op 21-08-2020 09:54 PM
Vanmiddag heeft mijn zoon nog tv gekeken en nu 3 uur later wil ik de tv aanzetten en doet ie niets meer.
stand by lampje onder de tv brand rood.
als ik de afstandsbediening gebruik, dan gaat het kleine lampje op de afstandsbediening even aan (rood) maar gebeurt er niets.
ik heb de stroom er al af gehad, ook de dunne kabel naar connect box al los gehad, maar niets werkt.
wat kan ik nog doen?
op 21-08-2020 10:03 PM
Goedenavond @Martijn1974 , Martijn,
Als je even goed zoekt in het forum, dan zie je dat hiervoor meerdere topics zijn aangemaakt:
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/the-frame-gaat-niet-meer-aan/m-p/1653903#M31859
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/the-frame-gaat-niet-naar-behoren-aan/m-p/1642598
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/samsung-the-frame-gaat-niet-aan/m-p/1532629
Misschien zijn er nog meer, maar die moet je zelf maar even opzoeken 😉..
op 21-08-2020 10:11 PM
Goedeavond Dick,
dank voor je snelle reactie.
ik heb die andere topics gelezen, en daar kregen ze de tv steeds wel weer aan na eerst de stroomkabel er af te doen, wachten, en dan stroomkabel bij connect box er weer in te doen.
bij mij werkt dat niet, er gebeurt niets.
nadat ik de stroomkabel weer heb aangesloten brand enkel het standby lampje weer rood en verder gebeurt er niets
op 21-08-2020 10:28 PM
Goedeavond Dick
dank voor je snelle reactie.
ik heb die andere topics gelezen, en daar kregen ze de tv steeds wel weer aan na eerst de stroomkabel er af te doen, wachten, en dan stroomkabel bij connect box er weer in te doen.
bij mij werkt dat niet, er gebeurt niets.
nadat ik de stroomkabel weer heb aangesloten brand enkel het standby lampje weer rood en verder gebeurt er niets
op 21-08-2020 10:33 PM
Hoi @Martijn1974 , Martijn,
Geen dank! Toch nog even bezig. Heb je ook geprobeerd om de tv met de app SmartThings op te starten?
Geijkte vraag natuurlijk. Heb je met andere batterijen getest?
Het de rode ledje op de Remote hoort nl. continu te knipperen bij het indrukken van een toets.
Lastig misschien om erbij te kunnen, maar er zit als het goed is een fysieke aan/uit knop achterop de tv.
Zou je misschien de Remote willen resetten volgens 1 van onderstaande methoden?
1. Op de Remote de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden (Extra is de 4 kleuren bolletjes toets)
2. Of verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen. Testen
Graag hoor ik weer van je, maar zal ws. morgen zijn..
op 21-08-2020 11:02 PM
Beste Dick
Ik heb de tv van de muur gehaald maar zie geen aan uit knop
Ik heb de batterijen van de afstandsbediening vervangen en de beide reset methodes uitgevoerd
Smart Things had ik nog niet dus ik heb de app gedownload maar hij ziet geen tv om met te pairen
Wat me opvalt is dat de remote steeds een rood lichtje geeft gedurende 5 seconden bij welke knop ik ook indruk
Zou het daar aan kunnen liggen?
op 22-08-2020 01:34 PM
Hoi @Martijn1974 , Martijn,
Ben ik weer. Allereerst excuses dat ik je heb laten zoeken naar een aan/uit knop.
Deze zit nl. wel op mijn tv, maar niet op een The Frame 🙈.
Als ik je verhaal lees over de Remote, dan denk ik dat deze defect zou kunnen zijn.
Aan de andere kant weer gek dat SmartThings geen tv kan vinden.
Heb je ook geprobeerd om de tv handmatig toe te voegen? Volg:
Het rode led lampje op de moet blijven knipperen zolang je een willekeurige toets indrukt.
Als er nog garantie opzit, dan zou ik em laten omruilen bij de leverancier. Daar loopt namelijk je garantie.
Houd me even op de hoogte..
op 24-08-2020 11:09 AM
op 29-03-2021 06:37 PM
Hallo
Wij hebben hetzelfde probleem maar het lukt niet met de smartthings app. Hebben jullie nog een suggestie?
Dank u
op 29-03-2021 06:44 PM
Goedenavond @FrameGDK ,
Hetzelfde probleem met welke tv 🤷♂️? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken: Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Lukt het alleen niet met SmartThings of ook niet met de suggesties die al in dit topic zijn gegeven?