Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

samsung afstandbediening communiceert niet met ziggo mediabox

(Onderwerp aangemaakt op: 06-03-2021 02:44 PM)
6467 Weergaven
Aiw
Journeyman
Opties
2 maanden terug hebben wij een nieuwe Samsung TV gekocht, toen ik de Ziggo media box aansluit via Hdmi1 herkende de tv direct de Ziggo box met Ziggo logo etc. Ook kon ik direct met mijn nieuwe Samsung afstands van de ene naar de andere zender schakelen. Erg handig dat alles met 1 ab te bedienen is!
Echter sinds gisteren werkt dit spontaan niet meer.
De tv herkent wel dat er een apparaat is aangesloten op Hdmi1, maar geeft onbekend weer ipv Ziggo. Ik kan wel gewoon nog Ziggo tv kijken, maar dan alleen nog middels de Ziggo ab.
Ziggo zegt dat het probleem niet bij hun ligt.
Ik heb geprobeerd via de smarthub de Samsung ab opnieuw te koppelen aan de mediabox, maar het modelnummer van de mediabox komt niet voor in de lijst (Pace DCR7111/03).
Ook heb ik de Tv al tevergeefs gereset naar de fabrieksinstellingen.
Iemand enig idee hoe ik de Samsung ab weer kan laten communiceren met de Ziggo mediabox?
Alvast bedankt.

Mvg
Fons
0 Likes
Spring naar oplossing
23 Antwoorden
Koem
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Dank voor je reactie. Ik was een beetje druk dus vandaar mijn late reactie.

Op dit moment ben ik ook niet thuis, maar het betreft in ieder geval een Samsung Neo QLED QE55QN95A. Het is er zo een met zo'n extra box waar dan al je apparaten met hdmi in geplugd zitten. Ik heb de Ziggo Next ook al in de hdmi poort 3 gestoken, aangezien daar de ARC vermelding op staat.

Morgen ben ik weer thuis. Dan kan ik het juiste volledige typenr opzoeken.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Koem ,

Is je probleem inmiddels opgelost? Er staan nog vragen van mij open..

signatureee
Groet, Dick

Koem
Journeyman
Opties

Hi Dick,

Ik ben nogal druk bezet, dus duurt het soms even voordat ik kan reageren 😉

De tv is een QE55QN95AATXXN

Het probleem is dat de afstandsbediening van de one remote de Ziggo next box niet kan bedienen.

Dit heeft wel even gewerkt in het begin maar nu dus ineens niet meer.

Heb de HDMI al in een andere poort gestopt en 2x opnieuw de tv gereset en alles ingesteld.

Grt Koen

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Koem, goedemorgen. 

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! 

Dit is natuurlijk niet heel erg handig. Lukt het wel om de afstandsbediening opnieuw te koppelen wanneer je de TV ontvanger in het zicht plaatst van de afstandsbediening? 

Kijk hier voor meer informatie: De universele afstandsbediening instellen | Samsung NL

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200