijkheid gehad van je verkoper hierover?
Groeten,
Martijn
op 02-11-2020 07:56 PM
Martijn, het tv-bedrijf stuur alles door naar ik denk Samsung. 14 okt heb ik de one connect opgestuurd en 30 okt hebben ze de glasvezelkabel ontvangen. Daar werd om gevraagd door reparatie dienst om de glasvezel kabel toch ook na te sturen. Ik had gezegd dat de TV prima werkt als 30 sec de netspsnning uitgezet wordt.
Dat is dus 2 x verzekerd verzenden op mijn kosten!
Ik wacht het allemaal af, omdat ik al verwachte dat dit een lang verhaal gaat worden heb ik een samsing 40 inch Marktplaats gekocht "for the time being"
op 03-11-2020 12:42 PM
Hi @bravenb, goedemiddag.
Het is natuurlijk niet fijn dat het wat langer duurt.
Wanneer wij een serviceverzoek ontvangen voor een TV van dit formaat, zal deze doorgezet worden naar ons servicecentrum.
Deze nemen vervolgens contact met jou op voor het maken van een afspraak.
Wel een erg creatieve oplossing maar hopelijk kun je snel weer genieten van je andere TV.
Groeten,
Martijn
op 12-11-2020 04:35 PM
Beste Martijn,
Het wordt nog erger.
Na de one connect box (13-10), daarna de glasvezelkabel (30-10) en nu het verzoek het hele TV scherm (65 inch) op te sturen. Ik wordt er een beetje moedeloos van en weet nu even niet hoe verder !!!
Ab
op 12-11-2020 05:04 PM
Hey Ab, goedemiddag.
Je kunt hiervoor het beste in gesprek gaan met je verkoper wellicht hebben ze ook de mogelijkheid om de TV bij je op te halen.
Groeten,
Martijn
op 13-11-2020 08:41 AM
Martijn, ik heb een e-mail gestuurd met de vraag of ze -als ze in de buurt zijn op TV af te leveren- ook even bij mij de 65 inch kunnen oppakken. Wordt vervolgd...
Ab
op 04-01-2021 08:15 AM
De TV, one connect en glasvezelkabel zijn sinds 30-dec-2020 weer thuis en werken gelukkig perfect.
Het bleek de glasvezelkabel te zijn. Ik denk dat ik deze toch onder spanning hebt gezet, ooit met het verzetten van het kastje waar de one connect in zit. Voor mij geen extra kosten ivm 5 jaar garantie maar wel 2x op en neer rijden met grote auto.
op 05-01-2021 01:27 PM
Hi @bravenb, goedemiddag.
Allereerst de beste wensen voor een goed en gezond 2021!
Wat fijn om te lezen dat het is opgelost en dat je weer kunt genieten van je TV!
Groeten,
Martijn