op 26-10-2022 08:45 PM
Onze QE55Q7FAM is bijna 5 jaar oud. Sinds enkele dagen lijkt er een defect te ontstaan. Zo af en toe wordt het beeld wazig met een roze/paarse gloed. Het lijkt een beetje op een 3D beeld. Het gaat weer weg en komt weer terug. In eerste instantie dacht ik aan een bekabeling probleem of gaf de schuld aan het Ziggo kastje. Maar ook tijdens alle kabels los (de samsung kabel uit de TV), konden we de storing waarnemen.
Ik heb er een filmpje van gemaakt, en het duidelijkst is het aan het eind.
Iemand ervaring hier mee? We hebben geen nieuwe apparatuur of iets dergelijks, wat eventueel een storing zou kunnen veroorzaken...
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-10-2022 11:30 AM
Doe ik. Home Service is in mijn geval niet thuis repareren, maar wel thuis ophalen. Ophaal afspraak is gemaakt.
Ook fijn weekend!
op 26-10-2022 08:53 PM
Goedenavond @seev ,
De video moet nog geautoriseerd worden. Wordt morgen.
Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Over welk Ziggo kastje gaat het? Mediabox Next of XL?
Zou je misschien, om te testen, een willekeurige 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken?
Zie je het daar ook op terug? Heb je de tv al een keer gereset?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten.
op 26-10-2022 09:07 PM
Goedenavond Dick,
Ja het is met alle bronnen, ook opnames. Ik heb het nu met 2 mediaboxen kunnen testen. Het was met de Mediabox Next en nu ook met de Next Mini (had toevallig de omwisseling in gang gezet). Nieuwe kabels bij de mini gebruikt. Het is nu weer even weg. Ik ga morgen die 4K UHD democlip op youtube zoeken en bekijken, en laat het resultaat horen. En die reset zal ik ook doen, bedankt voor de tips! Ik laat het weten.
Nu even Ajax kijken zolang het goed gaat.
op 27-10-2022 11:46 AM
Goedemorgen,
Aanvullend: een demo 4K UHD video via youtube geeft hetzelfde resultaat qua storing.
Een reset uitgevoerd: de storing komt terug.
Het lijkt erop als ik de HDR + modus aan zet (via instellingen->beeld->expert instellingen) dat de storing er eerder is als dat die instelling uit staat.
Ik heb inmiddels maar een reparatie verzoek via de mediamarkt ingediend (home service). Uitgaande van een levensduur van 6 jaar (via Techniek Nederland), moet ik dan 5/6 van de reparatiekosten betalen. 1/6 deel is dan voor de Mediamarkt.
op 29-10-2022 10:28 AM
op 29-10-2022 11:30 AM
Doe ik. Home Service is in mijn geval niet thuis repareren, maar wel thuis ophalen. Ophaal afspraak is gemaakt.
Ook fijn weekend!
op 17-11-2022 11:15 AM
Aanvullend: nadat de televisie op 4 november is aangekomen bij de reparatiedienst (CE Repair), krijg ik vandaag, 17 november , het volgende bericht:
"Graag willen wij u informeren over uw Samsung TV 55" QE55Q7FAMLXXN 0A0Q3SCJC00206J met ordernummer x, externe referentie: x. Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.
Op dit moment zijn wij in overleg met Samsung over een passende oplossing. Zodra wij van Samsung bericht hebben gekregen, zullen wij contact met u opnemen en u nader informeren over het vervolg."
Beetje teleurstellend dat een Samsung TV (bijna 5 jaar geleden gekocht +- €1400,-) nu al defect raakt, en niet te herstellen is. Wordt een gevalletje waarde resterende levensduur berekenen.
op 16-03-2023 02:29 PM
16-03-2023 03:19 PM - bewerkt 16-03-2023 03:28 PM
Dat is balen. TV was in mijn geval niet te repareren zoals je hierboven hebt kunnen lezen. In mijn geval heb ik nog een vergoeding gekregen ondanks dat de garantie was verlopen. Een TV van deze waarde moet volgens een tabel van Techniek Nederland 6 jaar (72 maanden) mee kunnen gaan. De resterende levensduur, op het moment van defect tot die 6 jaar kan je dan vergoed krijgen. In mijn geval had ik de TV 5 jaar, en kreeg ik rond de €200,- terug (uit mijn hoofd).
op 16-03-2023 03:37 PM