Fermer

Que recherchez-vous ? Entrez un mot-clé

annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 
Voir la solution RÉSOLU

Sujet d’origine :

samsung afstandbediening communiceert niet met ziggo mediabox

(Sujet créé le : 06-03-2021 02:44 PM)
6459 Visites
Aiw
Journeyman
Options
2 maanden terug hebben wij een nieuwe Samsung TV gekocht, toen ik de Ziggo media box aansluit via Hdmi1 herkende de tv direct de Ziggo box met Ziggo logo etc. Ook kon ik direct met mijn nieuwe Samsung afstands van de ene naar de andere zender schakelen. Erg handig dat alles met 1 ab te bedienen is!
Echter sinds gisteren werkt dit spontaan niet meer.
De tv herkent wel dat er een apparaat is aangesloten op Hdmi1, maar geeft onbekend weer ipv Ziggo. Ik kan wel gewoon nog Ziggo tv kijken, maar dan alleen nog middels de Ziggo ab.
Ziggo zegt dat het probleem niet bij hun ligt.
Ik heb geprobeerd via de smarthub de Samsung ab opnieuw te koppelen aan de mediabox, maar het modelnummer van de mediabox komt niet voor in de lijst (Pace DCR7111/03).
Ook heb ik de Tv al tevergeefs gereset naar de fabrieksinstellingen.
Iemand enig idee hoe ik de Samsung ab weer kan laten communiceren met de Ziggo mediabox?
Alvast bedankt.

Mvg
Fons
0 Compliments

1 Solution

Solutions approuvées
Solution
BruceH
Community Manager
Options

Je kunt eventueel nog een Hulp op Afstand sessie inplannen: https://bit.ly/2OhhbuU

Dan lopen mijn collega's op afstand de instellingen met je na! 😉

rsz-846676

Voir la solution dans l'envoi d'origine

23 Réponses
DickKoster
MegaStar
Options

Goedenavond @Aiw , Fons,

Er zijn nogal wat nieuwe Samsung tv's 🤷‍♂️. Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Over welke Mediabox gaat het? De Mediabox XL of de Next?

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Aiw
Journeyman
Options
Hoi Dick,

Modelcode TV is: UE43TU7100XXN
Softwareversie: T-KTSU2DEUC-1420.0
Mediabox XL

Alvast bedankt!
0 Compliments
DickKoster
MegaStar
Options

Goedemorgen @Aiw ,

Bedankt voor de info! Pace DCR7111 komt daar inderdaad niet voor. Bij handmatig instellen moet je dit handmatig invoeren.
Je komt om een gegeven ogenblik bij Kan. omh. en Kan. oml. Dit moet je meerdere met Nee beantwoorden, totdat je Modelnummer zoeken ziet.
In het volgende scherm moet je bij Modelnummer zoeken intypen Pace - DCR7111 of alleen 7111

Groet, Dick
Aiw
Journeyman
Options
Hoi Dick,
Dan weer voor je reactie!
Deze stappen heb ik meerdere malen doorlopen, echter zonder resultaat.
het exacte modelnummer van de mediabox is DCR7111/03. Deze staat niet in de lijst. Idd alleen DCR7111 geprobeerd, maar helaas zonder het gewenste resultaat.
Zelf dacht ik dat er misschien een update gedraaid is waardoor niet meer door de tv hetkend wordt dat de mediabox van Ziggo is. Ik weet niet of zoiets kan?
Zoals gezegd kreeg ik tot voor kort bij bronnen gewoon het het Ziggo logo te zien, daar staat nu apparaat onbekend....
ik heb beide Hdmi uitgangen geprobeerd.
0 Compliments
DickKoster
MegaStar
Options

Hey @Aiw ,

Geen dank! Je had trouwens een foutje gemaakt in de Model Code. Moet zijn UE43TU7100WXXN. De W vergeten.
De 1420.0 softwareversie is van 11-12-2020 dus dat lijkt me niet de oorzaak.
Ik zie wel dat je een Mediabox XL hebt. Pace - DCR7111 zou niet het modelnummer van de XL moeten maar van de Next 🤷‍♂️. Je zou nog kunnen proberen om de Remote te resetten.
Verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen.
Eventueel bij Serviceprovider voor UPC kiezen. Desnoods de Mediabox XL een keer herstarten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/mediabox-herstarten#/

Groet, Dick
Aiw
Journeyman
Options
hHoi Dick,
Dank weer!
Ik ben een redelijke leek op dit gebied, maar dat had je vast wel gemerkt.
wat bedoel je met pairen van de remote?
0 Compliments
DickKoster
MegaStar
Options

Hi @Aiw ,

Daarmee bedoel ik opnieuw koppelen aan de tv 😉..

Groet, Dick
Aiw
Journeyman
Options
Hoi Dick,
Ik heb de remote gereset, zonder effect.
hoe ik dan de remote opnieuw moet pairen is me niet helemaal duidelijk...
Waar ik serviceprovider UPC kan kiezen zie ik ook niet...ik heb wel eerder op de tv provider Ziggo ingesteld, daar stond upc niet tussen...
ik ga later nogmaals de mediabox herstellen.
En anders moet ik wellicht toch maar gaan accepteren om met 2 afstandbedieningen te moeten werken.
wel frustrerend dat het wel gewerkt heeft 🤔
Nogmaals dank voor al je info, meedenken en hulp!
gr. Fons
BruceH
Community Manager
Options

Hi @Aiw,

Is het nog gelukt? 👍

rsz-846676