Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QE55LS03 verlies KPN instelling en Netflix loopt vast.

(Onderwerp aangemaakt op: 06-02-2021 02:37 PM)
712 Weergaven
Axefield
Journeyman
Opties

Ik heb een paar problemen met mijn The Frame (QE55LS03RASXXN), SWversie laatste stand.

Bij opstarten van de TV verdwijnt (bijna) elke keer de instelling van mijn KPN-tv. Deze moet ik dan weer opnieuw instellen en dan doet ie het weer maar dit is natuurlijk heel onhandig. Ik heb alles al een keer gereset maar dit gedrag blijft...

Daarnaast heb ik problemen met Netflix. Als ik van profiel wissel dan wordt het scherm zwart maar laadt Netflix verder niet meer. Ik heb op de Netflix website al gekeken en de TV spanningloos gemaakt en opnieuw opgestart maar ook nu blijft dit probleem.

Iemand die toevallig een oplossing heeft voor bovenstaande problemen :-)?

0 Likes
13 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Axefield ,

Bedoel je met 'SWversie laatste stand' de 1374.0? Over welke KPN decoder gaat het? Welke instellingen verdwijnen?

Sinds wanneer heb je het Netflix probleem? Zou de Smart Hub willen resetten?

Bij Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Axefield
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

Ik bedoel inderdaad de 1374.0 versie. Ik heb een KPN decoder aangesloten via HDMI, heb je ook de gegevens van de decoder nodig? Dat is een Arris VIP2952 V2.

In het menu (waar ook bijv. Netflix staat) heb ik ook KPN staan. Via dat menu kan ik de decoder starten en afsluiten en schakelen naar het HDMI kanaal. Daarna kan ik met de afstandbediening ook de tv bedienen en zappen. Wat er nu vaak gebeurt is dat bij het opstarten van de tv deze KPN “app” er nog kort (misschien max 1 seconde) staat maar dan verdwijnt. Ik moet dan via het instellingen menu deze elke keer opnieuw instellen, ook om hem te kunnen bedienen met de afstandbediening.

Het probleem met Netflix heb ik sinds ongeveer enkele weken. Ik heb de TV vandaag volledig gereset en het probleem is er nog. Ik zal morgen even proberen om de SmartHub te resetten alleen om te zien of dat het probleem oplost.

Met vriendelijke groet,

Arnauld

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Axefield , Arnauld,

Heb je nog succes gehad met het resetten van de Smart Hub? Er is mij een aantal dingen onduidelijk.

Wat bedoel je met deze zin: "In het menu (waar ook bijv. Netflix staat) heb ik ook KPN staan. ".
Is dat de Smart Hub?

"Via dat menu kan ik de decoder starten en afsluiten en schakelen naar het HDMI kanaal". Over welk HDMI kanaal gaat het?

"Ik moet dan via het instellingen menu deze elke keer opnieuw instellen.". Over welk instellingen menu gaat het?

Dit komt eigenlijk neer op mijn eerder gesteld vraag: Welke instellingen verdwijnen?

Heb je misschien iets meer duidelijkheid?

Groet, Dick
0 Likes
Axefield
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

Dit menu bedoel ik (zie foto), als dat de SmartHub is dan ja :-). Waar nu KPN staat vermeld verdwijnt dan. Via “Bron - Verbindingshandleidingf - Videoapparaat - HDMI” kan ik hem dan opnieuw instellen. Mijn KPN Decoder is aangesloten op HDMI-1.

A0AC3776-136D-4F30-A2EA-23772F60A0D1.jpegHet resetten van de Smart Hub lukt vandaag helaas niet want het “Zelfdiagnose” menu is gedimt: 

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk :-), een plaatje zegt dan meer dan duizend woorden.

Gr,

Arnauld

0 Likes
Axefield
Journeyman
Opties

Hmm de foto met het gedimde menu krijg ik even niet geupload, sorry.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Axefield ,

Is het nog gelukt om de Smart Hub te resetten? Als de optie Zelfdiagnose greyed out is, wil het nog wel een helpen om bij Bron Tv te kiezen..

Groet, Dick
0 Likes
Axefield
Journeyman
Opties

Goedemorgen Dick, 

De SmartHub was inderdaad te resetten na het instellen van de tv. Dit heb ik gedaan en tot nu toe lijkt Netflix het weer gewoon te doen dus dat is top.

Het probleem met het verdwijnen van de tv instelling gebeurde echter vanochtend weer. Gisteravond alles ingesteld en werkend, maar bij aanzetten vanochtend verdween de tv dus weer uit de SmartHub.. Zo ziet het er dan uit:

IMG_20210208_085226.jpg

 Nog andere tips?

Met vriendelijke groet, Arnauld 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Axefield , Arnauld,

In ieder geval iets opgelost. Zou je dan de KPN decoder even spanningsloos willen zetten?

Desnoods de afstandsbediening opnieuw koppelen. Ik neem aan dat je de AB van de tv gebruikt..

Groet, Dick
0 Likes
Axefield
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Precies! En tot nu toe blijft Netflix het ook gewoon doen!

De KPN-decoder heb ik spanningsloos gezet en daarna de afstandsbediening opnieuw ingesteld/gekoppeld. Ik gebruik vanaf dan inderdaad de AB van de tv. Tot nu toe elke ochtend of soms ook gedurende de dag verliest hij weer de instelling..... 

Ter info, dit gebeurt soms zelfs ook als ik de iTV ‘s nachts aan laat staan (zodat er een signaal over de HDMI blijft komen).

Gr,

Arnauld

0 Likes