Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

The Frame issues

(Onderwerp aangemaakt op: 08-10-2019 10:11 PM)
5764 Weergaven
nostradanos
Journeyman
Opties

Ik heb de nieuwe The Frame 43 inch, mooi ding, oblij mee qua beeld, design etc. Maar toch wat zaken die niet lekker gaan, misschienn kan iemand me helpen?

Ziggo Next Box

Deze box wordt niet herkend. Kan ook de Samsung afstandbediening niet gebruiken om de Ziggo box te bedienen. Heb nu als UPC ingesteld waardoor het wel lukt (voor zolang dat duurt, zie issue 2). Weet iemand of er een keer een update komt oid waardoor de Samsung tv het Ziggo Next kastje wel gaat herkennen? Ziggo Next zal toch inmiddels door veel mensen in huis gehaald zijn zou je denken..

Samsung afstandsbediening

Met de Samsung afstandsbediening bedien ik mijn Ziggo Next (ingesteld als UPC in het systeem) en mijn Harman Kardon Sabre35 speakersysteem. Echter telkens na 1/2 weken herkent de afstandbediening beide apparten niet meer. Kan het ook niet meer instellen, moet de tv resetten en vervolgens weer alles opnieuw instellen.. Bekend probleem? Te verhelpen?

In Art modus kan je helemaal niks..

In ons huis staat altijd radio aan, Spotify, tv of Netflix. Ik begrijp dat je in de laatste gevallen niks hebt aan de Art Modus, maar het lukt mij niet om tijdens radio luisteren of Spotify luisteren de Art Modus aan te zetten. Dit is toch wel een heel erg groot gemis, nu gebruik ik dus nooit de Art Modus. Te verhelpen?

Art Modus sensoren werken niet naar behoren

Als ik 's ochtends de kamer binnenloop en de lampen aan doe gaat de tv de ene keer wel en de andere keer niet van slaapstand op Art Modus. Terwijl de gevoeligheid op hoog staat. Bekend probleem?

Wat te doen met Ziggo Next en Harman Kardon speakersysteem als je tv uit zet?

Als ik de tv uit doe dan druk ik op de power knop van de Samsung afstandsbediening. De tv gaat dan in Art Modus. Echter de Ziggo Next box en de Harman Kardon speaker blijven gewoon aan staan. De afstandbediening stuurt geen signaal dat deze ook uit moeten gaan. Niet heel duurzaam en ook niet prettig voor de energie rekening. Is hier iets aan te doen?

Bedankt voor alle hulp, groet Daan

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Wippo76
Navigator
Opties

Ha Daan 

In art modus kun je verbinding maken via bluetooth met de tv 

En dan dus streamen naar de tv vanaf bv je telefoon

De tv word dan je speaker.

Het zal te maken hebben met het energie verbruik zo laag mogelijk houden

De bewegings sensor werkte bij mij helemaal niet tot ik de nachtmodus uit zette 

Nu werkt het zoals het zou horen

Het Ziggo kastje zet ik gewoon uit met de afstand bediening van de next 

Die gebruik ik voor alles 

Ik gebruik juist de Samsung ab niet, alleen om te schakelen naar art mode

er is ook een issue dat als je de tv uitzet met de next ab dat je tv niet meer aan gaat 

Zonder stroomloos maken 

Das niet ok nog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

25 Antwoorden
Oplossing
Wippo76
Navigator
Opties

Ha Daan 

In art modus kun je verbinding maken via bluetooth met de tv 

En dan dus streamen naar de tv vanaf bv je telefoon

De tv word dan je speaker.

Het zal te maken hebben met het energie verbruik zo laag mogelijk houden

De bewegings sensor werkte bij mij helemaal niet tot ik de nachtmodus uit zette 

Nu werkt het zoals het zou horen

Het Ziggo kastje zet ik gewoon uit met de afstand bediening van de next 

Die gebruik ik voor alles 

Ik gebruik juist de Samsung ab niet, alleen om te schakelen naar art mode

er is ook een issue dat als je de tv uitzet met de next ab dat je tv niet meer aan gaat 

Zonder stroomloos maken 

Das niet ok nog

Jankamphuis
Journeyman
Opties

Ha Daan,

Om de remote van de Samsung te gebruiken voor Ziggo moet je de Arris en dan model DCR7111 kiezen en na een mpaar keer proberen pakt hij hem. Werkt dan perfect met de samsung AB

nostradanos
Journeyman
Opties

Dankjewel Jan. 

Helaas werkt dit niet. Maar de tv herkent  het Harman Kardon Sabre SB35 audio systeem ook niet (meer). Deed het eerst wel. Ineens niet meer. Is iets niet goed met de tv. Iemand gaat van afstand meekijken. Wacht nog op reactie voor maken van een afspraak. 

grt Daan

0 Likes
newtastyland
Student
Opties
Blijft de tv in art modus als je er een bluetooth stream naar toe stuurt, bij mij lukt dat niet?
0 Likes
Wippo76
Navigator
Opties

Nee volgens mij kan dat niet 

Er is geen bluetooth in art mode

0 Likes
corvankruchten
Explorer
Opties

Ik herken al de problemen. De in dit forum aangedragen oplossing zijn allemaal negeren van de software fouten:

Bewegingsdetecor die het dan wel, dan weer niet doet. Bewegingsdetector die niet samen met de nightmodus mag aanstaan, hierdoor dus onnodig in de art-modus en niet zwart. Hopeloos. En dat voor zo'n duur toestel. Teleurstellend.

De aangedragen 'oplossing'reset uitvoeren heb ik nu al merdere malen gedaan. Dan werkt het weer enkele dagen, daarna gaat het weer mis. En na die reset weer opnieuw klungelig je wachtwoorden invoeren (samsungaccount, netflix, amazon, youtube etc.). Resetten om de paar dagen is ook geen optie.

Kortom: ik ben teleurgesteld in de software van The Frame.

Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Als een product niet aan de verwachtingen voldoet mag je de koopovereenkomst ontbinden. 

corvankruchten
Explorer
Opties

@Anonymous User  schreef:

Als een product niet aan de verwachtingen voldoet mag je de koopovereenkomst ontbinden. 

Klopt, koopovereenkomst zou ontbonden kunnen worden. Ik zie dat niet als een 'helpende hand' .

Dat verandert de krakkemikkige firmware niet. Meerdere (internationale) fora melden een zelfde soort mankementen. Samsung zou er goed aan doen de firmware eens goed te evalueren en met een werkende versie moeten komen. Hetgeen the Frame nu extra heeft t.o.v. andere typen toestellen, namelijk die ART-mode werkt slecht. Bij een goed werkende firmware zou het de grote meerpijs kunnen rechtvaardigen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@corvankruchten, op welke softwareversie draait jouw Frame?

rsz-846676
0 Likes