08-10-2019 09:10 PM - bewerkt 08-10-2019 09:49 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Sinds de laatste update werkt de controller button niet meer aan de onderkant van de KS9000 tv. Weet iemand hoe dit te verhelpen is? Heb hem al in de fabriekstand gezet maar dat mag niet baten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
09-10-2019 06:15 PM - bewerkt 09-10-2019 06:17 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Beste @Freakymarf ,
Niet iets om gelukkig van te worden. Dit betekent dat mijn eerdere verhaal stand houdt.
Bol.com was even een foutje van mij. Excuses. Dit is dus een gemodificeerde buitenlandse tv uit 2016. Hongaars. (XXH)
Ik mis nog een antwoord:
- Gaat het over deze knop? Zie plaatje. Zo ja, waarom deze gebruiken om de tv te bedienen 🤷♂️? Deze knop is alleen bedoelt als een noodoplossing. Normaal zet je de tv aan met een afstandsbediening.
Als dit tot een reparatie moet leiden, graag even melden..
Knopje..
Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
op 08-10-2019 10:52 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedenavond @Freakymarf ,
En lekkere duidelijke melding. Ik kan hier niks mee.
Wat is de volledige Model Code, dus inclusief XXN op het eind, van de tv?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Wat bedoel je met "de controller button aan de onderkant"🤷♂️?
Graag hoor ik van je..
Groet, Dick
09-10-2019 12:58 PM - bewerkt 09-10-2019 03:30 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemiddag,
Ik bedoel de knop aan de onderkant van de tv die werkt niet meer je kunt daarmee de tv uit en aan zetten en door een soort van menu scrollen. Modelcode: UE49KS9002. Software versie: T-JZMDEUC-1241.5 BT -S. Sub mimoc: T-JZMDEUS-1007.
09-10-2019 03:11 PM - bewerkt 09-10-2019 03:14 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Beste @Freakymarf ,
Even vooraf: zou je misschien het serienummer kunnen verwijderen? Dit om misbruik te voorkomen.
In mijn eerdere bericht had ik gevraagd om de volledige Model Code. Dus incl. XXN. UE49KS9002 is het model/type.
Ik kan deze Code ook niet terugvinden en krijg sterk de indruk dat het hier niet om een Benelux model gaat.
Graag nog even de sticker op de achterzijde van de tv checken. Hopelijk ben ik abuis.
Graag hoor ik van je..
Groet, Dick
09-10-2019 03:32 PM - bewerkt 09-10-2019 03:35 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemiddag,
Ja het kan best om een buitenlands model gaan heb geen idee er zaten ook geen 2 afstandbedieningen bij. Destijds gekocht bij plasmavisie. Wat heeft u aan het modelnummer dan? Heb me tv aan de muur gemonteerd dus kan het nummer niet zien
09-10-2019 04:01 PM - bewerkt 09-10-2019 04:03 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @Freakymarf ,
Aan de Model Code kun je aflezen of het om een Benelux model gaat (XXN op het eind).
Heb je geen aankoopbewijs meer? Plasmavisie staat bij mij op de lijst met onbetrouwbare leveranciers.
Dit is volgens mijn gegevens een buitenlands gemodificeerd model uit 2016. Hopelijk ben ik abuis
Even een verhaal:
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.
Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen. Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden. Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen.
Deze tv's kunnen veel problemen opleveren.
Het garantieverhaal gaat hier ws. niet op, omdat deze verlopen is. Meestal 2 jaar.
De aankoopdatum is echter bepalend voor eventuele Waar is deze tv aangeschaft?
Problemen:
- (Waarschijnlijk jouw probleem)Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN
- En dan is er ook de garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
- Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper want Samsung Nederland zal niet snel genegen zijn een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd onder fabrieksgarantie te herstellen.
Groet, Dick
op 09-10-2019 04:11 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ja de tv valt toch al buiten de garantie. Voor de rest werkt de tv prima in nederland alle apps werken en de ci plus module werkt ook gewoon prima. Heb het niet over bol .com gehad dat zal wel iemand anders geweest zijn. Maar het was meer de vraag van hebben meer mensen last ervan dat de knop niet meer werkt onder de tv.
op 09-10-2019 04:16 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Heb de code gevonden gelukkig stond die aan de zijkant dus hoefde me tv niet van de muur af te halen
modelcode: ue49k890021xxh
09-10-2019 06:15 PM - bewerkt 09-10-2019 06:17 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Beste @Freakymarf ,
Niet iets om gelukkig van te worden. Dit betekent dat mijn eerdere verhaal stand houdt.
Bol.com was even een foutje van mij. Excuses. Dit is dus een gemodificeerde buitenlandse tv uit 2016. Hongaars. (XXH)
Ik mis nog een antwoord:
- Gaat het over deze knop? Zie plaatje. Zo ja, waarom deze gebruiken om de tv te bedienen 🤷♂️? Deze knop is alleen bedoelt als een noodoplossing. Normaal zet je de tv aan met een afstandsbediening.
Als dit tot een reparatie moet leiden, graag even melden..
Knopje..
Groet, Dick
op 09-10-2019 08:22 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ja klopt die knop alleen zit die bij mij aan de onderkant dus die druk ik altijd in om mijn tv uit te zetten ik dacht dat het iets met de firmware te maken kon hebben een reparatie is niet nodig bedankt voor je uitleg!!