op 28-02-2021 12:04 PM
Ik heb mijn PC nu aangesloten op mijn Q95T.
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om 4K 120hz EN HDR te hebben.
4K met 120hz is geen probleem, maar dan is het altijd SDR.
De tv zou het aan moeten kunnen, de pc kan het zeker aan.
Wat mis ik hier?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-03-2021 01:17 PM
Hoi @Kemanor ,
Bedankt voor je terugkoppeling! Mag ik aannemen dat er een slotje op dit topic kan?
op 28-02-2021 12:09 PM
Goedemiddag @Kemanor ,
Niet echt een duidelijke melding. Q65T zegt niet zoveel. Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Hoe is de pc aangesloten? Bij welk content gebeurt dit?
op 28-02-2021 12:24 PM
Dank je Dick,
De code is QE65Q95TALXXN.
De software versie is 1460.
De pc is aangesloten met een 4k gecertificeerde HDMI kabel (HDMI2.1) op de One Connect Box hdmi poort 4 (de gaming poort).
In Windows stel ik HDR ja/nee in. De content is dus Windows.
In NVidia Control Panel stel ik de resolutie in.
Zolang in Windows HDR AAN staat, heb ik in geen hogere resolutie dan 2560x1440 100/120hz onder de kop PC.
Onder de kop Ultra HD, HD, SD heb ik oa. 4k x2x 3840 x 2160 (native) 60hz. Dit is mijn huidige resolutie waarbij dus HDR aan staan.
Wanneer ik HDR uit zet, dan verschijnt onder het kopje PC ook de resolutie 3840x2160 100/120hz.
Deze resolutie werkt ook goed voor mij, maar dan heb ik dus geen enkele mogelijkheid om HDR aan te zetten.
op 28-02-2021 12:28 PM
En nog wat extra informatie:
De tv zelf staan in game-mode met de bron door de TV zelf als "PC" gevonden.
De extern beheer instellingen bolletjes zijn op de HDMI poorten ingeschakeld.
op 01-03-2021 09:42 AM
Goeiemorgen @Kemanor ,
Bedankt voor de informatie! Met content bedoelde ik eigen de media. Video, foto's, etc. Er is me toch het nodige onduidelijk.
Je hebt het over 'kopjes' geen idee wat je hiermee bedoelt. Ook deze zin begrijp ik niet:
"De extern beheer instellingen bolletjes zijn op de HDMI poorten ingeschakeld"
Extern Beheer komt alleen hier voor bij Instellingen→Ondersteuning→Extern beheer. Heb je iets meer duidelijkheid?
op 01-03-2021 10:54 AM
Goedemorgen Dick,
Excuses, het is "invoersignaal extra" In Algemeen - Beheer externe bronnen.
Dat schijnt aan te moeten staan begrijp ik.
Ik doe nog helemaal niets met content, behalven dan Windows10 besturingssysteem.
Daar moet ik de resolutie en HDR en dergelijke instellen.
Als dat eenmaal gedaan is kan ik beginnen met content (maar dat zal met name opgeslagen media zijn zoals films, foto's en games).
op 02-03-2021 10:15 AM
Goedemorgen @Kemanor .
Bedankt voor de info! Ik word niet echt goed wijs uit de manual. Op pagina 165 staat namelijk:
De HDR van het verbonden externe apparaat wordt uitgeschakeld.
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202102/20210217130123434/NIKDVBEUT-3.2.0_EM_NIKE_EU_DU...
Waar lees je af dat het altijd SDR is? Is pagina 197 misschien bruikbaar?
op 02-03-2021 11:38 AM
Volgens mij is pagina 165 de troubleshooting. Wat als HDR uitvalt: controleer dan invoer signaal extra en zorg dat die aan staan (heb ik).
Ik weet dat het SDR is omdat Windows Display gegevens dat aangeeft en dat de TV het zelf ook aangeeft in de broninfo en de instellingen voor beeldsettings zijn de SDR beeldsettings ipv the HDR settings.
En dat is nog los van het deel wat ik natuurlijk zelf kan zien op het scherm.
Ook heb ik een bericht gevonden waarin staat dat de PS5 dit ook niet alle 3 tegelijk kan in de samsung line up. En onderaan staat dat het probleem niet enkel bij de PS5 is, maar ook met nvidia (pc).
Het lijkt dus niet mogelijk te zijn, maar niet aan de tv te liggen omdat andere partijen het oplossen.
op 02-03-2021 01:17 PM
Hoi @Kemanor ,
Bedankt voor je terugkoppeling! Mag ik aannemen dat er een slotje op dit topic kan?
op 02-03-2021 03:13 PM
Yes, thanks.