op 29-06-2018 01:54 AM
Ik heb een gloednieuwe Samsung QE55Q7F QLED TV in mijn bezit. Nadat ik de tv had aangesloten, stelde ik onmiddellijk een probleem vast. De tv schakelt zichzelf constant aan en uit zonder dat ik zelf iets doe. Hij doet dit ongeveer alle 30 seconden. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
29-06-2018 09:16 AM - bewerkt 29-06-2018 10:05 AM
Hoi @Onske,
Erg vervelend!! Volgens de ModeCode QE55Q7FNALXXN is de tv is uit 2018.
Toch een probleem met de voeding (elco's) op het moederbord.
Gauw terug naar de leverancier en aanspraak maken op de garantie!
Suc6 en houd me even op de hoogte!
op 09-07-2018 07:04 PM
Hallo,
De technieker is vandaag langsgeweest. Eerst heeft hij het moederbord van de one connectbox vervangen ... zonder resultaat. De tv bleef zichzelf aan- en uitschakelen. Dan maar de kabel vervangen, dewelke de one connectbox met de tv verbindt ... opnieuw zonder resultaat. Tenslotte heeft de technieker het moederbord van de tv vervangen. Dit bleek dan toch de oplossing van het probleem te zijn. Sinds het moederbord vervangen is, heeft de tv zichzelf geen enkele keer meer aan- of uitgeschakeld. Eindelijk kan ik genieten van mijn nieuwe aankoop!
29-06-2018 08:01 AM - bewerkt 29-06-2018 09:33 AM
Hoi @Onske,
Vervelend bij een nieuwe tv uit 2017/2018 (afhankelijk van de Code)! Tv van bijna € 2000,-
Even voor de duidelijkheid wat vragen:
Als mn tips niet werken, dan kan dit eventueel een probleem zijn met het moederbord.
Dit wordt dan een garantie kwestie. Waar is de tv aangeschaft?
op 29-06-2018 08:35 AM
Hallo dkoster,
Hartelijk dank voor je reactie!
De volledige code is QE55Q7FNALXXN.
Het is niet mogelijk om de tv te resetten. Ik heb onvoldoende tijd om deze procedure te doorlopen omdat de tv zichzelf steeds weer uitschakeld.
Bij het opstarten krijg ik een zwart schrrm met het qled logo erin.
De tv spaningloos laten staan helpt niet.
De IR-indicator onderaan knippert rood bij het opstarten.
Soms hoor ik een tik bij het uitvallen van de tv.
29-06-2018 09:16 AM - bewerkt 29-06-2018 10:05 AM
Hoi @Onske,
Erg vervelend!! Volgens de ModeCode QE55Q7FNALXXN is de tv is uit 2018.
Toch een probleem met de voeding (elco's) op het moederbord.
Gauw terug naar de leverancier en aanspraak maken op de garantie!
Suc6 en houd me even op de hoogte!
op 29-06-2018 12:11 PM
Ik heb ondertussen de leverancier gecontacteerd. Zij gaan een technieker van Samsung langssturen. Ben benieuwd. Ik hou je zeker op de hoogte. Alvast bedankt voor je reacties.
Groeten
29-06-2018 12:14 PM - bewerkt 29-06-2018 01:55 PM
op 09-07-2018 07:04 PM
Hallo,
De technieker is vandaag langsgeweest. Eerst heeft hij het moederbord van de one connectbox vervangen ... zonder resultaat. De tv bleef zichzelf aan- en uitschakelen. Dan maar de kabel vervangen, dewelke de one connectbox met de tv verbindt ... opnieuw zonder resultaat. Tenslotte heeft de technieker het moederbord van de tv vervangen. Dit bleek dan toch de oplossing van het probleem te zijn. Sinds het moederbord vervangen is, heeft de tv zichzelf geen enkele keer meer aan- of uitgeschakeld. Eindelijk kan ik genieten van mijn nieuwe aankoop!
op 09-07-2018 08:40 PM
Hoi @Onske,
Bedankt voor je terugkoppeling!
Was toch het moederbord van de tv zoals ik al dacht.
Mooi dat alles weer werkt en veel kijkplezier!
op 10-07-2018 08:50 AM
Wat mooi om te lezen dat het uiteindelijk opgelost is! Ik heb jouw antwoord omtrent de reparatie als het juiste antwoord gemarkeerd, samen met de conclusie van Dkoster. Indien andere het bovenstaande issue ervaren weten ze wat er mogelijk te proberen is.
op 04-11-2020 09:14 PM
ik heb hetzelfde probleem, Zowel BCC als Samsung waar BCC dit heeft aangemeld blijven angstig stil, toch jammer van zo'n mooie TV. Mogelijk komt er ook bij mij een monteur voordat de tv te oud is