Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QE55Q7FAM: Beeld wordt donkerder bij wisselen ingangsbron?

(Onderwerp aangemaakt op: 17-07-2018 03:33 PM)
567 Weergaven
apeka
Explorer
Opties

Goedendag,

Als nieuwe eigenaar van een Samsung Qled QE55Q7FAM tv, is het me opgevallen dat bij het wisselen van mijn tv ontvanger (KPN interactieve tv aangesloten op een Arcadyan 2260 ontvanger) op HDMi 1, naar mijn DVD-speler (HDMI 2), of Mediaspeler (HDMI 3) schakel, het beeld aanzienlijk donkerder wordt en daardoor soms moeilijk leesbaar is. Ook bij het gebruiken van de apps van de tv wordt het beeld donkerder, bijvoorbeeld bij Netflix of Pathé. Bij de Beeldinstellingen staat het contrast op 'Laag', de kleur op 'Warm 2' en HDR+ staat aan.

Ik heb de beeldinstellingen al eens gereset naar 'Standaard', maar ik krijg het beeld bij HDMI 2, 3 en de apps hierdoor niet lichter. Als ik weer terugga naar de KPN iTV ontvanger wordt het beeld weer helder en lichter.

Misschien is dit normaal?

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @apeka,

Zou je me misschien eerst de volledige Model Code kunnen sturen?

Deze staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.

Gaat het om de QE55Q7FAMLXXN? Thanks!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
apeka
Explorer
Opties

Hallo,

Dank voor de snelle reactie..
De volledige modelcode is inderdaad: QE55Q7FAMLXXN (2017).

Groet,

apeka

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @apeka,

Jij ook natuurlijk 😉!

Kun de aangesloten devices eens verwisselen op de HDMI poorten?

Dit lijkt mij geen beelscherminstellingen issue, maar dat kan ik fout hebben.

Maar hierbij eerst mijn toch mijn beeldscherminstellingen om te testen.

Is natuurlijk erg persoonlijk.

Misschien de tv een keer resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Maar eerst een beeldschermtest doen bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.

Hoe ziet de strandfoto erruit?

Suc6!!

Beeld1.jpgKleur staat bij mij op 45 ipv 55. Vind ik te rood..Kleur staat bij mij op 45 ipv 55. Vind ik te rood..HDR+ uit. Geeft bij mij een erg oranje beeld.HDR+ uit. Geeft bij mij een erg oranje beeld.

Groet, Dick
0 Likes
apeka
Explorer
Opties

Hallo,

Wederom bedankt voor de reacties. Verwisselen van de HDMI-poorten maakte geen verschil, maar een reset hielp wel! Het beeld is nu in elk geval een stuk minder donkerder dan het was.. Ik vermoed dus geen hardwareprobleem, maar een instelling 'die is blijven hangen' Ik ga binnenkort nog eens experimenteren met de beeldinstellingen aan de hand van uw beeldinstellingen. En na een beeldtest zag de strandfoto er bij mij ook goed uit en HDR+ geeft in mijn situatie wel een mooier beeld (dieper van kleur). Dat kan goed te maken hebben met KPN iTV ontvanger (Ik heb een KPN Acadyan 2260)?

Het is wel vervelend dat je na een reset óók de namen van de HDMI-poorten weer opnieuw moet benoemen. Dat gaat niet echt handig met de ab.. Maar ja..

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @apeka,

Mooi dat het iig gelukt is!!

Het opnieuw instellen van de HDMI poorten is idd een probleem na een reset.

Kun je wel ondervangen met de Smart View app. Sowieso een leuke app.

Geen geflipper meer de standaard AB. Suc6 ermee en met de beeldinstellingen.

https://www.samsung.com/nl/i/televisie/smart-view-app/

Groet, Dick
0 Likes