op 02-11-2020 05:26 PM
Goedemiddag,
Binnenkort komt de Playstation 5 uit en ik vraag mij af in hoeverre mijn tv geschikt is voor de uitvoer van de PS5.
Ik heb gebeld met de Samsung klantenservice en ik heb gewhatsappt met de Samsung klantenservice en er werd mij gemeld dat ik een HDMI 2.0 poort heb, maar ze konden mij niet vertellen of dat een HDMI 2.0 of 2.0b poort is.
Er zou toch iemand moeten zijn die mij kan vertellen of het mogelijk is om games op 4k met 60Hz framerate te kunnen spelen op mijn Samsung QE55Q8FNA? Zie hieronder een afbeelding met de productgegevens van mijn tv.
Is hier misschien iemand die mij kan helpen?
Mvg,
Wichard
02-11-2020 05:57 PM - bewerkt 02-11-2020 05:59 PM
Wat ik je als mede gamer kan vertellen is dat je voor 4k 60fps een hdmi 2.0 aansluiting nodig hebt en die heb je, dus je kunt gewoon goed gamen met de ps5. Maar de nieuwe consoles zowel de ps5 als de nieuwe xbox komen met features die hdmi 2.1 gebruiken. Dus als je het maximale uit de console wilt halen dan word het een nieuwe tv.
Er komen bijvoorbeeld games die 4k 120fps ondersteunen, ik weet niet of je dat al hebt gezien maar een nieuwe wereld opent er voor je zodra je dat ziet. Dus een nieuwe tv is een goed idee.
op 02-11-2020 06:27 PM
Dankjewel voor je antwoord!
8k 120 fps zou natuurlijk fantastisch zijn maar ik vind dat mijn tv met 4k/60hz nog niet te verouderd is voor PS5 daar de meeste games gewoon voor 60fps gemaakt worden 🙂. Ik ben blij dat mijn tv dan nog even mee kan!